Dove da lovitura din nou: Esti mai frumoasa decat crezi. Acum, si cu portret la pachet

Ieri discutam la cursul de publicitate online despre viralul Dove de acum cativa ani „Dove Esteem Fund”, care lansa conceptul Dove Evolution. Un time-lapse care arata ca o femeie obisnuita este transformata in diva de catre media prin Photoshop, astfel uitandu-se de frumusetea naturala a femeii.

Trecand peste replicile glumete si antiviralele de rigoare (vedeti mai jos), Dove incearca sa sensibilizeze femeile cu faptul ca in realitate femeile arata mai bine naturale decat prefacute in dive de photoshop si manipularea din media. Interesanta abordare, mai ales venind de la un producator de cosmetice. Asa ca parodiile nu se sfiesc sa apara, spre deliciul multora de pe margine.

sau, preferata mea:

Numai ca…

Acum cateva zile, Dove a dat din nou lovitura cu un nou concept, evoluand de la „frumusete naturala” la „esti mai frumoasa decat crezi”. Si ca sa sprijine aceasta afirmatie, au luat un ilustrator profesionist, Gil Zamora, fost ilustrator la FBI (ii stiti pe nenii aia din filme care realizeaza portrete robot pe baza declaratiilor martorilor oculari care nu au avut baterie destula la telefonul cu camera). Acesta a realizat portrete alternative: intai pe baza propriei descrieri a persoanei in cauza, apoi pe baza descrierii facute de alte persoane. Cu alte cuvinte, oamenii te vad altfel decat te vezi tu. Iar ilustratorul nu a facut altceva decat sa redea in imagini faptul de de fapt, oamenii te vad mai frumos decat te vezi tu insuti.

Aici se cuvin doua remarci:

1. Ambele portrete sunt facute de acelasi ilustrator. Cat de greu ii vine acestuia ca, la „indemnul” coordonatorului de proiect, sa „urateasca” „din condei” portretul facut pe baza autodescrierii? Da, pot fi considerat rautacios sau carcotas, dar ilistratiile sunt rodul unei maini dibace, trecute prin filtrul unei persoane. Care poate fi subiectiva sau mai mult decat doar subiectiva.

si

2. Ce ne facem cu obiectivul clar al companiei de a vinde? La urma urmei, campania e doar un „motivational” pentru a intinde mana spre raftul Dove. Dupa cum bine comenta cineva (si da, era o femeie) pe Youtube:

„A fun fact, dear, both Axe and Dove are owned by the same company, so as much as the Dove evolution shows reality of media, they are hypocritical. Axe treats women like objects, Dove pretends to care about self-esteem. Yes, always be confident and strong, don’t judge a book by it’s cover, but do keep in mind, these companies don’t care about us.”

Pana atunci, Dove ocupa un loc de cinste in galeria brandurilor care imping publicitatea in favoarea lor spre inima consumatorilor sai, cu idei de campanie excelent executate si care trag dupa ele si premii, si vanzari record, si indicatori de brand de pus in rama sau pe rana…

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu