Inca un Webclub (vazut din spatele salii si tastaturii qwerty)
As zice destul de atipic. Cred ca era lumea nevorbita dupa Sarbatori, cumulat cu o incertitudine tipica unei perioade de criza. M-a frapat eterogenitatea declaratiilor din panelul de vorbitori, desi la prima vedere totul parea din categoria „been there, done/seen that”.
Am retinut ca:
– Realitatea merge pe totul sau nimic. Parerea mea este ca nimic nu e o solutie, deci atac marca Stanca la MPI si gasca.
– Okidoki e fatada lui Orlando pentru a nu da din casa MPI. Fie ca e program de intelligence pentru noile proiecte ale diviziei Interactive, fie ca e PR petnru a deschide usa agentiilor, Okidoki e un copil nascut prea tarziu, care nu va trai fara oxigen. Totusi s-a aruncat o cifra de 100 de milioane ron, adica 25 mil euro. Pentru un 2008 cu aproximativ 20 milioane (astept validarea cifrei de la IAB), 25% crestere e ceea ce par a agrea si publisherul si agentura.
– Mediaedge se bazeaza/viseaza pe/la un spor de 25% in 2008 fata de 2009, adica niste sute de mii. Deci 2008 s-a inchis pe un milion, 2009 e pe crestere.Nu e rau pentru o agentie cu 2(doi) oameni care se pricep (aluzie la remarca din sala). Si parerea mea e ca si Razvan si Marius se cam pricep.
– Vartopeanu (Voxline) invarte 2 bulioane pe an si creste putin (15%), rezon. Banii astia evident nu figureaza nicaieri.
– Nitu cu o strategie de evanghelizare cu forta peste clienti, care are studii de caz dar nu are cui sa le prezinte.
– Calin Fusu – atractia serii, cu derapaje controlate sau nu despre o strategie formulata ad-hoc as zice, despre parteneriatul cu publisherii mari pentru monetizarea masei critice. Asta dupa ce recunoaste ca a facut 2 bulioane pe joburi si un bulion pe publicitate, iar la anul vrea 4, 4.5 (in total, pe toate tarile – din ce am retinut)
Moderarea asigurata de Victor Kapra, cu un stil spumos de prezentare a vorbitorilor si un algoritm UFO de acordare a cuvantului. Pana si fostul sau coleg de redactie Radu Ionescu a avut nevoie de interventii pentru a lua cuvantul.
In rest, aceiasi oameni (cred ca am dat doua carti de vizita), Manafu putin ingrijorat ca nu poate scoate clientii directi din barlog (in asentimentul meu) – asta cred ca e un fenomen greu de combatut. Mda, clienti in sala ce puteau fi numarati pe degetele de la mana unui sudor cu accident de munca. Din trei-patru repreentanti ai clientilor/advertiserilor, Dan Berte a dezertat deja de la client, probabil urmeaza si ceilalti in curand.
Interesanta pozitia lui Tudor/Microsoft: dupa ani de zile de pompat bani in print (inexplicabil pentru mine), dintr-o data Internetul e focus si printul va tinde spre zero barat. Sa fi descoperit Bill Gates Y!Games?
Si de final: partida de declaratii si opinii pe Twitter a depasit cu mult ce se vorbea la microfon pe tot parcursul discutiei. Legatura in studio.
Tudor Galos said,
20 ianuarie 2009 @ 9:41 am
Am pompat bani in online in ultimii 5 ani; dar de vreo doi ne focusam mult mai mult pe online.
Doru Panaitescu said,
20 ianuarie 2009 @ 10:05 am
Tudor, stiu ca Microsoft consuma pe online. Ideea e ca din banii pe care ii dati la parteneri cel putin jumatate se duc pe apa sambetei (adica nu cum trebuie). In opinia mea ar trebui sa voi sa faceti campaniile alea, nu partenerii.
Mediul online in 2009: proiecte noi, precautie si mai multa publicitate | Informatorul va informeaza said,
21 aprilie 2010 @ 1:13 am
[…] mai scris, intre altii, pe seama discutiilor de la Web Club Orlando Nicoara, Doru Panaitescu, Victor Kapra, Tudor Galos, Petrisor […]