Stirea zilei – Httpool Romania

Un nume care acum nu va zice nimic, dar intr-un an va fi o referinta pentru piata de online din Romania. Httpool este o agentie interactiva full service prezenta in sapte tari, care de azi este prezenta si in Romania (anuntasem mai devreme dar aveam embargou la publicare). Modelul de business sparge tiparele cu care ne-am obisnuit, lantul trofic in care agentia deservea clientul (cel putin teoretic) iar vanzatorul deservea publisherul.

Httpool reprezinta noul val de entitati pan-europene (pentru ca ar mai fi cateva exemple de astfel de agentii prin Europa, State si prin lume), entitati care se pozitioneaza cumva central in procesul de comunicare interactiva intre clientul final si detinatorul de media online.

Ce face practic aceasta entitate?

In amonte (spre furnizor): se angajeaza in fructificarea spatiilor online nevandute de obicei si in gasirea de noi forme de publicitate online eficiente pentru clientii sai. Colaboreaza cu proprietarii de spatii si foloseste alternativ modele diferite de cost (CPM/CPC/CPA) pentru a optimiza valoarea spatiilor publicitare (inventory).

In aval (spre client): ajuta, consiliaza sau dupa caz inlocuieste agentia de publicitate in realizarea de proiecte online eficiente, folosind retete de succes din celelalte tari sau dupa caz aliniind pita romaneasca la proiectele regionale care acceseaza bugete regionale.

Un model care initial va speria pe rand:

– publisherii care nu vor intelege exact rolul acestui jucator si il vor considera o noua agentie care vine sa rupa gura targului (de notat ca multi publisheri nu fac diferenta dintre o regie de vanzari, un broker de spatii online, o agentie de media, o agentie de publicitate si o agentie interactiva etc)

– vanzatorii (regii sau brokeri), care vazand legaturile directe dintre Httpool si publisherii care vor sa monetizeze extraspatiul, il vor considera concurent

– agentiile de media care vor considera Httpool o agentie interactiva care vrea sa deurneze bugetele online de la fluxul lor obisnuit. Guess what: de-abia acum agentiile de media traditionale vor realiza ca bugetele online nu mai sunt modice, ca exista posibilitatea de a le pierde si ca inertia unui client este foarte mica atunci cand vine vorba de migrarea spre o entitate care stie sa faca online

– agentiile de interactive locale cu care Httpool este de fapt concurent (intr-un fel).

Evident: cine nu se sperie – clientul final, care va asista la cresterea standardelor pe piata atunci cand vorbim de calitatea proiectelor de comunicare interactiva.

Eu ma bucur: un astfel de jucator va ridica standardul pietei. Daca mai punem la socoteala si echipa cu care Httpool incepe operatiunile in Romania (Laurentiu Pop ex-Initiative respectiv Bianca Vlaston ex-Hotnews), cred ca echipa e un killer tandem care va ridica Httpool Romania peste asteptarile managementului de la Ljubljiana.

Am avut ocazia sa lucrez cu Httpool pe cateva campanii online pentru Romania pe vremea cand lucram la Arbomedia. Pot spune ca Httpool are o echipa profi in Slovenia cel putin, iar in Romania cred ca a facut doua alegeri inspirate pentru oamenii din management.

Timpul ne va confirma succesul pe care eu il vad in urmatorii ani. Mai multe detalii la Bianca sau la Laurentiu.

[later edit] Mai multe informatii gasiti in materialul publicat de Hotnews.

facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

16 Comments »

  1. Razvan (360romania.eu) said,

    15 Mai 2008 @ 6:29 am

    Ai dreptate cand spui ca publisherii “nu vor intelege exact rolul acestui jucator si il vor considera o noua agentie care vine sa rupa gura targului”. Eu detin un mic site de web si ma gandesc in viitor sa vand publicitate pe acest site. Oare cu ce vine nou aceasta agentie fata de agentiile romanesti ?

    Agentiile din Romania stau mai prost la clientii din Europa ? Cu alte cuvinte, daca ai vizitatori din afara tarii, nu prea esti platit de agentiile locale, in timp ce cu Httpool vei fi platit si pentru vizitatorii europeni ?

    Si de ce este aceasta veste atat de importanta tinand cont ca Google este deja prezent in Romania prin serviciile AdSense & AdWord ?

  2. Fun has begun on the market - HTTPool & Yahoo.ro | WEBMYC's Blog said,

    15 Mai 2008 @ 9:07 am

    […] online advertising network. You can read the full story on Hotnews and a more detailed analysis on Doru Panaitescu’s blog. I met HTTPool’s CEO, Timotej, in Warsaw at the InternetCEE conference last november and he […]

  3. Doru Panaitescu said,

    15 Mai 2008 @ 10:36 am

    Razvan: Nu prea are legatura Google Ads cu Httpool. Httpool este in primul rand o agentie interactiva care gestioneaza clienti europeni si va avea si clienti locali. Google Ads este doar o platforma pentru advsertiserii mici si mijlocii.
    Vine nou cu un knowhow dobandit pe alte sapte piete regionale si cu standarde de proiectare si de implementare a campaniilor online (compara te rog cu agnetiile interactive ale marilor agentii, nascute peste noapte din teama de a pierde aceste bugete, si care din punct de vedere profesional nu fac fata exigentelor pietei)

  4. HTpool in Romania said,

    15 Mai 2008 @ 10:59 am

    […] via HotNews si Doru […]

  5. Gabi Boaca said,

    15 Mai 2008 @ 11:03 am

    Doru: imi place optimismul tau si ma bucur la randul meu de faptul ca mai avem inca o oportunitate sa crestem piata de online prin servicii de calitate. Ma bucur si pentru Laurentiu, pentru ca are o ocazie importanta sa realizeze ce si-a propus cand a plecat de la Arbomedia. Am insa mici retineri ca pe termen scurt se vor putea impune, motivul: “romanismele”. Pe termen mediu si lung, e un challenge interesant. :)

    Razvan: Eu inca ma enervez/mir/amuz cand vad ca publisherii pun intrebari “ciudate” (ca sa nu folosesc alti termeni) de genul: “da’ avem Google, de ce sa mai facem altceva?”. Si mai ales intr-o piata unde search advertisingul este low-low-low…

  6. Orlando » Blog Archive » Yahoo.ro in toamna, Httpool acum said,

    15 Mai 2008 @ 11:12 am

    […] a croato-slovenilor de la Httpool, o agentie full service din online. Mult succes, asa cum bine zice Doru, ne auzim peste un an pt a vedea ce au realizat pe piata din .ro. Interesanta analiza lui Doru […]

  7. Doru Panaitescu said,

    15 Mai 2008 @ 11:14 am

    gabi, nu e vorba neaparat de optimism. Dar echipa lui Timotej a demonstrat in ultimii doi ani ca nu e greu sa iei bugete de la clienti mari pe pietele pe care intri cu solutii profi.

  8. DECENT » Httpool - pe piata online din Romania said,

    15 Mai 2008 @ 11:16 am

    […] la Doru, aflam ca Httpool (agentie interactiva full service prezenta in sapte tari) intra pe piata […]

  9. Stiri despre publicitate online in Romania » Blog Archive » Httpool, o noua agentie interactiva said,

    15 Mai 2008 @ 5:24 pm

    […] Panaitescu anunta intrarea pe piata din Romania a unei noi agentii interactive online, […]

  10. zvoner said,

    15 Mai 2008 @ 5:44 pm

    Interesanta abordarea cu ‘extraspatiul’.
    Deocamdata acesta este abundent, pentru ca regiile vor in general doar top, sky si un box, iar uneori (rareori) proiecte speciale.
    Ramane suficient spatiu publicitar, chiar fara a incarca site-ul, care nu este folosit, sau care astazi este accesat doar de brokeri.
    De multe ori brokerii aduc contracte mai multe si mai mici ca valoare, dar care adunate sunt peste ce ofera regiile cu clientii lor ‘mari’. Iarasi, clientii adusi de brokeri platesc imediat si in avans, pe cand dupa regii trebuie sa stai si 45 de zile dupa incheierea lunii.
    Sunt curios daca reactia regiilor nu va fi aceea de a cere exclusivitate pe tot spatiul publicitar, lol.

    Tind sa fiu insa de acord cu Gabriel, tot ce vine in Romania este afectat pana la urma de ‘romanisme’. Si atata timp cat la clienti si in agentii avem oameni care n-au habar de online (ca sa nu folosesc cuvinte mai tari), un nou jucator in zona dintre clienti si publisheri nu prea poate schimba datele problemei.

    Nu sofisticarea lipseste pietei romanesti, ci un minim grad de intelegere din partea celor care gestioneaza bugetele de publicitate. Cu 2% orientati spre online, nu lipsa sofisticarii e problema, ci lipsa efectiva a banilor :)

  11. Doru Panaitescu said,

    15 Mai 2008 @ 5:56 pm

    Zvoner: Nu stiu daca e neaparat vorba de bani aici. Crezi ca daca de maine P&G sau Avon pun la bataie 20% din bugetele lor oamenii din agentii vor fi de zece ori mai profi? Nu cred, si nici nu cred ca putem pune problema proportional.
    Din contra, facand un proiect cu 1000-2000-5000 euro poti demonstra ca online media este o forta pentru atacerea unor nise de consumatori.
    Cand incepi sa faci proiectele bigtime, exista totusi riscul sa estompezi eficienta prin difuzia intr-un target mai putin educat/avizat/inzestrat cu bunuri sau inzestrat cu bani in portofel.

  12. zvoner said,

    15 Mai 2008 @ 6:01 pm

    Sigur Dorule, asa ne-am obisnuit noi sa avem si cei mai buni medici, si cei mai buni piloti de avion: cu putin, cu foarte putin :)

    Din fericire la ce profesionalism mi-a fost dat sa vad in agentii si la clienti, chiar ar trebui sa ma bucur ca nu sunt pusi la bataie mai multi bani, altminteri ar fi de rau 😀

    Doar ca atata timp cat oamenii acestia nu inteleg niste lucruri simple, de baza ale advertisingului online, nu stiu daca un grad in plus de sofisticare, apreciat de noi, va ajuta la ceva. Pot doar sa sper si sa ma bucur ca mai apare un jucator.

  13. Doru Panaitescu said,

    15 Mai 2008 @ 9:33 pm

    Zvoner: Nu neg ca nu sunt si petarde in piata. Dar faptul ca multi jucatori din piata incep sa investeasca bani in trainingul oamenilor (de la mic la mare) inseamna ca unii au deschis ochii deja.

    Exemplu: agentie de media care a achizitionat pachetul de training de online advertising de la mine. Dupa primele 3-4 cursuri chiar se intrebau ce as mai putea sa le spun in plus, credeau ca au prins tot. La finalul cursului au realizat cat de multe mai au de pus la punct, si au inceput sa rada de gherlele de prin piata / auzite la BRAT / facute de concurenti in pitchuri sau mai grav, in campanii.

    Si asta mi-a dat speranta. Puterea de a recunoaste lacunele si de a incerca sa te corijezi conteaza mai mult decat orice premiu pe la festivalurile de publicitate din .ro sau de aiurea. Si as vrea sa vad mai multi jucatori de genul asta pe piata.

  14. zvoner said,

    16 Mai 2008 @ 12:15 pm

    O, asta e foarte adevarat. Piata creste, oamenii cresc si ei, iar cei care nu fac training de specialitate oamenilor vor pierde destul de mult. Treptat-treptat se redreseaza lucrurile.

  15. Laurentiu Pop - Httpool Romania at Core Target - Bogdan Gavrila said,

    16 Mai 2008 @ 5:27 pm

    […] director and will team with Bianca Vlaston (EurActiv.ro/HotNews.ro) at Httpool Romania (news via Doru). Httpool is an interactive full service agency with a different approach and a new business model […]

  16. Prima retea regionala full service, Httpool, ataca piata online din Romania | Informatorul va informeaza said,

    26 Mai 2010 @ 11:21 am

    […] si: Ce inseamna intrarea Httpool in Romania pentru consultantul de marketing online Doru Panaitescu var a2a_config = a2a_config || {}; a2a_config.linkname="Prima retea regionala full service, […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment