IAB e chemat la bara

Sa verifice cum e cu standardele alea la sunete si la videostitiale. Azi pe Hotnews am vazut o campanie la Opel cu un videostitial care pleca singurel cu sound on, unde mai pui ca nici butonul de close nu e vizibil de la inceput.

Parca si Arbomedia, si Hotnews erau membri in IAB Romania. Si parca bannerele plecau cu sunet off conform intelegerii dintre vanzatori/publisheri. Si cu buton vizibil cu close pe toata durata bannerului out-of-the-box.

Cel mai grav este ca, daca Opel e mai obtuz si nu pricepe ca deja userul a ajuns la o limita suportand formate deranjante, aceste scapari dau idei si altor advertiseri, care fix acelasi lucru vor cere cand vor ajunge la usa agentiei.

„Vreau si eu banner din ala mare cum am vazut eu ieri cand m-am enervat”. Va suna cunoscut? Mie da 🙁

Pacat ca evolutia bugetelor online se concretizeaza in deranjarea in continuare a utilizatorilor. Chiar si cu limitare de frecventa, videostitialele ar trebui sa plece la interventia utilizatorului (on demand). Si cu sunetul oprit.

O recomandare pentru departamentul de marketing de la Opel Romania (si pentru agentia lor as well): aici un exemplu despre cum trebuie sa faci o campanie. Opel guys, watch and learn!

[Later edit] Se pare ca Hotnews a scos campania de pe site. Nu cred ca isi permit inca o suita de „urale” ale utilizatorilor. In schimb l-am vazut si pe Cosmopolitan.ro, dar cum il vad destul de rar si de spread, cred ca e un run-of-network. Tavi, ma insel?

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

5 Comments »

  1. Gabi Boaca said,

    29 martie 2008 @ 1:42 pm

    Si pe Softpedia… Chiar asta intrebam ieri: IAB nu are nici un un rol executiv in piata de online? I mean, oamenii aia se intalnesc acolo, stabilesc niste standarde, dar nu stabilesc si ceva reguli in cazul incalcarii acestor standarde?

  2. Bogdan Gavrila said,

    29 martie 2008 @ 9:50 pm

    run-of-network cred si io 🙂

  3. Blog 2.0 » give me an ad break! said,

    30 martie 2008 @ 11:11 am

    […] romanesc. se incepe cu gif-uri de prost gust si se continua cu intruzivele in flash, care sunt, se pare, bucuria internetului […]

  4. Bianca said,

    31 martie 2008 @ 8:42 pm

    Nu am acceptat asa ceva pe HotNews, am cerut scoaterea lui cum l-am vazut. Doar se stie ca HotNews incearca sa impuna cele mai dure standarde de pe piata, care de fapt sunt teoretic general adoptate, insa nimeni nu le respecta. Pacat de campanie, pt ca facuta destept putea avea impact fain.

  5. Ionut Oprea said,

    3 aprilie 2008 @ 8:35 am

    Salut, Doru si Gabi.

    Exista reguli, exista si o procedura oficiala. Exista o adresa, standarde@iab-romania.ro, unde puteti reclama orice banner care pare sa nu respecte standardele adoptate de IAB Romania. Din pacate, adresa respectiva a fost folosita doar o perioada dupa ce am anuntat-o, si de atunci putinele reclamatii care au mai aparut, ca s-au redus drastic, s-au facut pe bloguri.

    Aveti noroc ca eu mai urmaresc blogurile, si asta imi da ocazia sa va raspund. Insa, repet, procedura oficiala, care functioneaza, a functionat si in cazul altor reclame care au fost modificate in urma reclamatiilor pe adresa oficiala, si va functiona in continuare, este sa faceti o sesizare oficiala.

    Bianca, eu nu as fi asa de categoric cu „nimeni nu le respecta”. Tocmai genul asta de atitudine capitulativa ii da si ii justifica unui client ca Opel ideea sa isi faca o astfel de campanie.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu