Hi5 – the party and more…

A fost frumos, mai putin partea cu conferinta de presa care avea un sound…hmm… de funeralii. Atmosfera s-a mai inveselit apoi la etaj si am remarcat o cota mare de piata detinuta de oamenii din agentii (cu absente notabile desigur).

Locatia excelenta, separeurile au creat premisele bisericutelor nelipsite de la petrecerile de industrie. Fata de la PR si-a facut treaba, felicitari;)

Pe de alta parte dintr-o mica barfa cu Marcin, seful de haita peste operatiunile de Internet ale ARBOmedia, am aflat patru chestii ciudate diferite despre piata poloneza de advertising online, cumva cu vreo trei ani inaintea noastra:

1. Folosirea de catre agentii a unei solutii de adserving nu rezolva problema eliminarii duplicarii intre retele.

2. Polonia e o piata de run-of-network, care evident depinde de punctul 3 ->

3. O incarcare foarte buna a site-urilor (80-100% pentru site-urile permium), pentru ca toti intra cu bucurie in oferte de tip run-of-network si run-of-channel si nu tin la pret din ambitia „ba io-s mai bun ca ailalti”

4. Un site de social networking – nasaclasa parca (un fel de colegii mei.ro) a surclasat puternicul portal onet.pl. In acest moment traficul site-ului campion e cam de doua ori mai mare decat Onet. Si Onet nu era mic deloc.

Cum o fi sa vina din spate un site de colegi si sa depaseasca tot? Ati putea spune ca si neogen l-a depasit pe kappa.ro. Dar stiti mai bine decat mine ca nu incape comparatie, sunt piete cu particularitati si istorii diferite. Ma intreb doar: Oare Calin Fusu realizeaza ca ar fi putut fi mult mai sus acum?

Asta e pacatul liderului. Nu stie cat de mult mai poate urca.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

6 Comments »

  1. RazvanDavid said,

    31 ianuarie 2008 @ 3:14 pm

    O precizare Doru la punctul 1: ramane problema duplicarii intre retele doar la nivel de planning.

  2. Doru Panaitescu said,

    31 ianuarie 2008 @ 3:57 pm

    Aia o sa o rezolvi din SATI. Problema este ca de exemplu in Polonia, desi adserverul pe care il foloseste agentia poate sa zica sa nu mai serveasca la un user care a atins pragul de capping indiferent de retea, publisherul nu accepta sa serveasca banner house instead. Si te factureaza pentru toate afisarile comandate. E drept ca la sfarsit poti calcula duplicarea (iar in BBmedia in adserver o poti calcula chiar dinainte), dar cu ce te incalzeste asta, daca publisherul nu accepta sa elimini duplicarea?
    In Polonia e de inteles asta pentru ca incarcarea e mare. dar in Romania chiar ar fi lipsa de intelegere a nevoilor REALE ale clientului.

  3. RazvanDavid said,

    31 ianuarie 2008 @ 6:57 pm

    Sorry, nu am fost suficient de explicit.
    Eu voiam sa subliniez ca problema cu duplicare este doar la nivel de planing nu si la nivel de reporting. La finalul campaniei clientul va obtine un raport care arata Net Reach-ul real al campaniei, nu insumari de net reachuri.

    Problema cu imposibilitatea eliminarii (eliminare nu calculare/estimare) din planing a duplicarii intre furnizori este o constanta pe toate canalele de media si este relativ acceptata de clienti. Anyway, adservingul ala comun din PL rezolva multe probleme, FOARTE MULTE probleme.

  4. adi said,

    31 ianuarie 2008 @ 8:28 pm

    Dar de ce nu spui si cat costa CPM run-of-network in Polonia. Ultima data cand m-am uitat era parca in jur de 1 Euro. Oamenii aia sunt pusi pe facut bani, nu bisnita.

  5. Doru Panaitescu said,

    31 ianuarie 2008 @ 11:33 pm

    Lasa fiecare site-owner sa vanda la 1 euro/mie trei-patru pozitii de banner sa vezi cum o sa se mai inveseleasca. Unii din ei sunt tristi rau de tot. Gandeste-te ca pe langa ROC si RON mai intra si campanii normale care au prioritate. Si ai in final afisari de PAGINA vandute cu un pret mediu de 5-9 euro/mie. O fi rau?

  6. Realitatea + Catavencu + AdEvolution = LOVE - Gabi Boaca said,

    1 februarie 2008 @ 2:32 am

    […] oare e dezinformat dl Val Voicu cu privire la ce se intampla in Polonia? Doru zice ca "Un site de social networking – nasaclasa parca (un fel de colegii mei.ro) a surclasat […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu