Inapoi din weekend: Sicilia

O saptamana cu 20 GB de fotografii poate va spune ceva: Sicilia este o destinatie frumoasa, mai ales pentru indragostitii de „aventure travel”. Sigur, puteti sa stati si cu burta la soare, dar am pretentia ca printre cei ce ma citesc sunt si amatori de lucruri mai „tari” de facut in vacanta decat citit carti usurele pe plaja.

Asadar, ce poti face in Sicilia in vacanta?

1. Speologie.
– pesteri in lava (pe Etna, sunt destule, unele destul de noi, de la ultimele eruptii din 2011 si 2012)
– pesteri in calcar (printre cele mai cunoscute Gelo, aflata la nord de Etna sau Lauro, aflata in parcul natural Neibrodi, in nord est)
– pesteri in gips, cum este cea de la Agrigento
– pesteri de abraziune marina, cum este cea dela Siracusa, totusi prea turistica dupa gustul meu.

2. Scufundari / freediving.

Recomand doua locuri: Taormina – unde este o rezervatie marina, sau Acicastello, unde zona stancoasa este adapost pentru multe specii marine. Speciile de pesti sunt asemanatoare cu cele din Grecia, Croatia sau Turcia. Intr-una din zile am facut freediving la Taormina si am revazut cateva specii pe care le stiam de la sesiunea de scufundari de la Bodrum din 2006, revazute si in Muntenegru in 2010.

3. Tura de creasta pe vulcanul Etna.

Dap, Etna se poate vizita pana in buza craterului daca vremea este frumoasa, sunteti obisnuiti cu efortul si sunteti echipati corespunzator. Revin cu fotografii, urcusul nu e usor dar merita fiecare secunda de efort.

4. Wildlife.

Sicilia este o insula cu putine mamifere; totusi, zona de coasta este adapost pentru multe specii de pasari, de la cele limicole pana la passeriforme sau pasari de prada.

5. Yachting / sailing.

Peisajul este deosebit datorita zonelor in care lava a ajuns pana la mare. Stancile negre si morfologia tipica a rocilor vulcanice face ca activitatile sportive pe mare sa aiba loc intr-un cadru natural deosebit de stancaria tipica din bazinul mediteraneean.

6. Offroad. Desi am mers pana acum de doua ori cu avionul, am vazut nenumarate trasee de offroad, atat in zona vulcanului cat si in restul insulei. Anul trectu am mers cu o masina de teren pe Etna pentru a ajunge la  pestera in lava, dar mi-a fost clar ca zona are foarte mult potential. In 2013 sau 2014 voi programa o tura 4×4 pana pe Etna, cu traseu prin Serbia – Muntenegru – feribot – Sicilia.

Revin cu mai multe fotografii in weekend, dar va las prada visarii intru vacante de vis cu vreo cateva imagini care spun totul despre calatoria de aventura din Sicilia:

Pe drumul spre crater, gasim urme ale furiei vulcanului. O casa ingropata sub lava si cenusa sta marturie a energiei fantastice care vine din maruntaiele Terrei.

Pe drumul ce urca de la ultimul punct „civilizat” (telecabina), un excavator abandonat ne arata ca iarna senila asta are multa treaba pastrand curatat drumul plin de zapada ce duce la 2920m, punctul terminus pentru turistii obisnuiti. Pe fundal, Etna care in ziua in care am urcat se gasise sa arunce cu rotocoale de nori sulfurosi in aer. In mijloc se poate vedea craterul central.

Prietenii cu care am urcat mi-au luat-o inainte, permitandu-mi sa va arat in ce peisaj selenar te afli acolo sus. Zapada semipermanenta da un contrast placut pe fundalul rocilor predominant negre.

Nu suntem singurii nebuni. Chiar langa refugiul de la 2920m, trei sportivi de performanta coborau in goana pe langa noi. Aerul rarefiat si mirosul inecacios de pucioasa din atmosfera parea sa ii deranjeze foarte putin in comparatie cu noi.

Si exemplele nu se opresc aici. Pe langa noi trec in tromba mai multi biciclisti care fac „downhill”. Si au de coborat mai bine de 15 kilometri pana jos la parcare. O placere pentru ei, o corvoada pentru cei ce urca pe jos.

Bicicleta nu este singura optiune. Pentru 60 de euro, un camion 4×4 ca acesta va poate arata Etna intr-un mare nor de praf. Pe care l-am inghitit si noi.

Sper varf, drumul e din ce in ce mai rau: grohotisul si aerul plin de sulf fac urcarea un chin. Incep sa il inteleg putin pe Sisif. Un pas inainte, trei pasi inapoi. Oare cine a fost primul, Sisif sau melcul?

La intoarcere, oprim pentru cateva fotografii de noapte, ce arata Catania, Augusta si alte cateva localitati de la baza vulcanului. [Sper ca stiti ca pentru aceasta fotografie am folosit Indestructibila din dotare]

Ne intoarcem si la viata cateva ore mai tarziu. Desi vulcanica, insula este un exemplu de biodiversitate fantastic, cu specii perfect adaptate conditiile pedoclimatice ale Siciliei.

Cativa pui de pitigoi albastri (Parus Caeruleus) asteapta cuminti hrana in cioc intr-o tufa de salcam, la altitudine. Salcamii astia se incapataneaza sa creasca oriunde, in special pe zidurile cetatilor din zona (Taormina, Castellone etc):

In imagine, o specie de soparla car enu traieste la noi, iar judecand dupa camuflaj, nici la ei, asa de bine se camufleaza.

Si inca un cadru si fug la somn: aceeasi soparla pandindu-si prada, fara sa banuiasca de fapt ca e la fel de pandita de mine.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

6 Comments »

1. Andrei said,

25 mai 2012 @ 8:46 am

foarte misto ultima imagine

2. Zdeto said,

25 mai 2012 @ 5:24 pm

Mi-a facut o pofta poza cu bicicleta… mama mama…. :))
    Pentru la anu’ sau poate mai curand, am un nou target in zona…. 😉 Le zice insulele Aeoliene, la nord de Sicilia, cu Stromboli fiind marele premiu! 😀
    Vreau pe acolo! 🙂

3. Eros said,

25 mai 2012 @ 9:46 pm

Dorule, Dorule, de cand confunzi tu o soparla cu un gecko? ;)) ia uita-te mai atent la degetele lui…

4. Doru Panaitescu said,

27 mai 2012 @ 8:22 am

Cand nu sunt sigur, nu ma pronunt. Si gecko e tot o soparla, pana la identificare nu voiam sa emit prostii pe aici.

5. Eros said,

28 mai 2012 @ 1:56 pm

inteles! eu le vad ca destul de diferite (unele specii de gecko, de pilda, se pot inmulti asexuat, pe cand nicio specie de soparle nu poate face asta).

altfel, super tura voastra, astept poze si de la restul trupei 🙂

6. Marketeer.ro – digital marketing pioneer » Inapoi din weekend: Plec putin. said,

10 iunie 2013 @ 5:15 am

[…] ma intorc, mai gasiti ceva fotografii din Sicilia aici (din 2012) sau pe Facebook – din 2011] Am incercat sa nu ma repet cu pozele, dar sa va arat Sicilia in asa fel […]