Inapoi din weekend: Cu noul Volkswagen Amarok dupa vipere

Am ajuns greu la aceasta masina. E o masina rara inca pe sosele si foarte greu de substituit din showroom. Cu putina tenacitate insa si cu ajutor de la Dan (multumesc Dan pentru amabilitate!), am luat intr-un test destul de pestrit (ca probe) noul Volkswagen Amarok, versiunea camioneta din gama de vechicule comerciale Volkswagen.

Spun ca este rara pentru ca eo masina prea ceruta pentru capacitatea initiala de productie proeictata de Volkswagen. Si dupa cum bine stiti, primele piete servite sunt pietele banoase. Ceea ce inseamna ca o sa asteptati destul de mult sa primiti un Amarok (in Romania – desi cica s-a putea face mici trebusoare – cine vrea sa comande modelul stie sa dea de mine sa-l pun n legatura cu omul cheie de la Porsche Inter Auto).

Cu gandul la fratii sai de oras/4×4 pe care i-am mai testat (Touareg, Tiguan), am venit la Porsche Inter Auto cu gandul la un “Touareg cu bena”. Ce nu ma asteptam insa a fost sa gasesc o masina mare, nu mare, imensa, mai lunga si decat Navara (5275mm Amarok, 5220mm Navara). Dar sa nu anticipam si sa va povestesc despre acest nume.

De ceva vreme sunt facinat de numele masinilor. Ma refer la modele. Chiar am facut si o parodiere a numelor acestor modele (ma refer la 4×4), iar pentru 4×4 inca nu am gasit o parafraza demna de adaugat acolo.

Numele Amarok e (cica) un joc de cuvinte. Pe de-o parte are o conotatie latineasca ama roc – iubeste piatra. Pe de alta parte Amarok inseamna lup in limba inuitilor. Trecand peste povestea de produs, mie mi-a lasat o impresie de lup supradimensionat, cu consum mic de carne (cel putin la gol, asa cum l-am testat eu).

Si vin eu sa iau Amarokul de la Porsche Inter Auto. Am primit un diesel verde, cu troliu (pe care am vrut sa-l folosesc dar am atacat trasee prea cuminti), inscriptionat cu Dakkar, prestigioasa competitie unde Amarok a fost desemnat autovehiculul oficial de asistenta.

Si oricat de cuminte ar parea un vehicul de asistenta, la un moment dat trebuie sa ajunga si in zone mai… putin prietenoase. Modelul testat de mine nu avea echiparea de top, motiv pentru care nu am putut sa ascult muzica de pe ipodul meu. Totusi, interiorul se distinge (in afara spatiului imens) prin functionalitate si vizibilitate excelenta. Un alt lucru care mi-a placut: nu mai putin de trei prize de 12V disponibile pentru diverse gadgeturi: iata o fotografie de interior cu GPS, camera GoPro si statie CB in cele trei prize:

Ceea ce am incercat si eu. Un test de peste 1000 de kilometri, pentru a vedea atat comportamentul pe sosea, in offroad, consum etc.

Despre consum, numai de lauda. Propulsorul de pe modelul testat de mine este un doi litri diesel, biturbo, de 163 de cai putere. Cai care se simt al dracului de bine in depasiri, dar si pe teren, in reductor. Cutia bine etajata in sase trepte confera un rulaj lin, cu un consum care m-a uimiti pentru o masina de doua tone – aproape de doua ori mai putin decat Patrolul meu! (in fotografie se vede media pe ultimii 11 si ceva de kilometri)

Sa va zic putin si despre traseu: Bucuresti – Parang – Retezat – Valea Cernei – Slatina Timis – Garana – Semenic cu intoarcere pe Valea Cernei – Herculane – Drobeta Turnu Severin (unde am cautat viperele) si apoi Craiova – Slatina – Pitesti – Bucuresti. Un traseu frumos, cu premiere pe alocuri, cu locuri frumoase vazute si fotografiate dar din pacate fara noroc la vipere.

Despre traseul de vipere, numai de bine. Am mers prin rau (e drumul care duce spre schitul Topolnitei) dincolo de limita anterioara reusita cu Mitsubishi L200 (e drept ca si apa era ceva mai mica).

Aici am gasit o cascada foarte frumoasa (pentru premianti, promit o tura frumoasa – Zdeto, Georgescu, se aude?), care e la cateva sute de metri de stanca cu vipere unde frumoasele mi-au pozat anul trecut (click aici pentru cateva fotografii cu vipere).

Ce mi-a placut asadar la Amarok?

– consumul incredibil – media in test a fost sub 7 la 100 de kilometri. In conditiile unei masini aproape goale, s-a dovedit extrem de sprintena la consumul asta, nu am menajat-o. Probabil ca la sarcina mare consumul va creste, dar e si normal sa se intample asa

– comportamentul offroad acceptabil – desi e foarte lunga si are un ampatament pre amare pentru gustul meu, nu m-am suspendat cu ea, desi am trecut un vad destul de urat. Iar in apa, chiar si fara cauciucuri, m-am descurcat cu ea (m-a ajutat si scutul de protectie instalat pe dedesubt)

– confortul interior: mare, spatioasa, ergonomica, multe torpedouri si spatii de depozitare, scaun rglabil pe milioane de directii, intr-un cuvant confort “Volkswagen”

Ce i-as putea reprosa? Destul de putine, dar sa le zicem si pe astea, pentru cei ce vor sa cumpere masina:

– cam prea lunga pentru gustul meu. Ma asteptam la o masina mai apta de teren din punct de vedere al ampatamentului si unghiurilor. Si din pacate nu cred ca vor scoate versiune scurta, cu bena mica si doua locuri prea curand.

– tangaj pronuntat (derivat evident din ampatamentul mare); am mers pe un dig si am sarit cu ea de cateva ori unde o masina scurta s-ar fi lipit de sol. E deranjant sa mergi atat de incet (30km/h) pe un macadam unde poti rula cu 70-80 km/h cu un model mai scurt, fara probleme.

– evident, greu de parcat. Dupa gustul meu (poate sunt si obisnuit cu Patrolul meu scurt) bracheaza prea putin si necesita destule manevre. Evident insa, nu trebuie sa uitati ca nu e masina potrivita pentru oras, se simte bine pe forestiere, sleauri si cai de acces uitate de drumarii patriei.

Va las in final cu o galerie mai mare de imagini, cu promisiunea ca intorc pe dos filmuletul de pe sectorul de drum forestier (unde m-am dat putin la Amarok sa vad ce-i poate pielea in conditii de rally-raid) si il postez cat de curand (probabil dupa weekend)

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

11 Comments »

  1. Corina Georgescu said,

    8 iulie 2011 @ 12:34 pm

    Lăsând la o parte faptul că maşina mi se pare superbă şi i se potriveste numele, eu zic că Amarok e titlul unui album al lui Mike Oldfield şi că Oldfield a inventat acest cuvând fiind o combinaţie între “Amaroq” (inuitul pentru lup) şi “Amarach” (irlandezul pentru mâine).
    Cunoscând albumul Amarok şi văzând fotografiile maşinii, mă întreb cum ar fi o plimbare cu Amarokul ascultând Amarok. 🙂

  2. Andrei M. said,

    8 iulie 2011 @ 12:55 pm

    de single cab stiu sigur, doar ca bena intr-adevar cred ca va fi cam de aceleasi dimensiuni. E fain sa citesti si pareri mai avizate. Astept cu nerabdare video-ul.

  3. Doru Panaitescu said,

    8 iulie 2011 @ 2:53 pm

    Da-mi doua piese si iti fac direcotr pe ipodul avduvit de TheFUA 😀

  4. Doru Panaitescu said,

    8 iulie 2011 @ 2:54 pm

    Daca va avea acleasi ampatament o sa fie greu sa il iei cu tine la joaca pe unde mergem noi de obicei

  5. icsulescu said,

    8 iulie 2011 @ 4:53 pm

    Oare au vrut sa fure din succesul Duster-ului de i-au pus farurile alea?
    Astep clip-ul.

  6. Corina Georgescu said,

    8 iulie 2011 @ 5:09 pm

    Păi Amarok e doar 1 piesă, de vreo 60 de minute 😀

  7. gazduire web said,

    9 iulie 2011 @ 1:24 pm

    Eu acu is in cumpana

    Sa iau Amarok sau Phatfinder

    Ideea e ca e si pt oras deci nu tre sa am tanc …

  8. r.r said,

    10 iulie 2011 @ 4:54 pm

    Tu-i da-i lunga nu gluma…

  9. Doru said,

    12 iulie 2011 @ 12:55 pm

    la cum te stiu eu asta ar trebui sa te enerveze 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=s67tciLzYLw&feature=related Sper totusi sa-ti placa, sau macar sa te amuze 🙂

  10. Doru Panaitescu said,

    12 iulie 2011 @ 4:37 pm

    Nu ma enerveaza, dar sincer mi se pare foarte slaba (de placut nu prea, de amuzat nici vorba). Cred ca puteau mai mult decat sa incalece pe spinarea porcului (succesul reclamei VWde la Superbowl). Sunt curios cu ce calatoresc cei care sunt atat de extremisti cand e vorba de salvarea planetei (Opinca turbo). Si probabil ca se incalzesc de la gheizere si lumineaza cu licurici. Natural!

  11. Doru Panaitescu said,

    12 iulie 2011 @ 8:13 pm

    Si tot pentru Doru http://www.adweek.com/news/advertising-branding/ad-day-volkswagen-133350

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu