Ghid 4×4: 10 mituri despre masinile de teren

Numite SUV-uri, gipuri, gipane sau autobuze, masinile de teren au impanzit strazile patriei, iar unora le-au curerit si inimile. Cautate pentru prestigiul social de unii, pentru capabilitatile in afara soselei pentru altii, masinile de teren sunt niste vedete controversate la ora actuala. In SUA exista chiar o miscare de protest anti-SUV, in special datorita impactului asupra mediului, a agresivitatii unor soferi care, odata cocotati pe autobuzele 4×4, isi modifica radical comportamentul in trafic. Ca idee, exista mai multe propuneri legislative privind masinile care depasesc 6000 livre (un Hummer poate depasi 10000 livre in timp ce o masina compacta obisnuita nu depaseste 2500 de livre). O livra – 450 grame.

Un mic disclaimer: as vrea sa faceti diferenta intre SUV si masini de teren. SUV este orice masina putin mai inalta care are tractiune integrala, in vreme ce o masina de teren „autentica” este un offroader capabil de a merge pe un drum rau sau pe coclauri, nu doar pe bordurile Capitalei. Nu vreau sa fac o comparatie intre SUV-uri si masini de teren, pentru ca nu ar fi corect, masinile de teren autentice (pe care eu le denumesc in continuare offroadere veritabile) sunt, respectiv joaca in alta liga.

[Pentru posesorii de masini 4×4 – am scris un mic ghid de intretinere pentru masinile 4×4. Click aici pentru a deschide intr-o pagina noua, o puteti citi dupa ce terminati de citit acest articol]

Revenind, in jurul masinilor de teren s-au creat cateva legende, mituri pe care as vrea sa le punctam aici pe scurt:

1. Cine are masina de teren automat e plin/full/doldora/fuleanu de bani. Gresit: cunosc multi posesori de masini de teren care nu au cheltuit mai mult de 6000 euro pentru a-si cumpara masina de teren visata. Dupa cum stiu oameni care au dat pe masini „mici” peste 50.000 euro. In umila mea parere, o masina (de teren sau nu) pe care dai mai mult de 20.000 euro (noua sau folosita) este deja un moft. Iar un Suzuki Samurai, o Vitara mai veche sau un Daihatsu Feroza poti gasi si cu 2000-3000 Euro (preturi mult sub media masinilor tranzactionate in Romania). Busted.

2. Masinile de teren consuma galeti de benzina/motorina. Gresit: Patrolul meu diesel scurt din 2003 consuma sub 9l/100 la drum intins si sub 12l in oras. Stiu destule Dacii/Opel/VW (nereglate sau nu) care consuma similar. Iar o masina de teren de gabarit mic spre mediu, cu motor nou, de pana in 2-3 ani, poate consuma in medie sub 10 (SSangYong Kyron consuma in medie sub 8 la drum, 10 in oras). Busted.

3. Masinile de teren sunt mai stabile pe asfalt si pe teren. Gresit: multe masini de teren au centrul de greutate mai sus decat o masina obisnuita. Deci stabilitatea nu e un atu, nu va cumparati o masina de teren doar pentru asta.

4. Masinile de teren sunt mai fiabile/rezista mai bine la gropi. Gresit: masinile de teren sunt gandite in special pentru mersul pe teren accidentat. Prin urmare, au suspensii mai moi care cedeaza mai repede la asfalt cu gropi. Daca v-ati propus sa luati o masina de teren pentru ca se strica mai greu si mergeti cu ea preponderent pe asfalt, uitati din nou va rog de masina de teren: orice masina „mica” cu suspensii mai rigide va fi mai fiabila din acest punct de vedere. Busted.

5. Barbatii care au masini mari de teren isi ascund alte lipsuri (in special in pantaloni). Asta e chiar comica: inainte de cele doua masini de teren am avut doua Tico. Sa inteleg ca am apelat la serviciile unei ascutitori de la dr. Ciomu? Nu neg ca sunt si oameni frustrati care se inconjoara de lucruri scumpe, mari inutile, „epatatoare”, mari etc. Cunosc femei (unele chiar foarte frumoase) care conduc masini de teren, ar trebui sa credem ca sunt frigide? Generalizarea este o ineptie. Busted.

6. Masinile de teren sunt scumpe la intretinere. Din nou, depinde: ora de service la Nissan de exemplu nu e semnificativ mai mare la 4×4 comparativ cu modelele mici, dar in general o masina mai scumpa are un grad mai mare de fiabilitate. Iarasi, nu este o regula. Pe de alta parte, o masina de teren trebuie intretinuta altfel, in special in ceea ce priveste trenul de rulare si partea de transmisie: gresajul este obligatoriu, uleiurile de cutie si diferentiale trebuie si ele schimbate la timp, cardanele de asemenea trebuie si ele gresate, rotile trebuie curatate de noroi dupa iesirile care s-au soldat cu mult noroi, grupurile trebuie aerisite in cazul in care au intrat la apa etc. Deci nu neaparat mai scump de intretinut, dar altfel. Busted.

7. Masinile de teren sunt bune pentru o familie numeroasa. Da, e adevarat, dar … masinile de teren in doua usi sunt clar dezavantajoase, si daca totusi aveti copii sau o familie numeroasa, mai bine va orientati spre un van/monovolum. Un Opel Zafira va avea mai multe optiuni utile pentru familiile cu copii in comparatie cu orice „jeep” tocmai pentru ca este gandit pentru asa ceva. Clasica intrebare: „de ce ti-ai luat Terrano, vrei sa ai multi copii?” mi se pare pur si simplu stupida. Busted!

8. Masinile de teren polueaza mai mult ca o masina obisnuita. Din nou: depinde. Sunt SUV-uri cu motor de 2.5 diesel, 2.0 benzina sau chiar sub 2 litri (Suzuki Samurai are un impresionant si poluant motor de… 1,3 litri – cat cel de Dacie veche!). In conditiile in care masini „mici” precum Volkswagen Passat, Volvo sau Audi A6, A8 pot avea motoare de 3 pana la 4,2 litri. Busted.

9. Masinile de teren sunt mai sigure pentru ocupantii acesteia. Fundamental gresit! Masinile de teren sunt probabil, repet, preobabil mai sigure in cazul unei coliziuni frontale cu o masina mai mica. Atat. In rest, masinile de teren au un ruliu pronuntat, ceea ce le face mai instabile in curbe si mai usor de rasturnat. Mai mult, distanta de franare de multe ori e mai mare la o masina mai mare si implicit mai grea. So.. busted!

10. Masinile de teren sunt greu de condus. Partial adevarat: gabaritul mare, vizibilitatea proasta (la mersul cu spatele in spatele in special, tendinta de ruliu, instabilitatea in curbe in special pentru masinile la care in mod normal trage doar spatele sunt doar cateva argumente contra masinilor de teren. Pe de alta parte pozitia mai inalta la volan avantajeaza soferul in cazul rularii pe timp de noapte (pentru ca nu-ti mai bat farurile in ochi), si in general permite o apreciere mai buna a distantelor (mai ales pe perioada efecturarii manevrei de depasire).

Concluzionand: ganditi-va bine inainte sa achizitionati o masina de teren, nu e ca o masina obisnuita, nu se conduce ca o masina obisnuita, nu se intretine ca o masina obisnuita. Daca nu aveti un hobby de iesit pe coclauri (pescuit, schi, offroad, yachting – pentru tractare, alpinism, speologie), nu aveti o casa la tara sau o vila la munte sau pur si simplu – mai mult de 95% din drumuri sunt facute pe asfalt… well… nu cheltuiti banii pe prostii :).

Si inca un apel la actiune pentru cititorii mei: daca sunteti in dubii in ceea ce priveste acizitionarea unei masini de teren sau SUV, va stau la dispozitie cu un sfat gratuit aici pe blog. Pentru a fi siguri ca masina respectiva (la care visati sau care v-a facut cu ochiul) vi se potriveste, este bine sa:

– intrebati pe cineva care are deja acel model. Puteti avea surprize chiar neplacute (consum, comportament rutier, service etc)
– incercati sa faceti un testdrive. Pozele din reviste si imaginile din spoturi de multe ori nu coincid cu realitatea.
– aruncati o intrebare si la mine. Nu le-am condus chiar pe toate, dar am condus ceva la viata mea, va pot face cateva recomandari.

De exemplu, sunand la Autoitalia – 9443 – si mentionand codul SSY002 puteti obtine un discount de pana la 18% pentru orice model SsangYong aflat pe stoc. Si astfel de ponturi pot continua. Campania nu mai este activa.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

455 Comments »

  1. Doru Panaitescu said,

    27 martie 2015 @ 4:44 pm

    Thorwald: Intre cele trei, iti recomand Grand Vitara, chiar daca se indeparteaza putin de visul american.

    O alta masina frumoasa, iconica, si suficient de potenta in teren pentru ce vrei tu este SsangYong Korando. Modelul de dinainte de 2010. Incearca-l, ai sa fii uimit, mai ales ca are motorizari Mercedes.

  2. parintele said,

    6 aprilie 2015 @ 11:21 pm

    Salut. Am nevoie de un sfat. Intentionez sa-mi cumpar un SUV. Bugetul este 5000 de euro, cu tot cu taxa de timbru. Nu vreau motor mare si consum mare. Ce model sa aleg?
    Suzuki Grand Vitara 3 usi 1.6 benzina 94 hp
    3 usi 2.0 diesel 87/92/109
    Toyota Rav 4 3/5 usi 1.8 benzina 125 hp
    3/5 2.0 diesel 116 hp
    Kia Sportage 5 usi 2.0 benzina 142 hp
    Hyundai Tucson 5 usi 2.0 benzina 140 cutie manuala

    Toate sunt generatia a doua, mai putin Tucson.
    Multumesc, astept raspuns.

  3. parintele said,

    7 aprilie 2015 @ 6:50 am

    Inca ceva, nu-mi permit un SUV cu costuri mari de intretinere. Vreau doar siguranta si spatiu mare pentru bagaje. Si garda inalta.

  4. Doru Panaitescu said,

    9 aprilie 2015 @ 10:34 am

    Parintele: Intre ce ai enumerat acolo, pentru bagaje si siguranta, as alege Toyota Rav4.

    Daca as vrea sa ma dau si putin in teren, singura varianta buna ar fi Suzuki Grand Vitara 2,0 diesel.

    Cea mai inalta garda la sol (si pe care o poti si mari usor cu un kit de suspensii) este Suzuki GrandVitara. La celelalte nu prea ai cum sa faci inaltari fara sa afectezi comportamentul rutier. As face insa un compromis – Suzuki Grand Vitara 5 usi. Diesel. Si ai incheiat subiectul, ai si masina de familie/concediu, si masina de joaca pe coclauri.

  5. luci said,

    17 aprilie 2015 @ 10:17 pm

    Buna seara! domnule Doru,indraznesc sa va intreb si eu ceva,si anume : ce-mi recomanda-ti intre un kia sorento 2004-2005 si jeep cherokee liberty 2006? .Mentionez ca nu fac off road, ci doar drumuri forestiere si drumuri de tara si ca masina va rula 80% pe asfalt si de asemenea oricare va fi din cele doua, vorbim de autoutilitara cu cinci locuri, omologata din fabrica [ Italia]. Multumesc!

  6. Catalin said,

    22 aprilie 2015 @ 4:07 pm

    Buna seara ! Initial planuiesc sa achizitionez un jeep Grand Cherokee 3.0 v6 CRD 12/2006 … tin sa precizez ca locuiesc in alta tara ..dar mai merg la munte si pe aici ..iar cand merg in Romania in concediu …cam tot concediul il fac prin munti ,lacuri,trasee destul de dificile!! As dori asa o parere in mare despre masina , daca se poate .
    PS. Sper ca merge link ul de mai sus (aceea este masina )

  7. Catalin said,

    22 aprilie 2015 @ 4:09 pm

    http://stocklist.gestionaleauto.com/gonline_site/francauto/dettaglio.php?progressivo=5145031#

  8. Dalida said,

    22 mai 2015 @ 8:02 am

    As vrea sa achiziționez un Suzuki samurai Disel din 2002. Ce îmi puteți spune despre aceasta mașina? Prețul ei este de 1500 euro. Va mulțumesc !

  9. Doru Panaitescu said,

    27 mai 2015 @ 1:47 pm

    Stimata doamna/domnisoara, Suzuki Samurai nu se mai fabrica din 1998. Deci nu aveti cum sa cumparati un Samurai din 2002. Poate un Suzuki Jimny.

  10. Baluta Ionut said,

    10 iunie 2015 @ 7:47 pm

    Vreau i eu sa-mi cumpar un L 200 cu motor de 2477 cm din 2003. Se poate inscrie ca autoutilitara si cat ar costa taxa? rovineta e maii mare? impozitul e ca la masina din categoria A adica pentru motorul asta e undeva l 900 lei? Daca imi poate spune cineva concret cat costa aceste taxe. Va multumesc

  11. Baluta Ionut said,

    10 iunie 2015 @ 8:01 pm

    Consumul care ar fi?

  12. Doru Panaitescu said,

    11 iunie 2015 @ 7:11 am

    Ionut Baluta: nu stiu sa-ti zic care sunt taxele, consumul real mediu este undeva sub 10. Asta daca nu incarci bena la refuz.

  13. Baluta Ionut said,

    11 iunie 2015 @ 7:51 pm

    cat consuma?

  14. kari C.T. said,

    12 iunie 2015 @ 5:44 pm

    Buna ziua Dle Panaitescu
    Va urmaresc/ sunt abon. la comment urile de pe pag. dvs. de ceva timp, si am decis sa va intrb si eu ”o intrebare intrebatoare” cu rugamintea de a nu face mare” caz de necaz”ci de a ma invata ca pe ”copilul dvs.”, va multumesc de acum:
    – nu am mai condus de ceva anisori si m-am decis sa iau masina pt a nu pierde ce am invat totusi-chiar dc sunt ceva ani totusi zic eu, ca inca mai stiu sa conduc- dar problm mea cea mai mare este ca dragostea mea mi-a ramas si va fi intotd. masinile 4×4, si m-am gandit la un Duster (SH) caci un RAV4(tot SH) din neferic. cred ca costa muuult mai mult
    – ce imi recomandati va rog?

  15. Doru Panaitescu said,

    15 iunie 2015 @ 7:10 am

    Kari: zi-mi ce vrei sa faci cu masina si ce fel de trasee ai de gand sa stiu ce-ti recomand. De asemenea zi-mi daca vrei benzina / diesel, cutie manuala automata etc.

  16. kari C.T. said,

    15 iunie 2015 @ 11:56 am

    Dle Panaitescu multumesc pt atentie in primul rand!
    Masina o iau-trb sa o iau de multisor cei drept- vreau sa ma mut la tara si drumurile d tara in fine da, o sa ziceti ca nu sunt chiar aasa de proaste pe cat par, dar mergand zilnic Bucuresti-La tara si invers zic eu, o mas cu garda inalta este ce trebuie, ce spuneti? av.i.v. ce imi doresc……si cred ca nu are nici o import. dc e pe benzina sau mai stiu eu ce, ma interes. pararea dvs. ca expert !
    Test-drive,hmmmmm credeti ca ar fi indicat pt cineva ca mine?
    Multumesc inca o data! O zi excelenta

  17. nick said,

    8 septembrie 2015 @ 11:06 am

    vreau sa-mi achizitionez o masina pentru naveta la serviciu de aprox. 80 km pe zi. As vrea ceva pana in 5000 de euro, preferabil diesel cu motor pana in 2000 cmc pentru un consum nu foarte mare. vreau sa fie ceva destul de rezistent intrucat drumurile din zona nu sunt foarte bune dar sa poata fi folosita si pentru drumuri de oras, excursii, etc. Am vazut ceva Grand Vitara, Hyundai SantaFe, Toyota RAV4, LandRover Freelander dar cateva sugestii in plus sau sfaturi practice nu strica…

  18. Doru Panaitescu said,

    10 septembrie 2015 @ 9:22 am

    Intre cele enumerate mai sus as alege Grand Vitara. Cauta modelul 1,9 ddis sau 2.0 ddis. Este diesel si consuma bine, masina are si reductor la o adica. Celelalte nu au.
    Sau mai poti incerca un Subaru Forrester. Daca iei varianta 2.0 (fie diesel fie benzina) ai si pe Subaru reductor.

  19. Ion Mihail said,

    11 septembrie 2015 @ 8:41 am

    Va rog sa faceti un comentariu : am cumparat o masina Opel Frontera , am inaltat-o si am pus cauciucuri cu crampoane ; o folosesc pe niste drumuri cu portiuni grosznice , dar ma ajuta. Va intreb : sa o pastrez sau sa-mi procur (la recomandarea dv ) altceva ca aceasta imi pare cam grea si lunga , cu toate ca este destul de confortabila . An de fabricatie 2000 , 2200 cm euro 2 , 5 usi , consum peste 9 l motorina . Va multumesc.

  20. Doru Panaitescu said,

    11 septembrie 2015 @ 8:47 am

    pai e si grea si lunga. Daca aveti buget, o puteti schimba si fara recomandarea mea :). Serios vorbind acum, daca va faceti treaba cu ea nu o schimbati doar ca va recomand eu alt model. Daca vreti sa o schimbati oricum, va stau la dispoztie cu sugestii. In functie de cat de groaznice sunt portiunile alea de drum, va pot face diverse recomandari.

  21. Pop Daniel said,

    11 septembrie 2015 @ 9:45 am

    Buna. Vreau sa achizitionez un patrol de 3.0 din 2003 scurt manual apelez la dvs in speranta ca o sa am unele raspunsuri referitor la consum, confort pe asfalt si fiabilitate la modelul de mai sus. Mentionez ca vreau sa o folosesc ca masina de zi cu zi in varianta stok fara roti mari si alte kg in plus. Am inteles ca ar fi unele probleme cu o serie din motoarele acestea de 3.0 . Masina e 2003, multumesc anticipat

  22. Doru Panaitescu said,

    11 septembrie 2015 @ 10:36 am

    Problema motoarelor la Nissan Patrol Y61 era pana in 2002 inclusiv. Au fost multe motoare retrase si inlocuite pana in 100.000 km. Cele din 2003 sunt dci, cum e si cel de pe Patrolozaurul meu. Deci achizitioneaza-l fara grija, e un model bun si fiabil, cu motorul in mintile lui (al meu are 280.000 deja si nu da semne de oboseala, nu pierde ulei etc). Daca e modelul cuprimul facelift (faruri cu geam clar, fara stergator de far), e ca al meu. Ia-l si nu mai sta pe ganduri.

  23. Pop Daniel said,

    11 septembrie 2015 @ 2:16 pm

    Multumesc pt raspunsul rapid. La consum cum te incadrezi se preteaza ca masina de zi cu zi, patrolul e autoutilitara taxa platita la 6800 euro e ok pretul? Cum stiu ca motorul e dci, respecte

  24. Pop Daniel said,

    12 septembrie 2015 @ 6:01 pm

    Scuze ca sunt insistent. As dorii sa stiu cum imi dau seama ca mororul e dci (au fost toate dci dupa 2003) si ce consum aveti dvs in oras si afara sau combinat eu o sa-l folosesc 20% oras 30 forestier si 50 sosea nationala. De asemenea va rog sa-mi spuneti la ce sa fiu atent la prima vedere, care sunt punctele slabe la model. Noroc

  25. Doru Panaitescu said,

    15 septembrie 2015 @ 10:16 am

    daca e 2003 sau dupa 2003, toate sunt unul si acelasi, motorul dci. Consumul meu e intre 10 si 12. Nu merg mult cu el in oras, imi e greau sa va zic un consum. In afara (90% asfalt si 10% offroad) imi ia intre 11 si 13. Eu am caroseria scurta. Da, 6800 ca utilitara mi se par eun pret foarte bun.
    Nu prea are puncte slabe. Are ruliu pronuntat in curbe (fata de o masina mica) si are un motor nitel cam zgomotos. Daca are peste 150.000 este posibil la un moment dat sa va lase ambreiajul. Pe mine m-a lasat la 180.000, in vreme ce la alte modele de masini mari, de teren, ambreiajul pica pe la 100.000. Mai ales la camionete gen Nissan Navara, Toyota Hilux etc.

  26. nick said,

    28 septembrie 2015 @ 10:43 pm

    Mulţumesc pentru sfaturi. Am mai căutat informaţii şi aş alege între Grand vitara şi santa fe. M-ar ajuta cateva detalii în plus…

  27. Doru Panaitescu said,

    29 septembrie 2015 @ 8:14 am

    Pai nu prea se pot compara. Una are sasiu monobloc (Hyundai Santa Fe) si nu are reductor, cealalta e mai usor de modificat si are sanse de putea fi folosita chiar si pe un traseu de standard daca i se fac modificarile cuvenite. Deci Suzuki Grand Vitara daca vrei offroad, Hyundai SantaFe daca iti pasa de confortul pe sosea (regula valabila intre cele doua).

  28. Tufeanu said,

    16 octombrie 2015 @ 2:45 pm

    Buna ziua as dori si eu un sfat din partea dumneavoastra!doresc sa achizitionez o masina de teren pretul maxim pe care il pot oferii este 8000euro ma gandeam la un vitara din 2006-2008 ,varianta diesel 1.9 sau altceva poate un rover sunt deschis si la alte sugestii.Va multumesc mult astept cu nerabdare raspunsul

  29. Stanescu Mihai said,

    29 octombrie 2015 @ 9:13 am

    Salut.Ce parere ai de un daihatsu feroza,94,1.6,16v?

  30. Doru Panaitescu said,

    1 noiembrie 2015 @ 10:45 am

    Daca scopul masinii este sa iesi ocazional pe teren fara pretentii de extrem si vrei un consum mic, da. Masina nu e printre cele mai confortabile, dar se descurca bine pe coclauri. Atentie insa la rugina. E o masina de peste 20 de ani vechime. In plus, trebuie sa stiti ca piesele de Daihatsu se gasesc greu, adesea doar pe original si nu sunt ieftine. Pune in balanta lucrurile astea inainte de a o achizitiona.

  31. K.Tudorache said,

    2 noiembrie 2015 @ 6:35 pm

    Buna seara Dl Panaitescu
    Va rog frumos sa ma ajutati caci, ca femeie, chiar nu stiu cum sa rezolv situatia – la masina- si mai ales chiar nu ma pricep la mecanica:
    -la masina mea ii trb schimbat kitul de distributie (e vb despre un H.Tucson 2008) si toate service urile parca sunt vorbite intre ele sa imi ceara acelasi pret, ba mai mult, imi impune ca pe langa acest kit de distributie sa schimb si ”pompa de apa, curea alternator Contitech , antigel G12, apa distilata ”
    – eu pe langa acest kit distributie mai imi trb reglat si ambreiajul si cutia de viteze, deci ma va duce la foarte multe milioane, dar, asa sa ma oblige sa iau unele piese ca eu nu ma pricep………
    In asteptarea raspunsului dvs
    Va multumesc pt ajutor

  32. Doru Panaitescu said,

    3 noiembrie 2015 @ 12:06 pm

    K.Tudorache: la kilometrii aia este bine sa schimbati kitul de distributie. La multe modele de masini de teren (si nu numai) pompa de apa se schimba odata cu kitul de distributie.
    Cat despre antigel si apa distilata, si ele se schimba cand dai jos pompa. Oricum la 2 ani este bine sa schimbati antigelul si apa (lichidul circulant pentru racire) deoarece antigelul nechimbat imbatraneste furtunele si apoi va veti trezi cu masina in drum de la vreun furtun care cedeaza.
    Nu va baga nimeni piese pe gat, este o procedura normala pentru masini care au multi kilometri. De asta schimba nemtii masina la trei ani, sa nu inceapa sa bage bani intr-o masina veche.

  33. Doru Panaitescu said,

    6 noiembrie 2015 @ 10:43 am

    m-ar ajuta sa imi spuneti cati kilometri are masina.

  34. K.Tudorache said,

    6 noiembrie 2015 @ 11:01 am

    168000km Dl.Panaitescu
    Astept raspunsul dvs.
    Va mltumesc

  35. Viorel said,

    12 noiembrie 2015 @ 9:27 am

    Salut. Un sfat te rog pentru achizitionarea unui Grand Vitara. Masina o voi folosi in afara orasului, asfalt, pietris, pamant, uneori noroi chiar si mai rau.
    Neaparat Grant Vitara. Problemele:
    – varianta mai veche pana in 2006 motor 2.0 diesel sau varianta noua dupa 2006 1,9 diesel (tinand cont de garda la sol)
    -lunga 5 usi sau scurta 3 usi (tinand cont de cosum).

  36. Viorel said,

    12 noiembrie 2015 @ 10:10 am

    Vă rog să nu uitați de mine, aș dori sâmbătă sa plec în Ardeal să î-mi achiziționez un Grand Vitara. Sunt din Constanța drumul e cam lung și nu pot amâna. Modelul pe care îl voi achiziționa depinde de răspunsul dumneavoastră.
    Vă mulțumesc anticipat.

  37. Doru Panaitescu said,

    12 noiembrie 2015 @ 3:04 pm

    Varianta dinainte de 2006, macar are reductor si punte rigida pe spate. diferenta de consum intre 3 si 5 usi e maxim 1 litru. depinde ce vreti sa faceti cu masina. daca aveti familie sau planuiti expeditii, concedii, 5 usi e ok. daca faceti doar offroad de placere, 3 usi. Garda se poate ajusta cu un kit de inaltare. atentie la puntea fata, e pacatoasa si cedeaza repede, e boala lor. si atentie la rugina. Masina face 10 ani la anul. Si vedeti provenienta masinii. Un pret?

  38. Viorel said,

    12 noiembrie 2015 @ 4:04 pm

    Mașinile sunt aduse din Danemarca, Olanda, Belgia, sunt autoutilitare, asta vreau pentru pescuit, bagaj mult, bombard cu podea rigida, motor, barca, scule pescuit……
    Ca preț variază în funcție de km și dotări 4500-5500 euro
    Clar voi alege 5 uși.
    Sunt permanent 4×4 ? Cred că nu, asta înseamnă consum redus pe asfalt ?
    Deci îmi recomanzi mașina inainte de 2006 ?
    Mulțumesc.

  39. Doru Panaitescu said,

    13 noiembrie 2015 @ 9:55 am

    Viorel: Suzuki Grand Vitara are tractiune pe spate. fata se cupleaza din maner/buton. da, pentru pescuit musai 5 usi. Imi poti spune cat e taxa de inmatriculare pentru un diesel din 2005-2006?

  40. Viorel said,

    13 noiembrie 2015 @ 4:21 pm

    Orientativ cam așa sta situația:
    Diesel 2005 – 5 la 8 locuri pe scaune (M1):
    – 2000 cc – Euro 3 – Emisie CO2=200g/km == 5397,84 Euro
    – 2000 cc – Euro 4 – Emisie CO2=200g/km == 1799,28 Euro
    Diesel 2005 – 2 locuri pe scaune – autoutilitara (N1):
    – 2000 cc – Euro 3 – Emisie CO2=200g/km == 340 Euro
    – 2000 cc – Euro 4 – Emisie CO2=200g/km == 170 Euro
    Diesel 2006 – 5 la 8 locuri pe scaune (M1):
    – 2000 cc – Euro 3 – Emisie CO2=200g/km == 6191,64 Euro
    – 2000 cc – Euro 4 – Emisie CO2=200g/km == 2063,88 Euro
    Diesel 2006 – 2 locuri pe scaune – autoutilitara (N1):
    – 2000 cc – Euro 3 – Emisie CO2=200g/km == 390 Euro
    – 2000 cc – Euro 4 – Emisie CO2=200g/km == 195 Euro

    Calculul a fost efectuat de pe net, Calculator Taxa Timbru ANAF, cu următoarea precizare:
    – Emisia de CO2=200g/km este estimativa, aceasta emisie va fi determinată de RAR la înmatricularea autoturismului modificând semnificativ taxa de înmatriculare.
    Factori care măresc taxa de inmatriculare:
    – Categoria la care se înmatriculează autoturismul (M1,M2,M3,N1,N2,N3)
    – Capacitate cilindrică mare.
    – Norma de poluare (EURO1,2,3,4,5,6)
    – Emisia CO2 mare.
    – Tip autovehicul, (motor cu aprindere prin scânteie-motor cu aprindere prin comprimare)
    Nu neapărat în această ordine.

  41. Doru Panaitescu said,

    19 noiembrie 2015 @ 1:05 pm

    Multumesc! Am notat, ma bate gandul si pe mine la un Suzuki Grand Vitara… de concedii mai usurele asa 😀

  42. Ionel said,

    20 noiembrie 2015 @ 9:38 pm

    Salutare. Eu m-am gandit sa-mi i-au o Dacia Duster ,stiu ca „dusterul” nu rupe randurile pe coclauri , insa m-am gandit sa-l modific putin cu cei de la Mudster.ro , si am sa aleg urmatoarele :
    -Snorkel
    – Suspensii IronMan + 5 cm
    -Cauciucuri M/T
    -Bara fata/spate din teava.
    -Diferential autoblocant
    -Scuturi otel …
    Am auzit ca au si un cip de putere ” RaceCip ” nu stiu cat de bun este , insa ei zic ca duc masina undeva la 143 HP .Acum te rog , zi-mi o parere sincera , pot sa ma bag pe undeva cu el echipat asa ? ( Il voi folosit 70 % Off-Road.)

    P.S: Aleg Dacia Duster pentru faptul ca este spatioasa , masina de familie si arata bine la interior .

  43. Mihai said,

    24 noiembrie 2015 @ 2:14 pm

    Salut!
    As vrea sa stiu daca pot trece o masina gen Hyundai Terracan ca autoutilitara. Imi doresc sa imi cumpar una din Germania, dar taxa de prima inmatriculare este aproape de doua ori pretul masinii. Si daca imi poti lasa o parere despre masina precizez ca o voi folosi la off road mai usor tractat remorca si oras este buna pentru asta ?

  44. Doru Panaitescu said,

    25 noiembrie 2015 @ 11:53 am

    Mihai: Daca o vei folosi pentru tractat, orienteaza-te spre o versiune cu transmisie automata. In general nu am o parere foarte buna despre Hyundai, dar Terracan este unul din cele mai reusite modele ale lor, mai ales ca stiu ca are si reductor. Nu mai sunt la curent cu posibilitatile de trecere pe autoutilitara, dar din experienta stiu ca in provincie este mai usor sa faci aceasta trecere. In oras nu am ce sa iti spun despre ea, dar nu e o masina de teren greu. Pentru plimbari pe forestiere e ok, tine totusi cont ca nu are nici un diferential blocabil, deci e posibil sa ai probleme in zapada sau noroi mare.

  45. Niku said,

    26 noiembrie 2015 @ 9:24 pm

    Buna as vrea sa cumpăr un mitubishi pajero sport cu motor de 2.5 Masina este din 2002 si v-as ruga sămi spuneti câteva sfaturi despre consum întreținere etc. Pretul ei este de 2800 euro si cu volan pe dreapta!

  46. Doru Panaitescu said,

    27 noiembrie 2015 @ 10:48 am

    Niku: Cosnsumul variaza intre 9 (l drum lung, mers potolit) si 15 sau si mai mult in teren greu. Media va fi intre 9 si 11. Motorul de 2,5 este putin cam mic pentru caroserie, dar dac anu faceti competitii cu ea e in regula. Pretul este foarte bun. Dpinde si cati kilometri reali are masina. Va sfatuiesc sa mergeti cu ea la un atelier de offroad tuning sa va dea un diagnostic la motor / caroserie / stare generala. Daca doriti va pot pune in legatura cu cineva.

  47. Alex said,

    1 decembrie 2015 @ 12:20 am

    Buna ziua,

    Am in vedere achizitionarea unei masini de teren de la un prieten si nu pot alege :
    1. Un Dodge Nitro CRD cu o cutie de transfer de Wrangler JK ( 4×4 greu) si spoiler modificat pentru cresterea unghiului de atac la 40 grade, 145.000 km
    2. Un Jeep Liberty (Cherokee) KJ (2007) 3.7 benzina + gpl, 160.000 km, stock.
    Ambele sunt pe Romania cu taxa platita, ambele in stare foarte buna. Nu impozitul ma ingrijoreaza, cat mai degraba nu stiu intre ce sa aleg ca motorizare (diesel sau benzina). Le voi folosi in regim mixt, off road si sosea.
    As aprecia daca as primi un raspuns cat mai repede. Nu stiu cand, dar oricare poate fi vanduta intre timp.
    Multumesc.

  48. Doru Panaitescu said,

    2 decembrie 2015 @ 11:57 am

    Alex: nu mi-ai spus ce motorizare ai pe Dodge. Personal nu sunt fan al modelelor americane. M-as orienta spre Dodge, Jeepul ala cred ca iti consuma foarte mult la motorul ala si are si impozit foarte mare. Eu sunt adeptul dieselului si in teren si pe asfalt. Asa ca… Dodge. Doar ca… mai subtire cu offroadul. Astea sunt masini mai de strada care ocazional merg si in teren. Nu sunt offroadere in adevaratul sens al cuvantului.

  49. Doru Panaitescu said,

    2 decembrie 2015 @ 12:03 pm

    Ionel: Parerea mea este sa pui si un troliu. Dusterul nu e un offroader veritabil, si daca vrei sa faci 70% offroad, te sfatuiesc sa ai si un troliu electric pe fata.
    Personal nu vad frumusetea Dusterului la interior. Acest arata bine e extrem de discutabil, am vazut multe alte masini cu o ergonomie a habitaclului net superioara Dusterului.
    Daca vrei sa fac offroad cu el, iti recomand motorizarea diesel. Motorul lor pe benzina e mic si nu trage. Si versiunea diesel e submotorizata, dar parca are cuplu ceva mai mare disponibil la turatii mici, amanunt extrem de important in regim de mers in zone cu aderenta scazuta.

  50. Manuel said,

    2 decembrie 2015 @ 7:57 pm

    Salutare,
    Am tot cautat zilele acestea o masina potrivita (din cunostintele mele) pentru a tracta o remorca de 3.5 t, cu stupi, majoritatea drumurilor facandu-le pe camp, unde de obicei intalnesc noroaie sau portiuni mai dificile de strabatut. M-am oprit la Jeep Grand Cherokee (mentionez ca am vazut cateva care se incadreaza in fondurile pe care le am, adica 3000 – 3500 euro). Voiam sa te intreb daca asta ar fi cea mai buna alegere? Sunt un novice in domeniul masinilor de teren, trebuie sa invat o multime de lucruri despre conducerea off-road, cand si cum se folosesc tipurile de tractiuni s.a.m.d., insa de asta depinde anul ce urmeaza viitorul „afacerii” mele. Modelul pe care l-am vazut este din 2000, motorizare 3090 cm diesel, automata. Ajuta-ma sa inteleg daca asta este o alegere buna, si implicit o solutie pentru a putea pleca cu albinele la plimbare. Multumesc!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu