Cronica de concert

Un show de zile mari, nesperat de viu pentru media de varsta a trupei. Vin dimineata in birou si dau cu nasul de contraeditorialul din Catavencu, semnat de Viorel Motoc: “De ce nu am fost la Rolling Stones”. De bou, il completez eu, pentru show-ul a fost de zile mari, un sine qua non in opinia mea. Nu cititi editorialul, cu exceptia unui sir lung de frustrari personale rabufnite pe hartia usor ieftina a saptamanalului, nu aveti parte de plusvaloare.

Revenind la show: baietii au fost intr-o forma la care nu m-am asteptat. Un spectacol maret, cu tot ce trebuie, un stadion full, o organizare foarte buna la intrare si pe stadion (exceptie, desigur, coada de la gheretele cu bere).

Solo de muzicuta, chitare schimbate la fiecare piesa dintr-un mare rastel, o prezenta scenica a lui Mick exact asa cum m-as fi asteptat, peste doua ore de concert, pauze perfect mascate de momente solo sau artificii tehnice, o parte a scenei care a facut punctul culminant al show-ului inaintand printre spectatori si aducand intreaga trupa in mijlocul stadionului, un memento James Brown, un ecran cu efecte luminoase si pirotehnice la mare inaltime. Ma opresc aici cu povestea, nu era sens sa povestim in cuvinte un pachet de senzatii greu de descris in general.
Lume bunicica la concert, media de varsta in mod clar peste 25, daca nu 30 de ani. M-am intalnit cu o gramada de prieteni din liceu din Braila care venisera la concert (Virgil, Mircea, Sorin etc) dar si cunostinte din bransa noastra de advertising si online (Serban Huidu, Orlando (MPI), Vlad Tocae (Romnet), Mihai Trandafir (Mccann) si altii, nu mai fac pomelnic aici)

Sa precizam si ca:

– pe gazon era plin de purici, nu stiud e unde dracului aparusera, dar pana la inceperea concertului toti saream ca apucatii cand ne ciupeau

– caldura ce ne-a batut in cap de la 18.30 pana la 21.00 nu prea a tinut cu noi

– semnalul la telefoanele mobile execrabil (nota mica lui Vodafone aici, trebuia sa va asteptati la o mare de oameni cu telefoane mobile la ei care aveau nevoie sa comunice)

– Sonorizare destul de slaba (ca volum), pe la jumatatea stadionului chiar nu se mai auzea muzica asa cum am auzit-o la alte concerte, nu vreau sa ma gandesc cum se auzea in tribunele din spate.

– starea complet daramata a chitaristului Keith Richards. Drogat la maxim si aratand ca un zombie, cocosat peste chitara, nu reusea deloc sa se sincronizeze cu restul trupei. Erau vreo 50, poate 60 de mii de oameni, dar cred ca el vedea cel putin triplu. Unde mai pui ca la final isi tot puna chitara si o strangea in brate, cine stie ce o fi fost in capul lui in momentele alea.
Noroc cu Ronnie Wood (un chitarist si un showman de exceptie) care il completa pe unde putea sa ii mascheze gherlele e la chitara. Probabil pe Ronnie l-ati mai vazut acopaniindu-l si pe fratele sau Rod Stewart la unplugged-ul de exceptie de acum cativa ani, unde practic rupea chitara electroacustica in doua (dar si mandolina si alte instrumente asemanatoare).
Nota buna pentru toalete, nu am remarcat coada, probabil din cauza caldurii, toata lumea fiind deshidratata si cu limba scoasa, asa cum se cade la un concert Rolling Stones. Pe total, o trupa legendara cu o prezenta si un show inegalabil. O seara incendiara pe Lia manoliu, asteptam cu interes AC/DC, Aerosmith si Kiss sa completeze seria de concerte adevarate din Romania, si personal, mai am o singura dorinta: sa vad pe videoclipurile difuzate pe MTV o piesa pe genericul careia sa scrie: “recorded live in Bucharest”. Iar eu sa ma bucur si sa zic: “Ahaha, eu am fost pe stadion cand s-a inregistrat piesa asta”. Cam atat, legatura in studio.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă