Wu Xing si The Harbour se apropie de bloggeri, influenceri si consumatori

Saptamana aceasta am fost invitat (in calitate de blogger) la doua evenimente din industria de hotelarie si restaurante. Mai exact la petrecerea aniversara de 12 ani WuXing si la “Portul Navigatorilor de Internet” (click pe linkuri pentru fotografiile de la cele doua evenimente). Dar nu despre cine a fost acolo si ce am mancat vreau sa va povestesc, ci despre modul in care afacerile de restaurant invata incet incet sa se apropie de bloggeri, influenceri si consumatori.

Trecand peste micile scapari inerente, e remarcabil sa vezi restaurante si localuri de talie mare (La Mama, Cafepedia, Hard Rock Cafe, Wu Xing, The Harbour) care incep sa incerce sa inteleaga ce e cu Internetul si cu utilizatorii care stau si pe net si le calca si pragul.

Vechea in care toti carciumarii credeau cu tarie ca “draga, la mine in carciuma am nevoie de meseni, nu de calculatoristi care sa stea pe o cafea doua ore cu nasul in laptop” incepe sa apuna. Carciumarii si-au facut departamente de PR, au oameni care se preocupa de imaginea restaurantului nu numai in presa, ci si in canalele noi prin care ajung la consumatori.

Restaurantele incep sa inteleaga ca o conexiune wireless atrage musterii mai abitir decat o cafea extraordinara, ca interactiunile de pe facebook asigura o atitudine favorabila a consumatorilor fata de brandul restaurantului si ca au la indemana un canal de comunicare dus-intors  in care consumatorii prind curaj sa interactioneze, adora sa gaseasca oferte si reduceri si afla multe multe detalii despre restaurantul in sine, de la meniul clasic pana la ofertele speciale si alte lucruri pe care carciumarii le pot comunica pe Web.

Eu ma intreb doar de ce s-au trezit atat de tarziu?? Daca pana si la restaurantul Gedo exista retea wireless neparolata (unde patron e Isam, un sudanez usor atehnic dar care a vazut cati programatori vin sa ii incerce moutabalul), consider ca un restaurant de azi din Bucuresti care nu are Internet neparolat este ca un restaurant care nu are servetele sau oliviera. Internetul a devenit un standard in industria de HORECA din intreaga lume si ar trebui sa fie la fel ca apa calda, curentul si alte utilitati indispensabile a caror lipsa iti poate alunga musterii.

[offtopic] Ioana de la The Harbour a ramas foarte impresionata de faptul ca noii consumatori intra in multe carciumi si fac comparatii. Si noi am ramas impresionati de ciorba de gasca dolofana, iar transferul asta de informatie relevanta de la carciumar la consumator nu este decat in beneficiul tuturor. Si da, uitandu-va in pozele de la pestrecerea din portul navigatorilor veti vedea un concurs de desfacut sticla de bere (intre mine si Augustin Radu) fara a folosi desfacatorul chelnerului. Promit ca de fiecare data cand merg sa mai execut o supa de gasca sa gasesc o noua metoda, se aude Ioana? 😀

[si tot pentru Ioana, dar si pentru ceilalti oameni cu functii de PR de la localurile romanesti, cateva ponturi pentru crearea unui cont de twitter – fara underscore, talpa jos si alte liniute]

 

 

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

2 Comments »

  1. Portul navigatorilor de internet- Elena Cîrîc said,

    30 septembrie 2011 @ 10:27 pm

    […] la întrebări, a ascultat feedback-ul nostru (venit mai ales din partea lui Augustin şi al lui Doru), şi-a notat sfaturile (pe un bon de casă) ca o şcolăriţă cuminte din prima bancă şi a […]

  2. Campaniile saptamanii 26 septembrie – 2 octombrie din blogosfera romaneasca | refresh.ro said,

    3 octombrie 2011 @ 12:52 pm

    […] chinezeasca de la care nu puteau lipsi cativa bloggeri gurmanzi, printre care Bogdan Epure, Doru Panaitescu si Cetin […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu