Inapoi din weekend – Calugareni – Zimbri si retur

Dupa cursul de joi-vineri trebuia sa ma relaxez putin, asa ca am luat calea “padurii”. Programul de relaxare si cateva fotografii (unele mai mult decat graitoare) pe larg, putin mai jos.

Sambata dimineata am iesit intr-o mica recunoastere la Calugareni, pentru tura anuntata pe Club4x4. Acolo ne-am intalnit cu trei masini nemodificate care se impotmolisera in noroi si una modificata (un Patrol mai vechi care si el venise in recunoastere :)), asta veche muncind sa ii scoata pe imprudenti.

De aici am plecat rapid la rezervatia de zimbri de langa Bucsani (in apropiere de orasul Targoviste). Cateva detalii pentru amatori:

– drumul este in mare parte asfaltat (mai putin ultimii 4-5 kilometri care sunt prin padure). Nu este nici un fel de indicator, asa ce trebuie sa urmati ruta: Bucuresti – Targoviste – Comisani – Bucsani – Ratzoaia. De aici incepe drumul prin padure care da in “zimbrarie”

– rezervatia are 160 de hectare si este casa a 35 de adulti si 5 pui (in numar din ce in ce mai mare, ceea ce e un semn bun)

– vizitarea rezervatiei costa 3 lei, dar nu va asteptati sa ii si vedeti

– ca sa fiti siguri ca ii vedeti totusi si nu bateti drumul chiar degeaba, incercati si ajungeti acolo intre 9.00 si 10.00 dimineata (zimbrii au vederea slaba, dar auzul fantastic, se aduna dimineata cand primesc mancare deoarece aud de la mare distanta huruiala produsa de moara de macinat graunte care se pune in miscare doar pentru ei). Noi am ajuns pe inserat, totusi am avut noroc sa vedem un mascul aproape de gardul rezervatiei, dar s-a speriat de un caine care ne urmarea si a sters-o in tufisuri.

De aici am plecat pe coclauri spre Butimanu. In afara de zimbrul cu pricina am mai vazut doi iepuri, o caprioara si un bizam (inotand in Arges), dar evident am uitat bateria de la aparatul foto acasa, asa ca de sambata nu va pot arata nici un fel de instantaneu.

Tot pe drumul de intoarcere m-a mancat rau de tot sa trec Argesul printr-un vad, dar se innoptase (si eram o singura masina), asa ca i-am promis-o pe zi, data viitoare.

Am innoptat langa o padure dintre Butimanu si Crevedia (m-am simtit aproape ca in Retezat, desi eram la 50 de km de Bucuresti) si am experimentat prima noapte dormita afara pe anul asta. Afara insemnand afara, fara cort. Peste noapte s-au facut -5 – -6 grade (nu stiu exact, naiba se ducea pana la masina pe cancerul ala) dar berea de langa noi inghetase. Vinul nu, deci nu a fost chiar asa de frig :).

Dimineata la 6 deja nu mai puteam de frig, am impachetat rapid si am sters-o spre Calugareni. Am fost in total vreo opt masini, ne-am dat pana am rupt una alta de pe ele, aveti cateva poze mai jos (ca am dat pe acasa sa iau bateria uitata la incarcat). Enjoy!

Un mic salt – afara din groapa. Categoria “Offroad cu avionul”

A venit si randul meu sa prestez la groapa.

Localnic offroad. Si cu sarcina pe puntea spate :).

Nu pare mlastinos, dar nu degeaba Sinan si-a pierdut dintii aici, la Neajlov.

Si putin prin apa…

Si iar prin aer…

Si iar prin apa (ma rog, noroi).

Si iar prin noroi, si ‘nainte si ‘napoi. Ma rog, sunt mult mai multe instananee de pus aici, celor interesati le pot da o selectie apetisanta de offroad adventure la mai putin de 50 de kilometri de Bucuresti.

[later edit] Si ca sa nu credeti ca am facut mari fapte de arme, aveti aici cateva lucruri pe care doar masinile inguste le pot face. Via Suzukidojo.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

7 Comments »

1. Lucian Brandus said,

23 martie 2009 @ 8:05 am

Mai Dorule mai… te stiam mai prieten cu natura 🙂

r: in mod paradoxal, crede-ma ca sunt. nu calc decat pe urmele altora, nu fac “haiducii”.

2. Lucian Brandus said,

23 martie 2009 @ 10:02 am

Adica dormi linistit ca dai cu barda unde au dat si altii ?!

Noroc ca voi cu 4×4 nu ajungeti pe poteci de munte ca ar mai trebui sa ne luptam si cu voi pe langa aia cu motopartotine, dar tu stai linistit ca in pesteri nu le place… inca 🙂

r: nu chiar cu barda. Eu la munte merg 99% din cazuri pe drum forestier (deja facut de iubitorii de natura de la Romsilva), exceptie cazurile de forta majora (sunt voluntar la Salvamont Lupeni sectia Speologie si la Corpul Roman SalvaSpeo).

Nu cred ca se pune problema de lupta. Bine, stiu cazuri de oameni care inchiriaza ATV-uri si rup poteci, garduri si brazde, dar de regula cei care au acareturi 4×4 in proprietate (adica nu de inchiriat) privesc in alt mod felul in care interactioneaza cu natura. Stiu ca o sa zici ca-s lupul moralist, dar te invit la o tura (in weekendul asta ajung in zona Brasovului) si o sa intelegi demersul meu.

3. Lucian Brandus said,

23 martie 2009 @ 11:40 am

Hai mai nu o lua asa personal 🙂

Ma intalnesc destul de mult cu “acareturi” cu motor pe poteci turistice, unde nu au ce cauta, ca sa nu ii agreez. Daca vor sport pe roti sa dea la pedale ca nu se supara nimeni cand se intalneste cu biciclisti pe munte. Pe cei cu motoare iti spun sincer ca nu ii am la suflet cand ii intalnesc pe poteca.

Merci de invitatie dar nu pot sa o accept, daca vrei mergem pe jos cu cea mai mare placere, iti garantez ca va fi mai placut. Facem poze, vedem animale, si mai si dam jos din burta 🙂

r: oricand cu placere, dar nu weekendul asta ca am traseul mai lunguiet, nu vin doar la brasov, sunt in tranzit. cat despre animale si pasari, ai sanse mai mari sa te apropii cu masina, mai mult, ai o plaja mai mare. daca mergi pe jos risti doar sa le sperii si bataia de zona e mult mai mica. In fine. ne auzim si povestim.

4. Zimbri, Slivuţ, Haţeg, 2009 » zoso's blog said,

29 martie 2009 @ 9:18 am

[…] şi lângă Târgovişte există o rezervaţie cu zimbri. Tags: foto, romania, […]

5. Marketeer.ro – digital marketing pioneer » Restante foto: Calugareni – Gradinita 4×4 – se muta la Comana said,

10 ianuarie 2012 @ 9:39 am

[…] multa mlastina, cu pante si gropi numai bune de invatat tehnica 4×4. Si chiar daca am scris la momentul potrivit despre tura, mai scot acum cateva imagini de la […]