Azi deschid cea mai bună sticlă de vin din casă: Internetul a depășit TV-ul!

Dacă lucrați de minim cinci ani în această industrie, vă rog să nu vă sfiiți. În primul rând, aveti cel putin 21 de ani împliniți, deci puteți savura un pahar de vin bun. În al doilea rând, înțelegeți motivul bucuriei mele: pentru prima data în istorie, bugetele de publicitate la nivel european depășesc bugetele de publicitate din TV. Cine ar fi crezut asta acum 10-15 ani, când Internetul era doar „rățușca cea urâtă” în mixurile de media ale clienților?

Anii au trecut și pentru anul 2015, publicitatea online (măsurată de IAB) este peste nivelul publicitatii TV. Este un moment de cotitură mult mai important decât cel din 2012, când Internetul a depășit presa scrisa ca volum al investiilor in publicitate. Imi aduc aminte cu nostalgie de anii 2004-2005, cand Internetul era mult sub 10% din bugetele de publicitate adunate de piata. Atunci munca de a convinge un client sa investeasca in digital era uriasa si ne bucuram la fiecare dolar smuls din ghearele TV-ului cel avi de bugete. Iata-ne asadar in momentuld e glorie al publicitatii online – este prima in carti cand vine vorba de investitii in publicitate – si asta se intampla la nivelul intregii Europe!

Sigur, nu e o industrie in care totul este roz. Chiar la inceputul saptamanii semnalam unele practici care nu ne fac deloc cinste. Partea buna a acesei povesti (pe langa telefoanele in care eram sfatuit sa imi vad de traba) a fost ca am primit un telefon de la reprezentantii IAB Romania care vor sa se sfatuiasca saptamana viitoare cu mine si cu reprezentanti ai industriei pentru a elabora un set de recomandari de buna practica pentru o mai mare transparenta in derularea si raportarea campaniilor de publicitate online.

Primul pas asadar a fost facut, eu visez la ziua in care toate agentiile si detinatorii de spatii media online vor permite accesul online clientilor de publicitate pentru ca acestia sa se asigure ca ce s-a difuzat si s-a prezentat in raportul de adserver este real.

De aceea lansez pe aceasta cale o invitatie pentru toti jucatorii din piata de publicitate online sa ma contacteze sa facem aceasta masa rotunda pentru a elabora impreuna setul de recomandari de buna practica, de la conditiile de eligibilitate pentru licitatiile de online media pana la accesul in adserver pentru clientul de publicitate final.

Până revin cu detalii despre acest proiect, ii invit pe toti cunoscutii din industrie (si este o leapsa cat se poate de serioasa) sa deschidă deseara cea mai buna sticla de vin sau de sampanie din casa. Eu o sa deschid o sticla de Muscat ice wine – un vin desert produs in 2006 de un producator moldovean de vinuri, Alcorex.

Vinul vostru care e?

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

3 Comments »

  1. nicu said,

    15 mai 2016 @ 9:08 pm

    Liliac, cramele lechinta.
    nu am treaba cu publicitatea, dar de vreo 10 ani refuz sa pornesc TVul din cauza prostului gust de acolo.

  2. doru said,

    17 mai 2016 @ 7:03 pm

    merge si ceva de la Liliac. Eu aveam unul moldovenesc, dar nu maopun schimbului de experienta!

  3. Tech News - 15 mai 2016 ⋆ revoblog.ro said,

    21 mai 2019 @ 1:42 pm

    […] 14) Bugetele de publicitate pentru internet le-au depășit pe cele pentru TV. Doru face cinste. […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu