IAB Forum – live blogging
Dragii mei, astazi are loc IAB Forum. SUnt aici sa fac live blogging, asa ca va rog stati cu ochii pe acest post, respectiv pe hashtagul #IABroForum. Tot despre IAB Forum mai scrie si Titus.
Ziua a inceput cu Alison Fennah, VP Research la IAB Europe, care a prezentat o harta in care mai sunt foarte putine tari care nu sunt inca membre IAB.
In 2012, Europa va ajunge la nivelul SUA, previziunile fiind ca piata europeana sa depaseasca Statele Unite.
S-a lansat un site de informare dedicat pentru ca intreaga piata sa inteleaga de ce avem nevoie de cookies, urmare a regelementarilor legislative la nivel european care ingradesc utilizarea libera a acestora. Totusi, IAB a facut un lobby important pentru ca legiuitorul european sa inteleaga gravitatea adoptarii legii in formatul initial, care ar fi produs mari prejudicii pietei de publicitate online.
Urmeaza Catherine Borel, Research Manager la IAB Europe
Catherine prezinta studiul European de monitorizare a publicitatii online, ADEX. Rata de crestere a pietei la nivel european este de 15% (2010vs2009), in crestere fata de 5% 2009vs2008, perioad aputernica afectata de criza. In 2007 piata a crescut cu 40% fata de 2006, asa ca astept cu incredere cifrele pe 2011. Sunt curios de metodologia ADEX, urmeaza sa caut pe IAB sau sa intreb in pauza pe oamenii grei de la IAB care misuna prin Intercontinental.
Romania este pe locul trei ca rata a cresterii pietei, 2010 comparativ cu 2009. Logic, la 17 milioane declarate, ne laudam macar cu cresterea.
Un alt element important daca ne uitam la cifrele europene: piata este impartita intre multe tari, nu exista lideri absoluti care sa monopolizeze piata.
Piata de mobile advertising este inca la piciorul broastei, campioanele Italia, Spania, Suedia, UK avand intre 2,5 si 3% din totalul pietei. In top se afla tarile mediteraneene, puturosii (Italia si Spania, unde stiti ce chef de munca si de stat in casa au astia), plus UK si Suedia, cele mai dezvoltate piete. Prea putine tari fac deocamdata aceasta masuratoare (7 oficial).
Norvegia se lauda cu o crestere de 400% a pietei de mobile advertising. E drept ca de la o valoare foarte mica.
Cateva lucruri despre piata romaneasca, asa cum se oglindeste ea in viziunea IAB Europe.
Focusul trebuie sa ramana pe branding, formate smechere (am scris de Rising Stars), si Cross Media – preferatul meu, de care povestesc si evanghelizez si la trainingurile mele de publicitate online.
Urmeaza Ruxandra Badila de la PWC Romania, cu o prezentare animata (si cu muzica de la U2 ;)).
Numarul de participanti la studiul IAB s-a dublat din 2007 pana azi, de la 11 la 22, 22 de jucatori care cumuleaza 1400 de site-uri din piata de publicitate!
Cea mai buna luna din primul semestru 2011, este Mai, cu 8,000,000 lei.
O veste trista, formatele intruzive sunt pe locul doi la generarea de venituri in Display. Cand o sa ne maturizam?
Industria de Finance este singura care creste in 2011, restul (telecom, auto scazand).
Urmeaza din nou Alisson Fennah, cu o prezentare a studiului Mediascope Europe.
Un studiu inceput inca din 2003, cu o structura a esantionului de peste 15000 de respondenti din populatia europeana (16+), cu cost sindicalizat (un mare avantaj pentru pietele mici).
521 milioane consumatori in Europa, din care 279 deja online (53%), 71 acceseaza Interentul prin mobil, 232 milioane au broadband(!), 121 au acces wireless.
Penetrarea cea mai mare este in Norvegia (85%), iar cea mobila in Turcia (21%), unde nu prea sunt desktop users.
Penetrarea tehnicii de calcul: 9 gospodarii din zece au un calculator in Europa.
67% din internauti stau pe Internet in timp ce sunt expusi si la alte medii „media meshing” (o cifra extrem de interesanta).
Utilizarea Internetului a crescut substantial in ultimii ani: 45% online in weekend. 53% in fata calculatorului zilnic. 40% online pe mobil in fiecare zi. Din pacate sunt si niste ***, asa ca nu vad conditiile in care avem aceste cifre la nivel european.
Media euopeana de acces interent mobil este 6,4 ore pe saptamana, cat era dial-upul acum 10 ani!
28% din europeni stau minim 16 ore pe saptamana online (peste doua ore zilnic!).
In Elvetia 84% stau online si 95% citesc ziare. Sunt curios cum va fi in trei patru ani.
74% din europeni stau online minim 5 zile pe saptamana.
Un avantaj important in opinia celor de la IAB este ca online-ul are un reach sustinut de-a lungul intregii zile, in vreme ce TV-ul, radioul si presa scartaie la acest capitol.
Dupa pauza, mult asteptata prezentare despre Viitorul Brandingului – o prezentare de la Nugg.ad, principalul jucator pe piata de predictive beahioural targeting (PBT) din Europa, sustinuta de Tomasz Teodorczyk, Sales VP Nugg.ad.
Cateva cifre (care atesta seriozitatea cu care se lucreaza in aceasta tehnologie):
– 280 milioane profile active
– 12.000 profile updates pe secunda
– 1.000.000 chestionare completate pana acum
Sunt foart emulte tipuri de targetare, PBT-ul fiind una din cele mai revolutionare si mai aproape de un optim in ceea ce priveste eficienta cu care ajungem la consumatorii care ne intereseaza.
Numarul de oameni care dau click a scazut de la 32% in 2007 la 16% in 2009 (sursa Comscore). Ceea ce afecteaza felul in care vor functiona mediaplanurile viitorului.
Brand engagement platform: Nugg.ad ofera solutii de audience management, brand measurement si brand optimization.
Nugg.ad ofera solutii de brand mannagement prin survey-uri, in baza carora poate optimiza campaniile pentru brandurile respective. Ce pacat ca nu prea sunt clienti in sala care sa inteleaga uriasul avantaj al acestei tehnologii in campaniile online.
Björn Kaspring, Senior Devision Manager IAB Germany (BVDW/OVK) – un studiu facut pe patru saptamani care releva efectul reclamei on-screen pe termen lung – Brandreact.
Sincer mi se pare putin old-school aceasta tehnologie din felul in care este prezentata, dar sa nu ma grabesc cu concluziile. Ideea de baza este ca masurand efectul reclamei online, chiar si fara a da click, obtinem rezultate superioare pentru brandurile expuse audientei timp de patru saptamani. Sa ne creada si clientii care au nevoie de cifre care sa tenste si sa masoare asta intr-un mod facil (si sa-si permita astfel de studii).
Si o intrebare foarte buna din sala: cum fcem un cross-media study? in cazul in care Internetul face parte dintr-un mix de media mai mare…
Urmeaza Tom Bowman (VP Strategy & Operations Global Advertising Sales – BBC Worldwide) cu o prezentare video despre cum va arata continutul video in 2013. 3D bineinteles.
Interesant: cei de la BBC vad laptopurile ca pe niste mobile. Pentru ca noi consumam media on-the-go.
Studii de caz foarte interesante de la BBC (Gatorade, Heineken, Skoda, Duracell, AT&T), problema e evident legata de cost. Cat ar costa un astfel de proiect pentru piata din ROmania? Ce client si-ar permite sa dea sute de mii de euro numai pe concept? Plus alte sute de mii sau milioane de euro pe media?
Sigur, Brand Augmented Content suna foarte bine, dar ce ne facem cu clientii care vor vanzari sau mai rau, masuratori exacte ca Internetul a pus consumatorului produsul in cos?
Idei de la IAB Forum 2011 said,
5 octombrie 2011 @ 9:37 am
[…] Așa cum zicea și Ioana Anescu(director executiv IAB România), evenimentul e la prima ediție. De data asta sunt prezent în calitate de reprezentant al sponsorului, însă asta nu înseamnă că nu o să scriu pe blog. (mai scrie și Doru Panaitescu) […]
IAB Forum Romania – live updates | AdHugger said,
5 octombrie 2011 @ 11:32 am
[…] blogging at the event are Doru Panaitescu and Titus […]
Campaniile saptamanii 3-9 octombrie din blogosfera romaneasca | refresh.ro said,
10 octombrie 2011 @ 6:06 pm
[…] de cumparare online. Daca va intereseaza detalii, le gasiti la Dan Dragomir, Titus Capilnean, Doru Panaitescu si Dragos […]