Goodyear 4×4 Winter Experience: Asaltul final, traversand Carpatii #goodyear4x4

Dragii mei, e ultima tura cu Goodyear4x4 Witer Experience de anul acesta, o tura „tare” care a vrut sa scoata untul parca din noi si din masini. Atat vremea, cat si suprafetele de rulare tipice acestui anotimp alb, instalat destul de devreme in acest an, au pus la incercare determinarea noastra de a face traseul promis: traversarea Carpatilor de trei ori, in regim de iarna, pe drumuri fara asfalt, cu masini de strada, nemodificate. Un pariu pe care l-am castigat, evident cu sacrificiile de rigoare, dar care a meritat. Traseul a fost realizat conform planificarii, cu mici acolade inerente pe drum.

resizeDSC09686_1600x1069

Asa cum anuntam saptamana trecuta, am traversat Carpatii de Curbura pe trei trasee practicabile vara, practicabile si nu prea in sezonul rece. Tura fiind la inceputul sezonului, am sperat sa nu ne fie prea greu. Insa zapada abundenta si gheata formata pe mari portiuni din drum ne-au incetinit considerabil din viteza programata pentrun un compromis bun intre distractie si confort.

Prima trecatoare a fost pe traseul Lepsa – Targu Secuiesc. Un drum destul de si circulat includiv iarna (si prea mult asfaltat dupa gustul meu) nu a pus probleme la traversare, mai ales ca a fost efectuat in prima parte a zilei, cand stateam bine cu energia.

A doua trecatoare a fost Vama Buzaului – Cheia. Un drum care ar fi fost rapid si lin daca nu am fi gresit drumul. Dar zau daca ma poate acuza cineva ca m-a furat peisajul asta, voi ati fi mers glont?
Colac peste pupaza, a fost chiar nevoie sa folosim echipamentul de recuperare (senile, sufe, ocheti etc), spre deliciul unora din camarazii mei de drum, unii aflati la prima situatie de acest fel dintr-un traseu fara asfalt.

A treia trecatoare, Comandau – Nehoiu, a fost poate cea mai dificila. Asta s-a datorat de buna seama datorata ghetii (da, in judetele Covasna, Vrancea si Buzau a pluat la temperaturi negative ale solului in acest weekend) asa ca a trebuit sa facem dans fortat pana la asfalt. Frumos, dar greu, aici ajutandu-ne enorm nu doar anvelopele dar si sistemul DSR de pe Mercedes ML, echipare disponibila pe toate cele trei masini.

In rest, vreme rea, multa zapada si multe amintiri de neuitat din traseu. De la turturi surprinsi pe vagoane parasite de mocanita, la mancaruri traditionale, la sesiunile de trecut prin rau cu masina, la curatatul drumului cu toporul si pana la urmele de vidra din Cheile Tisitei, toate au punctat decisiv la una din turele cele mai aventuroase din toate expeditiile Goodyear 4×4 Experience din acest an.

resizeDSC09739_1600x1069

Campania s-a incheiat cu toate traseele facute, cu toate locurile documentate foto si video si o droiae de povesti ce vor urma sa apara in curand, pe mai multe tipuri de canale de comunicare digitala.
Personal sunt multumit de totalul kilometrilor si a locurilor vazute, cu regretul ca am descoperit o mica parte a aisbergului. Romania este un izvor nesecat de locuri si experiente incredibile, la mica distanta de asfalt sau pe drumuri ce pot fi usor invinse de o masina echipata corespunator pentru distractie.

Multumiri tuturor participantilor si ne auzim in curand pe teme de #goodyear4x4.

resizeDSC09575_1600x1069

resizeDSC09583_1600x1069

resizeDSC09585_1600x1069

resizeDSC09593_1600x1069

resizeDSC09624_1600x1069

resizeDSC09627_1600x1069

resizeDSC09638_1600x1069

resizeDSC09676_1600x1069

resizeDSC09694_1600x1069

resizeDSC09701_1600x1069

resizeDSC09723_1600x1069

resizeDSC09727_1600x1069

resizeDSC09766_1600x1069

resizeDSC09774_1600x1069

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

Un comentariu »

  1. parbrize said,

    4 februarie 2015 @ 11:52 am

    un traseu excelent, presupun ca vati distrat de minune

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu