Uraste e de fapt iubeste. Cu ata alba.

Armada nu e Propaganda, sustine unul din actionarii Propaganda intr-un articol din Adplayers. Acelasi lucru este trambitat si in Pagina de Media, dar si in Iqads, un site care pana ieri avea bannerele incriminatoare cu instigarea la ura. La ce fel de ura, abia astept studiul de caz cu care vrem niste premii. Premii care sunt amintite si in articolul din Iqads. Mai baieti, voi chiar visati la premiile alea daca vreti sa castigati cu o astfel de campanie.

Sunt convins ca dupa gherla pe care au scos-o la bataie, in agentia responsabila (nu stim care, sa nu facem speculatii) s-a instituit un comitet de criza. Care a luat niste decizii rapide, uluiti fiind pesemne de amploarea protestului societatii, bloggerilor, ONG-urilor care se ocupa de ani de zile de asa ceva etc.

Prima greseala: nu au vrut sa recunoasca greseala uriasa pe care au comis-o. In goana dupa buget, recunoastere, premii sau stiu eu ce i-o fi manat in lupta pe cei ce au propus asa ceva la client, resepctivii au uitat sa fie oameni. Au calcat pe cadavre si au crezut ca a soca inseamna a scoate in evidenta. In locul lor as fi retras campania, as fi iesit IMEDIAT cu scuze si as fi bagat capul in pamant de rusine.

Du-te si sperie o baba pe casa scarii, apoi ofera-te sa ii cari sacosele. Vei primi sacosa direct in cap. Nu sunt baba si nici romanii nu sunt un popor de babe, dar pistolul cu care a tras pe casa scarii agentia responsabila pentru aceasta campanie o sa tina babele in casa ceva vreme.

A doua greseala: ieri seara TVR1 a difuzat o dezbatere publica la care a participat Adrian Albu, despre care aflu de pe Iqads ca de fapt este Senior Copywriter la Propaganda (unde a lucrat si pentru o alta campanie controversata, cea cu covrigii Boromir si delfinii de Dambovita). Acest domn a venit sa spuna ca de fapt noi, cei ce am criticat campania, nu am inteles esenta mesajului.

A treia greseala: au incercat sa coasa cu ata alba, prin mai multe tertipuri care nu au cum sa nu iasa la iveala, un esec pe care acum vor sa il vanda ca pe un teasing socant care le-a reusit. Nu nu prea v-a reusit, atata vreme cat nu vorbiti cu Tata Floarea care se uita la Festivalul de la Mamaia si nu se prinde. Sa va zic numai ce am vazut si ce mi-a ajuns mie la urechi:

1. Au incercat sa semneze in graba colaborari cu mai multe ONG-uri care activeaza in bransa. Unii din ei m-au sunat sa imi spuna ca i-au refuzat. Acum vad la ei pe site ca sunt doua ONG-uri, unul din Deva si altul din Corabia (nici nu vreau macar sa vorbim aici de greutatea acestor doua ONG-uri) care vor fi beneficiarii donatiilor. Probabil aceste ONG-uri s-au bucurat de bani, fara sa stie probabil tot scandalul. As fi incantat sa vad data semnarii acestor colaborari. M-ar indreptati sa cred ca ma insel.

2. Au preluat fara acceptul meu comentariile de pe blogul meu, punandu-le automat (impreuna cu comentariile de pe alte bloguri) pe site-ul uraste.ro. Le-am trimis un email in care i-am rugat sa le scoata, pentru ca nu mi-au cerut acceptul in prealabil. Acum au facut redirect pur si simplu, nu se mai vede nimic, nici gura nu le miroase.

3. Au inregistrat in graba (10 octombrie) domeniul www.iubeste-i.ro. Domeniul www.uraste.ro era luat de Pagini Aurii, care, ce credeti, dragii mei? NU vinde domenii. Mai mult, chiar daca faceau o intelegere cu ei pentru folosirea domeniului, pentru propagarea DNS-urilor ar fi avut nevoie de un ragaz de 24 pana la 48 de ore, ragaz pe care nu-l aveau. Probabil au muncit zi si noapte sa refaca videoclipurile si sa modifice pagina, redirectand domeniul cu ura in cel cu iubire. Nu va temeti, orice blogger care a auzit de campania asta a facut capturi de ecran, a salvat fisiere video si html-uri. E greu sa ascundeti ce ati facut, mediul digital lasa urme.

4. Au spus ca nu exista legatura intre activitatea Armada si cea a agentiei Propaganda. Atunci de ce Adrian Albu, senior copywriter la Porpaganda, a fost invitat la TVR1? De ce domeniul armadamkt.ro e inregistrat de Tiberiu Tuluca, actionar la Propaganda? De ce Adrian Tuluca da interviuri despre aceasta campanie? Eu unul sunt confuz, nu stu cine unde lucreaza si pentru ce campanie. Voi stiti? Daca stiti, luminati-ma si pe mine.

5. Au incercat prin faza a doua a campaniei sa ne cumpere tacerea pur si simplu printr-un reveal cu “vezi Doamne, de fapt noi voiam sa donam, dar intai am vrut sa va atragem atentia”. Da, e un gest frumos sa donezi. Da, e un gest frumos sa ajuti. Dar nu dupa ce dai omului in cap si instigi la ce instigi. Da, ati donat 3287 de euro. E frumos gif-ul ala rosu, dar nu prea se actualizeaza. Eu astept si faza a treia a campaniei. Poate vad lumina de la capatul tunelului, acum inca mai orbecai.

M-a frapat un lucru. Copywriterul invitat la TVR, intrebat de doamna ce reprezenta un ONG care se ocupa cu asa ceva (imi cer scuze, nu i-am retinut numele) daca urmeaza scuze pentru gafa comisa, a rapsuns sec: o sa vedeti maine. Maine a venit si scuzele de pe site mi se par ridicole, iar continuarea la fel de ridicola. Cat de greu era sa va cereti scuze de la inceput? Cat de greu era sa spuneti (voi, ca agentie) ca veti lucra pro bono un an de zile pentru o campanie de sensibilizare cu privire la autism, Alzheimer si alte boli de care v-ati legat nefericit in acest simulacru de campanie? cat de greu era sa vedem imediat o pozitie oficiala si nu manevre de convins oamenii ca de fapt nu e nici o greseala, dar voi sunteti aia prosti care nu inteleg cum se fac campaniile?

Iar “valul” de comentarii pozitive de pe Internet stiti si voi cat de repede se poate mascari cu o echipa bine antrenata de postaci. Nu e un argument, iar numarul mare de comentarii si luari de pozitie impotriva campaniei trebuie sa va dea de gandit.

Este ultimul meu articol pe aceasta tema. Raman in continuare scarbit de incident si sper ca generatiile viitoare de publicitari romani sa invete ceva din aceasta patanie. Si in ceasul al doisprezecelea, sa vad niste scuze clare de la client/agentie pentru ofensa adusa societatii.

[later edit] Si o parere de la cineva care nu va cumpara niciodata suplimente, dupa tragedia din familie. Cineva care a avut sentimente NORMALE fata de acel om drag care a fost secerat de o crunta boala pe care nici un supliment alimentar nu s-a dovedit stiintific pana acum ca ar vindeca-o. Chapeau, karioka, si imi pare si mie nespus de rau ca a trebuit sa te aduni sa poti scrie asa ceva.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

4 Comments »

  1. “Reclama negativă tot reclamă e” | zoso blog said,

    12 octombrie 2012 @ 9:03 pm

    […] cât sex oral şi-au luat agenţiile de publicitate Propaganda şi Armada şi compania Secom pentru dezastrul cu “urăşte-i”, aş vrea să îl văd pe idiotul care mai insistă că “reclama negativă tot reclamă e” şi […]

  2. Vladimir Martinus said,

    14 octombrie 2012 @ 5:08 pm

    Ma bucur sa vad tot mai multi “publicitari” (ex-, in cazul de fata) care se mai gandesc si la alte lucruri decat impact/buzz/socant/senzational atunci cand vine vorba de o campanie de promovare.
    Si nu ma refer la moralitate, nu judec astfel de lucruri, ci la cum se incearca mascarea unui esec. Si, sincer, cred ca sunt indreptatiti sa “viseze” la premii, atat timp cat un video youtube cu 3 rockeri care isi baga capul in galetile de vopsea si “vopsesc” cu parul castiga premiul Internetics pentru “viral video” la Internetics…
    Cred ca, in momentul de fata, nu agentiile sunt problema, ci standardele anumitor institutii sau chiar ale consumatorilor (in cazul prezentat, din fericire, se infirma ipoteza de mai sus). Intuitia mea (cu experienta poate prea putina in marketing) imi spunea ca nu este un teaser si nici o copie a campaniei ROM, ci doar intentia de a soca. Iar articolul de fata (foarte bun, din multe puncte de vedere) confirma.
    Felicitari pentru articol si, mai ales, pentru bunele intentii.

  3. Sunday’s Media Recap | hoinaru.ro - Un blog intr-un pahar cu apa said,

    14 octombrie 2012 @ 10:41 pm

    […] Subiectul săptămânii e legat de campania “Urăşte”, semnată de Propaganda. Detalii aici, aici şi aici. […]

  4. Sandra said,

    21 octombrie 2012 @ 11:14 pm

    Nu imi da si mie un medicament care sa ma ajute sa ii mai vad pe toti simaptici din politica la tv?
    Nu de alta dar ma apuca greata cand ii vad, daca are cienva un medicament desta este eroul meu!
    Asta cu uraste.ro si cu marea saritura sunt cred ca top 2 stiri ale anului.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu