PR online – noul val … viral

Stau si ma gandesc la PR-ul pe care il faceam acum mai bine de 10 ani la Central Europe Consulting (hi Guy!), cu un fax Xerox pe tonuri, nu pe pulsuri (mama ce vremuri:)) si la ce se intampla acum:

– fac un upload la www.comunicatedepresa.ro si imi vad comunicatul (teoretic) peste o mie de jurnalisti (mai exact 1092) – versus petrecut 10 ore pe zi dand faxuri, chair si pe tonuri, si mai stiu si acum numarul de fax de la Romania Libera (2228448 – sic!);

– intru pe www.arboevents.ro si vad live din biroul meu o conferinta de presa, la care se mai uita alte 130 de persoane (detalii aici) – versus petrecut o seara de pomina cu vreo 10 jurnalisti la Clubul Diplomatic dupa ce ma catarasem (imbracat in costum) intr-un copac sa agat banenrul conferintei – Masa Rotunda cu Guvernul Romaniei;

– sunt invitat ca speaker la Digital Marketing Forum (thnx Richard, Manafu pentru incredere) sa vorbesc despre marketingul viral – versus admirat in tacere speakerii de pe la evenimentele cu blazon pe care le organiza Guy Burrow pe vremea aceea.

Ma intreb oare (nota personala, no offence):

1. Cum mai vedem noi ziaristele si fetele dragute de la PR (de exemplu pe Anca de la ziarul Bursa;)) daca toate conferintele se muta pe net. Dupa “isprava” de ieri cu video-conferinta ARBOmedia/ARBOevents, mi-a soptit o pasarica despre o noua videoconferinta pe cale sa se intample saptamana viitoare de la un mare jucator din zona telecom (n-o sa ghiciti care:)), deci nu e un caz izolat.

2. Oare ca jurnalist sau om din bransa, as prefera sa merg totusi la conferinte de presa, sa mai avem acel contact face to face care ne asigura bunul mers al lucrurilor in business sau as prefera sa vad “video-conferinte” – vreo 2-3 pe zi daca am chef??. Probabil ca cei de la www.comunicatedepresa.ro vor face o agenda digitala cu video-conferintele de presa in desfasurare, iar noi bloggerii sa ne anuntam intre noi despre asta.

Arunc manusa lui Cristi Manafu, respectiv lui Iulian Comanescu (ambii si jurnalisti, si bloggeri) sa vedem ce au de zis despre cele doua (oare?) utopii.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

8 Comments »

  1. Media lui Comanescu » links for 2007-02-21 said,

    22 februarie 2007 @ 12:24 am

    […] DORUPANAITESCU.RO: despre conferinţe de presă on şi off-line, PR Doru îmi aruncă mănuşa într-o chestiune: cum va arăta PR-ul peste câţiva ani, având în vedere că ARBOmedia a organizat deja prima conferinţă de presă on-line? Răspund cu plăcere, cât de curând. (tags: PR on-line virtual forecast press release Panaitescu) […]

  2. Media lui Comanescu » Mănuşa lui Doru: cum va arăta PR-ul peste ani said,

    22 februarie 2007 @ 1:09 am

    […] Doru Panaitescu îmi “aruncă o mănuşă” aici, unde se arată foarte mulţumit de şmecheriile de comunicare, precum conferinţele de presă on-line şi site-urile de press release-uri, care cresc eficienţa PR-ului la maximum. Cum va arăta PR-ul viitorului? mă întreabă în esenţă Doru. Iar eu nu pot să-i răspund decât dacă răspund şi la întrebarea: ce e jurnalistul viitorului? […]

  3. Mircea Scarlatescu said,

    22 februarie 2007 @ 11:29 am

    Doru, ca sa-mi dau si eu cu pareera: nu cred ca variantele online ale conferintelor de presa sau actiunilor de PR vor avea rol de a le elimina pe cele ‘clasice’; vor fi doar complementare, asa cum si blogurile sunt doar parte a relatiilor dintre playerii din piata, trebuie sa se mai intalneasca si… face-to-face

  4. Angelo said,

    22 februarie 2007 @ 11:18 am

    Dpdv cantitativ nu e nici o diferenta intre conferintele on-line, comunicatele date pe site si conferintele de presa clasice.

    Dar calitativ, diferenta e ca de la cer la pamant! Chiar daca iti vad multi jurnalisti comunicatul, alta e sa vorbesti personal cu ei, sa te asiguri ca au inteles, sa mai discute cu speakerul la un suc si un fursec, sa mai puna la cale subiecte viitoare etc.

    Plus imaginile pentru televiziune si pozele, obstacole greu de depasit.

  5. doru said,

    22 februarie 2007 @ 1:33 pm

    Complet de acord.
    Dar probabil alternativa online va mari … audienta reala, cat si interactivitatea.

  6. i-dana said,

    25 februarie 2007 @ 7:21 pm

    salut, ma bucur sa te intilnesc si asa 😉 ce mica e lumea, noroc cu Manafu pe care nu il cunosc, dar il citesc

    eu vad conferinta de presa on-line mai degraba ca un suport si mai putin ca pe un substitut al conferintei de presa clasice. eu de ex. vreau sa vad omul in fata, sa il privesc in ochi de ex. cind ii spun ceva sau cind ma intreaba ceva nu la un monitor distanta 🙂
    o intrebare … asa cum exista linii dedicate pe care se organizeaza teleconferintele, exista si spatii speciale pentru videoconferinte care sa se ofere companiilor ca serviciu? si daca da, cine le ofera?

  7. Eros said,

    28 februarie 2007 @ 10:24 pm

    Doru, ajuta-ma sa inteleg doua chestii de baza, te rog:

    1. Care e marele shpil cu videoconferintele? In vest se practica de ani buni. Acolo salile de videoconferinta au devenit deja chestiile alea cool pe care nu le foloseste nimeni dar da bine sa le ai in dotare ca dau frumos.Ce e atat de deosebit la ele aici? Sau vorbim doar de noutatea lor in context Romanesc?

    2. PR = public relations. Eu sunt mic, nu stiu nimic, dar traiam cu sentimentul intens ca o conferinta PR are tocmai scopul de a facilita interactiunea directa dintre client si targetul lui. Ceva de genul “vrei online, bine; vrei live, fa-ti conferinta de presa live”. Is it me, sau o conferinta de presa tinuta online e defapt un mic scarpinat cu dreapta in stanga ca sa-mi treaca mancarimea din dreapta?

    Altfel, pe la Braila cand ai mai fost ultima oara? 😉

  8. Ionut Oprea said,

    5 martie 2007 @ 10:33 am

    Doru, comunicatedepresa.ro e doar un sistem de distributie, si care inca nu poate inlocui agentiile de presa din multe puncte de vedere. Problema e in continut.

    Acelasi continut*aceeasi informatie), cu valoarea de stire pe care o contine, fie ca il distribui personal, fie ca il pui pe un site sau il trimiti printr-o agentie are aproape acelasi efect teoretic (variabila este acoperirea fiecaruia din mediile folosite in randul ziaristilor pe care ii vizezi). Si inainte de internet puteai face asta cu mai putin efort.

    Conferintele de presa online sunt un inceput, insa departe de ce ar trebui si ar putea sa fie. Insa noi am sarit deja o etapa, audio/video news release-uri. Care, facute cu cap, pot avea rezultate foarte bune. Insa, din nou, problema Romaniei e, si a fost intotdeauna, una de fond. La forma, e clar, unii ne pricepem…

    De aia ma aventurez sa spun ca stam foarte slab la PR online, in ceea ce priveste continutul. Din nou, o oarecare forma online avem cu totii.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu