Toamna, masina de teren si acvaplanarea (in cel mai bun caz)

Potrivit colectiei de mituri demontate acum mai mult de patru ani de zile, masinile de teren sunt mai sigure. Dupa toate aparentele insa, SUV-urile nu mai sunt atat de sigure in momentul in care intra prea tare intr-o curba cu asfalt umed. Dovada o vedeti la Cabral, dar recenta sa postare mi-a amintit sa reiau acum, inainte de sezonul rece, subiectul anvelopelor de iarna.

Evident, tot ce scriu despre anvelopele de iarna si de acvaplanare este valabil si pentru masinile „mici”. Diferenta este ca la o masina de teren sau SUV masa proprie este in general mai mare (cu foarte putine exceptii), iar acest lucru are impact mare asupra importantei anvelopei folosite in sezonul rece. Aseara temperatura medie de afara era undeva pe la 8-9 grade, si eram in zona sudica a tarii, undeva aproape de Bucuresti.

Asta inseamna ca deja este momentul sa schimbati anvelopele de vara cu cele de iarna. Gresiti zdravan daca asteptati prima zapada, din cel putin trei motive:

– cauciucul de vara nu se mai comporta in parametri normali. Rigiditatea cauciucului creste cand temperaturile coboara sub 7 grade.

– comportamentul cauciucului de vara la acvaplanare este defectuos. Nici un cauciuc de vara (cu exceptia celor de ploaie, dar ma indoiesc sincer ca aveti asa ceva, ca mergeti pe strada, nu pe circuit) nu se comporta ca unul de iarna pe carosabil umed. Ori, imaginati-va cel putin doua ore pierdute cu asigurarile cand plecati seara pe Valea Oltului. Asta in cel mai fericit caz.

– ultimul si cel mai important: nu vreti sa luati distinctii la patinaj in parapet viteza pe polei sau gheata. Da, inca mai mergem in tricou ziua pe la pranz, dar in pasul Tihuta, pe Transfagarasan sau pe la Domasnea deja ne putem astepta la polei sau chiar zapada pe carosabil.

Asa ca fuga la service si schimbati sau achizitionati roti de iarna acum, pana nu incepe nebunia.

Inca ceva: daca aveti jante frumoase de aliaj, nu strica sa va ganditi si la un set de jante de tabla. N-o sa va doara inima cand o sa dati in gropi cu ele la iarna si fiind mai grele, se comporta mai bine pe zapada decat jantele de aliaj. Si jantele de aliaj sunt si casante pe deasupra, este pacat sa le spargeti. Un set de jante de tabla va tin si 10 ani daca aveti grija de ele, asa ca sunt o investitie buna.

Si ca tot vorbim de investitii, am gasit o oferta foarte buna de anvelope de iarna cu jante cu tot (anvelope Nokian, le stiti, alea premiate de nemti). 1460 lei pentru patru jante si patru anvelope (pe 15 toli, echivalent pentru Dacia Logan) sau 2500 lei pentru echivalent Skoda Octavia, adica 16 toli. Pentru masini de teren cei de la www.anvelope-discount.ro va pot face oferte similare daca ii contactati din partea mea. O asftel de oferta costa mai putin decat orice deviz de reparatie in urma imprietenirii cu un parapet, va asigur, si aveti si posibilitatea de a folosi „hotelul de cauciucuri” daca nu aveti unde sa le depozitati.

[Nu uitati sa luati echivalent de anvelope cu talon mai mare, se comporta mai bine la gropi decat cele cu talon prea subtire si care sunt mai predispuse la lovituri in janta sau chiar la dejantari].

Si un miniconcurs pe loc (cu un premiu constand in 50% discount pentru o geometrie – de ce este bine sa va faceti geometria la masina a povestit Mircea pe indelete aici):

– scrieti-mi pe scurt de ce va coditi sa treceti in rand cu oamenii si nu va montati inainte de inceperea sezonului rece anvelopele de iarna. Cea mai „ingenioasa scuza” va fi premiata cu voucherul de reducere. Data limita pentru inscrieri: 30 octombrie, ora 16.00.

Succes!

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

Un comentariu »

  1. Silvia said,

    26 iunie 2017 @ 9:46 am

    Multumesc mult pentru informatie, foarte interesant articol; si mie imi plac SUV-urile 🙂

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu