Cat la suta meriti si cat vei lua din cele 16 milioane?

Cei mai consecventi in declaratii sunt Realitatea-Catavencu-Adevolution. Ultima declaratie (via Adplayers.ro) reflecta faptul ca isi doresc 30-35% din banii de publicitate online, adica tot atat cat ziceau ca au portofoliu cota de piata la anuntarea preluarii.

Daca punem la socoteala si ambitia GSP de a lua 12% din banii din 2008, aparent deja aproape jumatate din piata (intre 42 si 47 %) s-a cam dus la cele doua entitati mai sus mentionate. Ce ar fi sa facem o socoteala cu ce-si doreste tot jucatorul de la anul 2008 si evident clientul de publicitate care investeste in online?

– 5 milioane cu bataie de tas, la RealiCatavAdevolution

– 5 milioane vor vrea si Boom (cred ca nu includ aici GSP-ul)

– 5 milioane vor vrea si Arbomedia Interactive

– mai punem 2 milioane la MPI

– mai punem un milion 4 milioane si la Neogen (excludem aici Bestjobs-ul – sunt servicii) – thnx Vlad pentru tip, uitasem complet de ambitia lui Calin de 25%

– hai un milion si la SMI

– hai inca un milion si la Internetcorp (excludem aici Ejobs-ul, sunt servicii)

– hai cu un 500.000 (minim) si la MediaCafe

– hai cu un 500.000 (minim) si la Rol.ro

– hai cu un 300.000 si la Sanoma

– hai cu inca 300.000 si la Mirabilis

Am uitat de Clir Media, Beyond, Cable Direct (la care nu mai stau sa fac previziuni de target de vanzari online), plus alti playeri independenti care mai sunt si ei pe la usa agentiilor si la care hai sa zicem inca 400.000 cumulat. Basca Google, Etarget si alte retele performance based sau site-uri independente.

Dintr-un foc avem vreo 22 26 de milioane la rubrica „ce ne dorim sub pom” (nu am inclus nici Google nici Etarget). Cat va fi insa in tolba Mosului, cat pot renii sa traga, asta e usor alta poveste. Estimarile se invart in zona 14-16 milioane, deci in mod clar cativa din copiii enumerati mai sus nu vor avea glicemia suficienta in decembrie la tras de linie. Poate unii de mai sus vor fi breji si vor depasi estimarile/targeturile (imi place sa cred ca la unii le-am nimerit).

O sa il las pe Vivi sa calculeze cotele reale de audienta sa vedem daca dorintele sunt pe merit sau nu. Oricum, simpla analiza de share de audienta nu e suficienta. Se stie ca liderii trag mai mult din bugete, intervine si afinitatea pe industrii, calificarea fortei de vanzare etc.

Asa ca e o ecuatie cu prea multe necunoscute, dar in fond vrutul e gratis in Romania. Poti sa vrei tot ce-ti doresti 😀 Alte pareri?

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

5 Comments »

  1. Vlad Popa said,

    22 februarie 2008 @ 9:41 am

    Vezi ca Fusu vrea 25% din piata, deci mai pune. Oricum, ne-am mai maturizat nu mai ajungem la 300% cu dorintele. Oricum, mai asteapta martie-aprilie ca apar rezultatele de la registrul comertului.

  2. tavi said,

    22 februarie 2008 @ 7:08 pm

    ARBOinteractive doru :)… si suntem ceva mai realisti (whatever that means 🙂 )

  3. Dragos Roua said,

    22 februarie 2008 @ 7:19 pm

    Suma pe care o spui la Mirabilis e doar din agentii, nu punem clienti directi, servicii, si beyond the media (xcent). Adica 310%, nu? 🙂

  4. making money on the internet, în stil mare » zoso's blog said,

    3 aprilie 2008 @ 9:13 am

    […] jos aveti un mail de pitch, de la echipa de vanzari a neogen. Ştiti voi, aia care, cum zice Doru, spera sa ia 4 milioane din online anul […]

  5. Mihai Seceleanu » Blog Archive » Reach revenues. said,

    6 ianuarie 2009 @ 4:56 pm

    […] asta – e drept ca sunt mai “optimiste” decat altele, fie ele la nivele de 2007 sau 2008. O sa fie amuzant dupa 15 aprilie, cand cifrele de la MF nu vor mai lasa locul la […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu