Cele mai bune restaurante din Romania – Afterhours – editie de vacanta

Am facut, dupa multe promisiuni si mai ales autopromosiuni desarte, o minilista cu locuri in care am mancat senzational in Romania. Gasiti lista si un important disclaimer, absolut necesar in astfel de chestiuni delicate si subiective in pagina dedicata. Fie ca sunteti prin tara sau prin vecini (Bulgaria, Turcia, Serbia, Ungaria sau chiar putin mai departe), nu va strica sa va creionati traseul si in functie de carciumi.

Turismul pe burta goala sau cu mese sarite nu e turism. Sincer prefer sa pierd trei ore cautand un restaurant celebru decat admirand pe burta goala un muzeu. Asta e, ne-am nascut in zodia Blidului si ne-om duce aceasta cruce mai departe (ca pana acum nu ne-a facut bataturi sau alte asemenea).

Important: notati acest url scurt (http://bit.ly/carciumialese) pe telefon (pe un sms, draft, note sau aiurea). Nu stiti cand veti avea nevoie de el. Il veti gasi oricum si la mine pe site, si aveti cuvantul meu ca ma voi ocupa personal in continuare de aceasta chestiune.

Banda va rog!

[comentarii, sugestii, critici primesc doar in comentarii semnate. Injuriile, calomniile sau falme-urile vadit partinitoare sunt inutile si vor fi retezate scurt, fara posibilitatea eliberarii conditionate. Multumesc pentru intelegere]

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

18 Comments »

1. Laurentiu Buica said,

30 iulie 2010 @ 1:03 pm

Ai uitat de Pitesti: Stiam acolo un restaurant ok, Cornul Vanatorului sau ceva de genul asta. Nu-mi mai aduc aminte numele exact.

r: nu stiu de el. o sa il incerc, merci, daca trece de criteriile mele il includ in lista. multumesc de sugestie.

2. Mihai Voiculescu said,

30 iulie 2010 @ 1:44 pm

Doru, unde ii restaurantul haiducesc ? sunt din targujiu de loc si chiar habar nu am de el 🙂 so ?

r: este pe strada care duce spre baia de arama, intr-o intersectie, cu o intrare mica din strada. fac rost de url si il postez aici.

3. tudor said,

30 iulie 2010 @ 2:27 pm

bai mult respect pentru lista asta! pe bune, am fost la cateva sau am mancat cateva dintre chestiile alea and you have awakened the mooonsteeer from its slumber si deci o suma mare de bani va disparea luna asta la cele mentionate care se vor gasi in drum.

continua cu listele.

r: o sa mai pun si altele, deja mi-ai amintit de unul grozav din zona Bran, Cetatea Carului. 😀

4. R said,

30 iulie 2010 @ 3:16 pm

Super lista. Am bifat cateva dintre ele. Putine, e adevarat. 🙂

La Praga as adauga NOVOMESTKY PIVOVAR unde se mananca cea mai buna tigaie traditionala care contine multe sortimente de carne: carnati de 3 feluri, pulpa de iepure, pulpa de pui, costita de porc si altele.
    In plus, in centru, tot in Praga, un alt restaurant care mi-a placut f mult e U Prince – care e facut pe terasa unei cladiri, mai precis a unui hotel, chiar langa piata mare. Se mananca delicios acolo, dar cam scumput si e mai de fitza asa. Dar merita mers atat pt mancare cat si pt priveliste.

Broccoli gratinat de la Veliko..hm.. deliciu culinar!

r: in Praga am mancat in foarte multe restaurante, posibil sa fi mancat si in asta. merg la novomesty asta si daca imi place il includ aici (m-ai convins cu iepurele :))))). Da, de Praga uitasem, trebuie sa mai fac o vizita pe acolo cat de curand, ca vad ca e cerere 😀

5. Emil Tamaș (foodie.ro) said,

30 iulie 2010 @ 11:59 pm

Salve!

Tocmai astăzi am mâncat o varză a la Cluj magnifică la boema Vărzărie de pe Bulevardul Eroilor. E atât de bună și de autentică încât chiar dacă primești rețeta, sunt convins că nu o faci la fel, doar pentru că nu ești una dintre tanti alea care fac mâncare de zeci de ani, din inerție profesională, după același rețetar. Unde să mai pui că e unul din cele mei ieftine și modeste restaurante din Cluj! Win-Win! (trei porții de varză cu smântână extra, cam 30 lei)

Cât despre Irish Music & Pub, aventura mea s-a terminat când am primit pâine mucegăită și mâncare derizorie acum multă vreme. Sunt convins (sper) că între timp au remediat, dar trauma rămâne. L-aș retrage de pe măreața listă. E cel mult un Pub mediocru acum.

Alte localuri de pus la loc de cinste în stil Cluj:

– Restaurantul Valahia, pe strada Govora – de încercat musai Gulașul de Hribi și Ciorba de Salată (Șelate) și Balmoș ca prin locuri. Întotdeauna prețuri grozave, servire excelentă și mâncare ce se lasă, în stil transilvănean, cu discomfort la stomac ce se „tomnește” doar cu o țuică zdravănă. Sau cu Redigest. Recomand oricând!

– Similar cu Valahia, dar cu specific unguresc-ardelenesc, restaurantul Toldi de pe strada Clinicilor. Porții gustoase și generoase cam la orice, Lucicoș ca prin zona Clujului, că deh, noi am pus coada la cireașă când e vorba de Lucskos (glumesc), cu multă paprică, mărar și smântână. Selecție frumoasă de vinuri românești (Cadarcă de Miniș!) și, culmea, au și pahare de vin propice :-). http://toldi.ro/

De evitat: Hanul Dacilor de pe Brâncuși. Nesimțire maximă și manele și mâncare cel puțin anostă. Dacă ai ghinion maxim, primești toate acestea. Combo Bonus! Cel din Mall, cu același nume, e mai ok, dar ideea de mall + haleală tradițională mă lasă oarecum rece.

De asemenea, Casa Ardeleană, de evitat, ca și Hanul Dacilor, tourist trap.

r: o sa incerc si Valahia si Toldi. Daca sunt peste Pub, il descalific 🙂

6. Emil Tamaș (foodie.ro) said,

31 iulie 2010 @ 12:07 am

În altă ordine de idei, dacă ești în drum spre Ungaria și treci prin Salonta, la intrare se află restaurantul Milenium, recomandat și testat împreună cu Hădean. Recenzia lui se află aici: http://www.adihadean.ro/2010/05/cronica-de-cra%C8%99ma-millenium-salonta/ Bogracs-ul lor e genial (atenție, se face doar în Weekend)!! De asemenea, se laudă cu cel mai mare gulaș din lume, au și Guiness Book Record să ateste acest fapt. Link: http://www.motelmilenium.ro/

r: nu sunt in drum spre ungaria mai niciodata, dar mai ca imi vine sa fac un drum pana acolo. Dealtfel, lista asta e compusa din multe carciumi pentru care imi fac drum special. Ce mai conteaza inca una? 🙂

7. Emil Tamaș (foodie.ro) said,

31 iulie 2010 @ 12:17 am

Sighișoara: Casa cu Cerb – Deși mă așteptam să fie un „tourist trap”, fiind chiar în curtea cetății, am fost tratat regește. Din cauza lui, România rămâne în capul listei cu țările unde am fost servit cel mai bine într-un restaurant! Recomand…orice de acolo 🙂 Link: http://www.casacucerb.ro/

Gata! În zori o întind spre Lunca Ampoiței, la cabana unui prieten. Dacă nu ne ospătăm prea tare cu propriile grătăreli, la întoarcere mergem pe la Mama Luța, un loc magnific pe vremuri, pe care vreau să-l vizitez iar (mâncare românească, gătită pe loc, adesea cu orătăniile curții în oală) 🙂

Sper că nu am poluat prea tare comentariile acestui articol. Nu mă supăr defel dacă ele suferă o triere în caz că o să constați că nu-s la locul lor aici 🙂

r: Am mancat la Casa cu Cerb, si la Hotel Sighisoara. Le mai incerc o data, dar nu m-au inspirat. Nu e vorba numai de mancare sau de sevire, cat mai ales d eexperienta. Aceasta fiind personala, e posibil ca lista sa fie viciata de subiectivismul meu, pe care mi-l asum si nu mi-l reneg :). Offtopic: de-ar fi mai mult mancai ca tine care sa mai educe poporul asta alienat de ceafa, burgeri si pate la conserva…

8. Daniel ION said,

31 iulie 2010 @ 8:47 pm

Utila lista, daca s-ar putea mai multe linkuri directe…

Ciorba de coada de bou? Cum vine asta? 🙂

r: coada vacii este groasa si contine multa carne intre vertebre. Afumata fiind, da ciorbei un gust deosebit. Pentru asta este si inclusa in lista de aici (si e drept ca mai au si alte specialitati: curcan, iepure si altele)

9. andrei crivat said,

1 august 2010 @ 11:59 am

Pub-ul din Cluj e un loc unde se mananca bine la preturi decente. Si tu, Doru, si alti zeci de oameni care populeaza online-ul asta ati mancat acolo (unii de foarte multe ori) si nimeni, niciodata, n-a plecat nemultumit.

In Cluj mai e si Club Italia (evident, mediteranean) – stiu, tie nu ti-a placut, asta nu-l face mai putin bun 🙂

In Belgrad mai e restaurantul Blek Panters. In Budva (Muntenegru) – Restaurant Kangaroo. In Cacak (Serbia) – Restaurantul motelului Livade.

La granita Ungaria-Austria (la Hegyeshalom) – Restaurant Paprika Csarda

Si mai am, o sa-ti mai zic 🙂

r: Andrei, nu vreau sa o iei asa de personal. Pentru Obama si Oceapa pubul este pe lista. Crede-ma ca am mancat in multe restaurante unde mancarea este buna, dar nu spune nimic. Mana intinsa trebuie sa spuna o poveste. Astfel este construita si lista mea. Am reinut sugestiile tale, mai ales pe cele de afara, le testez cu prima ocazie. 😀

10. Praji said,

2 august 2010 @ 12:01 pm

Dalboka http://www.dalboka.bg/Dalboka/the_mussel_farm_dalboka___about_us_ro.html

Ferma de scoici din Bulgaria

Ezerec Bulgaria – Wild Duck

Camen Briag – restaurant in curba pe stanga

r: Dalboka rulz, Camen Briag stim. multumesc de ponturi 🙂

11. Patricia said,

3 august 2010 @ 8:52 am

Interesanta lista… Vezi insa ca „platitndumi” se scrie „platindu-mi”.

12. Marius said,

4 august 2010 @ 4:58 am

In Ljubljana best of the best este Cubo. Pare un patrat anost de afara (cladirea), insa inauntru gasesti o pasiune pentru mancare suuuuper, impreuna cu decor si servicii mai bine ca-n carti, cum inca n-am mai vazut. Au scris si o carte, Cubo Desserts, care a fost premiata international ca fiind cea mai buna din anul respectiv, 2008 sau 2009. Atentie, nu-i ieftin, dar genereaza amintiri placute.

r: merci de pont, il trec la to do 🙂

13. Zsolt Bodola said,

20 august 2010 @ 3:12 pm

Dorule adauga si asta in lista la Cluj: http://ro.spritzcafe.com/index.php
    Aici am mancat slana de mangalita. Dar au si alte specialitati ardelenesti. 🙂

14. Zsolt Bodola said,

20 august 2010 @ 3:22 pm

Si doua observatii legate de Praga:
    1. Restaurantul lui Svejk se numeste U Kalicha (La pocal). Aici l-au arestat si aici si-a dat intalnire cu Vodicka. Aici am baut ceea mai gustoasa bere din viata. Pe bune!
    2. In carte mai apare si U Fleku, o crisma veche, fondata prin secolul 14 sau 15, daca nu ma insel. Cereti bere neagra, e sublima. Si rata cu galuste. De asemenea…

15. Un prânz delicios la Cetatea Carului | impresii din lumea mare said,

20 ianuarie 2011 @ 11:45 am

[…] eram la Moeciu l-am sunat pe Doru ca să ne recomande o cârciumă bună în zonă – apropo, Doru a făcut o listă foarte […]

16. Corina Iordache said,

1 august 2011 @ 12:43 pm

Am mers in Constanta, la Can, dupa ce am citit recomandarea ta. Am luat un amestec de carne de vita cu legume in sos de ne-am lins pe degete 🙂 Servirea de nota 10, desi la inceput nu credeam ca va fi atat de ok dupa cum arata locul privit din strada…

17. Cristian said,

18 august 2011 @ 10:53 pm

Fii pe faza. Daca ajungi pe la Udine, lungeste traseul pana la San Daniele nel Friuli (25 Km). Se mananca acolo un prosciutto de vis. dokdallava.com e preferatul meu. Iar la Tekirova (Antalya) mai precis la Ulupinar este Botanik. Belea. Peste un rau si veziu pestii sub tine.

18. Mihai Dumitru said,

19 august 2011 @ 12:01 pm

Constanta, Restaurant Can – super, nota 9.5
    Ploiesti, Hanul Gazarului – foarte subtirel, nota 6 (chiar daca e din urbea natala, mancarea nu e nici pe departe savuroasa; si nici prea proaspata nu pare sa fie.)