Cateva scurte din piata, de aprilie: lupta cu CPC-ul si targetarea comportamentala

Foarte pe scurt, sunt totusi chestii importante, sper sa imi gasesc sa scriu mai pe larg despre ele.

– Zece publisheri din piata (foarte aproape de top-tenul realizat de mine acum ceva vreme) strang randurile pentru a delimita in mod clar campaniile de display vandute la CPM de cele de display vandute la CPC pe care le infiereaza si le vor refuza. Motivul invocat: neintelegerea de catre agentii si clienti a ofertelor de CPC (stiu caz concret de branding de site vandut la CPC, culmea, de la unul din publisherii care azi e semnatar al rezolutiei). Dupa un an de criza in care fiecare publisher s-a infatosat din ce in ce mai dezbracat de talente in fata agentiilor, a venit randul lor. Cica. Gurile rele zic insa ca masura comuna ar incerca si altceva: sa descurajeze agentiile hraparete care cumpara la CPC si vand la CPM, facand bani frumosi pe timp de criza pe spatele publisherilor. Evident ca agentiile de buna credinta maraie sau vor marai (fiind puse in aceeasi oala neprietenoasa prin aceasta masura), in vreme ce advertiserii mici vor injura si mai tare publisherii mari si il vor lua pe Goagal in brate si mai mult. Desi publisherii se asteapta la un recul, eu pariez ca nu se va intampla. Parerea mea.

– Arbointeractive lanseaza astazi serviciul de targetare comportamentala numit Behavia. Desi nu este primul jucator din piata (Httpool face asta de aproape un an de zile), e totusi un semn ca sofisticarea pietei de advertising online ajunge si la noi. Iar faptul ca unul din cei mai mari jucatori din piata ofera si aceasta varianta pietei e un pas important. Urez succes si celor de la Arbo in campania de educare a clentilor si agentiilor, cred ca cei de la Httpool sunt deja satui de refuzuri datorate neintelegerii mecanismelor predictive. Logic, rebate-ul e mult mai usor de inteles.

[Bonus] Am anuntat aici castigatorul concursului pentru invitatia la trainingul de publicitate online de maine. Andreea Paraschiv, te astept la curs!

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

Un comentariu »

  1. Bloguri de urmarit… » Mircea Scarlatescu said,

    27 aprilie 2010 @ 7:57 am

    […] se mai intampla nimic concludent sau interesant de luni bune incoace (apropo, imi place la Doru punctul de vedere cu privire la ’scandalul’ CPC vs CPM); nici blogosfera .ro nu o duce chiar bine […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu