Masini de teren neglijate: Asia Rocsta

Incepand de azi o sa prezint pe blog si masini de teren mai putin cunoscute, dar iubite de fanii sporturilor de gen (offroad, rallyraid etc). Astazi, cateva lucruri despre Asia Rocsta.

Aceasta masina de exemplu, nemaipunand la socoteala ca arata foarte bine, costa in jur de 5000 de euro (si e din 1994). Taxele si impozitele, stiti combinatia, e treaba voastra.

Daca va uitati cu atentie pe sub masina vedeti capetele arcurilor pe foi, precum si puntea rigida fata.

Asia Rocsta este un Jeep Willis/Wrangler wannabe (abia astept sa ma contacteze un oficial al companiei sa imi ma contrazica). Trecand peste asemanarea izbitoare (si nu sunt singurii: Daihatsu, Toyota, SsangYong si multi alti producatori orientali inspirandu-se ani de zile dupa modelele americane de succes), Asia Rocsta ramane un model interesant:

– punti rigide fata spate;
– arcuri pe foi (ceea ce inseamna rigiditate sporita, dar fiabilitate mai mare)
– caroserie separata de sasiu;
– motorizari putine (una pe benzina de 1,8 litri dezvoltand 77 CP, una pe motorina , 2,2, ceva mai putin trainica, doar 61 CP – nu stiu daca se poate modifica pentru adaptarea unei turbine pentru plus de putere);
– reductor
– cutie in cinci trepte (doar manuala)
– aspect vintage (probabil principalul motiv pentru a cumpara aceasta masina, care cel putin la motorizare si performante nu exceleaza la nimic).

Produsa intre anii 1990 si 1997, Rocsta a fos tindragita de tinerii care aveau buget limitat dar voiau o masina de aventura. Masina e mica si usor de utilizat in oras, complet decapotabila (o puteti gasi si cu hardtop si cu softtop) si e o masina excelenta pentru „safari raids”. Evident, o puteti modifica extrem si puteti face cam ce fac baietii din veideoclipul de mai jos:

Concureaza clar cu alte modele mici, mai „rele” sau mai putin „rele” in teren: Jeep Wrangler, Suzuki Vitara, Daihatsu Rocky, Mistubishi Pajero Pinin sau Suzuki Samurai.

In Romania nu e o masina populara (piesele din dezmembrari sunt rare, piesele noi se pot comanda doar la AlPadrino si alti dealeri care lucreaza cu pietele japoneze si coreene). Un pont pentru posesori: multe piese de Mazda se potrivesc, asa ca daca nu gasiti nu va descurajati. Azi de exemplu, pe Autovit nu era nici macar o Rocsta, iar pe mobile.de erau doar 9 modele Rocsta de vanzare, asa ca nu e o masina usor de gasit.

Puncte tari la aceasta masina
:

– aspect deosebit (grila fata nu e deloc rea)
– gabarit redus
– model de aventura
– usor de modificat: un exemplu in videoclipul de mai jos:

Puncte slabe:

– model scos din fabricatie
– putine piese de la dezmembrari
– piese destul de scumpe in comparatie cu modelele concurentei
– model din categoria „pionieri”: motoare mici, fara turbina, lipsa diferentiale blocabile.

In final va las cu spotul oficial, la fel de „vintage” ca si masina (si caraghios as adauga eu, in spiritul spoturilor mimetice de acum 20 de ani):

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

23 Comments »

  1. petrutz said,

    4 martie 2011 @ 12:28 pm

    fain articol colegu! cand ajungi la nissan patrol o sa vin in primul rand ca sa aplaud 🙂

  2. Doru Panaitescu said,

    4 martie 2011 @ 12:35 pm

    Pai de cand Nissan Patrol e o masina neglijata? De ce nu esti atent la enunt?

  3. petrutz said,

    5 martie 2011 @ 1:03 pm

    am fost mega atent, insa nissan patrol k160 este o masina destul de neglijata.

  4. Kinderu said,

    14 aprilie 2011 @ 2:09 pm

    Tot respectu pentru ce-ai facut , si eu am Rocsta si tin sa iti spun ca in afara de crucile de la cardan care le-am schimbat fata spate in rest nu am avut deloc probleme cu ea,este o masina ideala pentru munte si mai ales pentru plimbarile de vara sub cerul liber .Intardevar piesele sunt foarte scumpe si greu de gasit .

  5. Doru Panaitescu said,

    14 aprilie 2011 @ 3:28 pm

    Uff, credeam ca am scris articolul degeaba. Esti din Bucuresti? Poate dam o tura pe noroaie impreuna sa o vad si la joaca, asa pe asfalt am un vecin si i-o analizez din toate unghiurile, ce e o masina mica si vioaie, ca sa zic asa.
    Eventual daca ai MT-uri facem un traseu dragut, sa vad daca sunt zone unde se catara mai bine decat Patrolul meu.

  6. costy said,

    3 mai 2011 @ 11:34 am

    o buna descriere am achizitionat si eu una e o masina super ms pentru sfat nu stiam ca se potrivesc de la mazda piesele am sa incerc am nevoie de rulmenti fata
    e o masina super in legatura cu ce spune colegu de mai sus nissanu sa se ascunda de jeepu asta am facut deja proba si cu nisan si cu pajero nu se compara la urcat

  7. dan said,

    5 mai 2011 @ 7:23 pm

    am achizitionat-o in 2007, atunci cred ca in tara existau doar 4 bucati , cluj buzau si doua deva si nici pana in prezent nu am avut probleme , este 1800 benzina, si cred ca am probleme cu carburatorul . Am dat jos catalizatorul si a crescut foarte mult consumul si putere mai deloc ,, nu facti asta ,,am crescut de la 8,5 l/100km in afara la 10 ,iar in oras de la 10 la 12-13 , iar teren acidental de la 14l la 15-16 l. M-ar interesa CARTEA TEHNICA. piese sunt si la americani foarte ieftine in comparatie cu europeni . Mai am de la spanioli ceva caracteristici in rest mai nimic. Sper sa facem un mini club Rocsta superba prezentarea .

  8. Janibalazs said,

    28 mai 2011 @ 11:57 pm

    Caut chiuloasa pt Asia Rocsta 2.2 DX Diesel,daca ma poate ajuta cineva rog sa ma contacteze!Multumesc

  9. Janibalazs said,

    29 mai 2011 @ 12:07 am

    Este adevarat ca sunt motoare identice in cateva modele de Mazda masina de teren?Daca da,care este aceasta?

  10. Nelu said,

    6 iunie 2011 @ 12:12 am

    Buna baietii… Am si eu o masina Asia Rocsta si sant foarte multumit de ea . Poti face modificari la ea la nesfarsit. Ce scade puncte la. Ea inn ochii mei e ca nu are servo directie in rest e foarte faina. Ce au eu e cu volanul pe dreapta , are in jur de 50 de mii de mile Diesel. As vrea sa o vand daca e cineva interesat sa imi scrie pe e-mail , pt informatii si poze…. Cornelutz17@yahoo.com

  11. dan said,

    13 ianuarie 2013 @ 2:27 am

    aceasi problema cu catalizatorul o am si eu din 2008 am pus alt catalizator si acelas consum imi trebuie si mie o carte tehnica cine are

  12. daniel said,

    13 ianuarie 2013 @ 2:30 am

    si as vrea sa cumpar pentru rocsta un hardtop

  13. Doru Panaitescu said,

    13 ianuarie 2013 @ 8:52 pm

    Te cred, dar masinile astea sunt rare. La Al Padrino cred ca sunt scumpe piesele, dar cu siguranta au cartea ei tehnica. Poate se indupleca sa ti-o dea pentru un xerox.. Poti incerca sa gasesti piese ceva mai ieftine, inclusiv hardtop in UK…

  14. nadapopa said,

    21 aprilie 2013 @ 9:39 pm

    baieti, am 2 bucati de vinzare

  15. mihaita said,

    15 septembrie 2013 @ 5:37 pm

    sunt piese noi si ieftine in Anglia , si eu caut hardtop, iar cartea tehnica es afle pe net la10$

  16. mihaita said,

    15 septembrie 2013 @ 5:42 pm

    sunt piese noi si ieftine in Anglia , si eu caut hardtop, iar cartea tehnica se afla pe net la10$

  17. mihaita said,

    15 septembrie 2013 @ 5:44 pm

    un numar de telefon si un pret se pate

  18. mihaita said,

    3 mai 2014 @ 11:00 pm

    Cine doreste cartea tehnica o pot transmite pe mail sau Whats App

  19. flaviu p said,

    24 aprilie 2015 @ 11:34 am

    ma intereseaza ROSTA ASIA diesel, ce nota ati da la ia intre 1-10 !!!! E adevarat ca sunt cam pacatoase la motor? transmisia nu se potriveste de la samurai sau vitara? VA MULTUMESC

  20. Doru Panaitescu said,

    24 aprilie 2015 @ 12:04 pm

    Eu personal ii dau un 7, si asta numai pentru este 100% decapotabila. Nu stiu sa va zic de potrivirea transmisiei de la modelele de Suzuki aminitite. Va pot indruma catre un atelier de tuning offroad care va poate lamuri exact.

  21. flaviu p said,

    29 aprilie 2015 @ 11:56 am

    multumesc DORU de raspuns, te invit pe la mine la BISTRITA la o cafea. Putem discuta mai multe de masina asta…..

  22. Huma said,

    19 noiembrie 2015 @ 2:43 pm

    Buna ziua! Incantat de Rocsta 2.2D! O masina cumparata de putin si la care nu prea am ce sa comntez. Cruci cardanice evident schimbate, pivoti etc., in rest ok. Baiul cel mare este ca tocmai am trantit-o de un mare copac aflat in calea ei si cam am distrus stanga fata. Am un filtru pe care este instalat un circuit electric, si nu dau de el, nu are cod, nu are nimic. Am vazut mai sus pe domnul mihaita said, care zice ca are un manual de service, sau poate il are careva! Poate gasesc ceva acolo.Va multumesc!

  23. Tocaciu Gheorghe said,

    8 februarie 2018 @ 4:14 pm

    Buna ziua!Sunt si eu interesant de un manual de service ptr Rocsta daca se poate.
    Tel.0757578587.Multumesc!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu