Nu se face…

Asa ceva. Este foarte departe de modelul de comportament care incurajeaza industria. A fi cinic e una, a manji cu maro un jucator profesionist care a educat piata ani de zile e prea mult.

Imi aduc aminte de zilele bune cand ne intalneam, eu si Calin, la Brat, cu Orlando. Sau cu Val. Si atunci era competitie, nimic de zis, mai ales ca eram cam trei jucatori pe piata. Dar parca nu eram chiar in halul asta. Aveam puterea sa radem si sa ne impungem civilizat. Si mai ales sa ne respectam. Chit ca la client ne trozneam unii pe altii.

Hi5 este o retea sociala imensa. Brett imi destainuia ca volumul de upload de poze este de 7 milioane pe zi. Pe zi. Este greu sa tii sub control un asemenea volum de date furnizate de utilizatori, iar riscul unei mase critice imense este dificultatea filtrarii uscaturilor din intreaga padure. Si Neogen are problema asta, si probabil multi altii. Probabil ca dupa traducere, Hi5 se vor confrunta cu probleme de imagine datorate acestor scapari. Si probabil un project manager de origine romana insarcinat cu controlul asupra continutului indoielnic va rezolva problema.

Dar ce faci tu Gabi, este personal, prea personal, si nu neaparat insotit de o finalitate prea fericita. Think again.

facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

19 Comments »

  1. Gabi Boaca said,

    12 Februarie 2008 @ 12:57 am

    Coane, e parerea ta, iti multumesc ca ti-ai exprimat-o. Poate ca imaginile trebuiau cenzurate? Nu cred… Poate ca a fost facuta cu rea vointa? Sunt sigur ca nu…
    Ceea ce s-a dorit postul meu a fost un semnal de alarma. Nu am inventat, ci am oferit informatie. FIecare face ce doreste cu ea: pune mana la ochi si se face ca nu a vazut, face “rusinica” spre autor SAU baga de seama ca interesul unui advertiser este de a se asocia cu branduri a caror imagine este apropiata de a lor. Sunt convins ca daca unul dintre clientii pe care ii consiliezi se va afisa pe unul dintre cele peste 1000 de profile listate, va fi un fel de “sacrificiu” necesar pentru o campanie grandioasa pe hi5. Peace out!

  2. » Blog Archive said,

    12 Februarie 2008 @ 8:28 am

    […] offline Doru isi face timp sa-l traga de urechi dojeneasca pe Gabriel Boaca spunandu-i “asa nu” . Intr-adevar, Doru are dreptate, nici macar Val nu facea asa ceva in trecut cand ataca cu […]

  3. Florin said,

    12 Februarie 2008 @ 8:55 am

    rea vointa ?
    neeeah . . . 😀

  4. Cristi Parvan said,

    12 Februarie 2008 @ 9:47 am

    Doru … am tot respectul pentru “ai batrani” si cred ca expertiza lor este necesara acestei industrii, mai ales pt ca “entuziastmul” celor tineri trebuie canalizat in directii productive, iar greselile trecutului nu trebuie repetate la infinit.
    Totusi … cred ca idealizezi un pic prea mult … cine a avut “deshtul” in online cred ca n-are probleme sa-si reaminteasca “micile rautati” dintre playeri (e drept ca uneori mai anonime sau cu ceva mai multa “perdea”) si nici finalitatile intalnirilor amiabile de la BRAT … nu-s asa impresionabile. E de varsta, e de dimensiunea industriei si poate si de “spirit romanesc” … “Toar’sa … uite ce face ala” probabil ca n-o sa ne paraseasca prea curand … mai ales ca pe aceeasi tema am vazut si o incercare de justificare … puerila dar sustinuta cu convingere: “sa nu se duca banii in non-ro”.

    Ce face Gabi e copilaresc, iar justificarile cu “informarea” si spiritul justitiar merg (inca) in politica dar nu si in business …. totusi o buna parte din “greutatea” unor astfel de mesaje depinde si de … colegii de firma, de ciolaneala … de industrie. Ei trebuie cumva … sa-l faca sa inteleaga unde si de ce greseste.

    Gabi: nu-i suficient sa vezi ca sa ai viziune. Aratatul cu degetul poate crea avantaje ipotetice de moment dar sigur introduce si efecte colaterale. Pt ca dincolo de ipoteza (dealtfel falsa) ca daca pierde celalalt castiga cel care acuza … in cazul de fata, chiar fara reactii similare de la “celalalt”, apar si premise de genul:
    – advertiserii e prosti si trebuie sa le deschida Gabi ochii
    – utilizatorii e neseriosi si cu atitudini … lubrice !!
    – un site “.com” care incearca sa vina in romania va avea de intampinat “ostilitatea verbala” autohtona
    etc.etc.

    Iar perceptiile de genul asta odata instalate sunt mai greu de nuantat.

  5. Catalin said,

    12 Februarie 2008 @ 11:08 am

    Ce naiba, e PLIN de pron Hi5. Nu exista ca volumul e mare. Pur si simplu le lasa si asta e :) Sunt extrem de dezamagit de miscarea Arbo si in mod cert asocierea dintre ei si Hi5 va afecta asocierile lor cu altii. Altii care poate nu vor dori ca alaturi de logo-ul lor sa apara.. atat de celebrul Hi5.

    Nu m-ar mira ca in curand Arbo sa devina un ex-Trafic.ro 😀

  6. Adrian Apostol » Boom, Arbo, Doru Panaitescu… said,

    12 Februarie 2008 @ 11:11 am

    […] Doru Panaitescu (ex-Arbo, acum consultant independent) vine cu o replica subtila aici. […]

  7. Doru Panaitescu said,

    12 Februarie 2008 @ 3:59 pm

    Cristi: Poate vreau ca aceste rautati sa ramana rautati specifice intre competitori pe o piata si nu atacuri personale si apel la porn.

    Catalin: Cred ca Arbomedia a luat in calcul acest risc. Ce nu inteleg eu de ce Gabi pune un carbune mic dar rosu sub paiele uscate ale lui Arbo. Nu cred ca daca luam la puricat site-urile Activesoft, Neogen sau altii nu gasim doar urme de aripi de inger. Ce mi-as dori eu ar fi ca aceste semnale sa fie bine intelese de Calin/Arbo si transmise mai departe la Hi5. Pentru ca nu iese fum fara foc.

  8. eCostin.com » Blog Archive » Sa daruim putina afectiune hi5-ului said,

    13 Februarie 2008 @ 2:26 am

    […] Panaitescu, timid si pudic, si-ar fi dorit probabil ca hi5 sa castige lovemarkul wikipediei si sa nu existe cazuri ca acestea. […]

  9. Bogdan Gavrila said,

    13 Februarie 2008 @ 6:02 am

    @Cristi “mai ales ca pe aceeasi tema am vazut si o incercare de justificare … puerila dar sustinuta cu convingere: “sa nu se duca banii in non-ro”.

    Cred ca ma vizeaza – da, asta este un argument de discutie intre publisheri si cu siguranta nimeni din zona asta nu poate considera problema puerila. Cred ca e normal sa fie macar un motiv de reflectie de partea asta a baricadei.

    Daca schimbam registrul si discutam de vanzari/eficienta/reach, imi voi schimba argumentele. Pentru tine Cristi, iti pot da pe mail o contraoferta de publicitate pe HI5 extraordinar de ieftina si MULT peste capul lui ARBO.

    Vestea ca poti cumpara de zeci de ori mai ieftin chiar pe Hi5 nu suna bine? Leaderboard, sky, tot tacamul 😉

    Cred ca la sfarsitul zilei totul se reduce la bani… si pentru publisheri si pentru regii si pentru buyeri – asta este teritoriul comun :)

  10. Cunostinta comuna said,

    13 Februarie 2008 @ 9:43 am

    Draga Gaby, iti scriu (si aici) placut surprins de faptul ca pana si tu ti-ai gasit 9 pagini cu prieteni pe hi5. Nu stiu care-i ordinea primilor 5 in inima ta, dar, ceva ma face sa cred ca poti si mai bine de atat. Cum de l-ai uitat tu tocmai pe plutitorul maroniu care te asista cand o satisfaci pe prietena ta cea cu 5 degete? Sau pe viermele cilindric cu coada care are aceleasi preferinte culinare cu tine? Ce-i drept la asta cu masa n-ai fi prima ta abatere. Stiu ca ai mancat o paine de la cei pe care incerci acum sa-i improsti cu noroi. Jos Gaby, jos baiatu’! Marsh inapoi in cotet pana nu se prind noii tai stapani ca esti modelul care musca mana care l-a hranit si-ti trag pedala pe care o meriti!

  11. Doru Panaitescu said,

    13 Februarie 2008 @ 2:21 pm

    Avertizare catre Cunostinta comuna:
    Va rog sa ramaneti in limita acceptata a pamfletului. Imi rezerv dreptul de a modera comentariile care depasesc limita bunului simt.

  12. Bogdan Gavrila said,

    13 Februarie 2008 @ 5:56 pm

    Poate ar trebui sa-l stergi – a intrecut mult limitele si standardele acestui blog si deja il ataca personal pe Gabi…

  13. Gabi Boaca said,

    13 Februarie 2008 @ 7:05 pm

    @Cristi:
    Nu zice nimeni nimic de advertiseri, dar sunt curios cat % din agentii au habar ca acele conturi exista si functioneaza in retea. Ca utilizatorii sunt setati pe “agatat” pe hi5 o consideram “by default”; poate din simplul motiv ca eu am folosit acest site cu precadere in perioadele in care eram in cautare de noi parteneri si relatii; poate din cauza ca asta a fost subiectul atunci cand am discutat cu prietenii mei despre h5; poate ca nu toata lumea si-a facut cont si l-a folosit la asta. De cand e la arbo am inceput sa privesc si din alt punct de vedere, al vanzarii de publicitate acolo. Nu ma deranjeaza ca e .com si nu sunt ostil fata de venirea lor, spre deosebire de Bogdan (pe care il inteleg pe de o parte).

    @Doru:
    1 la mana: ce scriu pe blogul meu e ce imi trece mie prin cap, deci te rog sa renuni la aprecieri “carbunele Boom” sau orice altceva legat de Boom. Blogul lui Gabriel Boaca contine parerile lui Gabriel Boaca, in timp ce parerile Boom le poti obtine prin interviuri cu conducerea Boom sau de pe blogul Boom. Punct.
    2 la mana: Musiu, daca imi aduc aminte ai fost printre cei care au denuntat afisarea de reclama ABN in diverse site-uri cu poze cu femei goale.

  14. Cristi Parvan said,

    13 Februarie 2008 @ 7:38 pm

    se pare ca iar am facut pe lupul arogant, asa ca o sa … ma justific:

    Doru: cantitatea/calitatea de rautati specifice de care vorbesti tu e … discutabila. Eu cred ca si cele … din timpurile vechi … erau prea multe. Eu nu vad prea mult beneficiu in aceste “rautati specifice” pe care inteleg ca le consideri “acceptabile”. Cu riscul de a fi plictisitor si arogant o sa ma auzi frecvent punand placa “interesului comun” motivarea prin competitie etc. si n-o sa ma vezi prea des apeland la “ba pe-a matii” si sa zic ca asta e firesc.

    Bogdan: cred ca ti-am inteles bine abordarea, si cred ca am apreciat corect si convingerea :) . Tema globalizare vs .ro este cu siguranta cea mai importanta tema a onlineului romanesc pe termen mediu si long, la nivel de investitori, de publisheri, de agentii, de clienti, si mai ales la nivel de utilizatori. Daca m-ai vazut agitandu-ma in industria de online … cu siguranta ai vazut si diverse implicatii ale acestei teme.

    Dar povestea nu se poate rezuma la atitudini (pe care eu le cataloghez puerile) de genul: aia de afara sunt naspa/prosti/pornache … sau invers … tot ce vine de afara e … perfect si prostii astia din romania nu inteleg.

    In primul caz (unde mi s-a parut si raspunsul tau) e pueril, pt ca chiar daca-i cataloghezi in vreun fel sau altul, ei continua sa existe, continua sa atraga consumatori si trafic, iar intr-un final si finantari. In al doilea caz… chiar daca ce e global e perfect… ca sa fie si folosibil trebuie sa isi si indrepte atentia spre romania … ca ei nu vin de la sine. … Oricat ne-am dori … nu putem sa epuizam tema asta din vorbe, trebuie sa generam proiecte, utilitati, identitati digitale, functionalitati … etc.

    Ca om de research/media … advertisingul urmareste consumatorul … locul de manevra din cauza de opinie/ convingere e relativ mic … d’aia ne stresam cu totii si d’aia ne chinuim in researchuri si proiecte de industrie. Ca om care a bagat un pic “deshtul” in online … stiu ca hi5 e disponibil de mai mult timp, si avand acces la retea globala … nu e asa de greu sa postezi acolo campani.

    Revenind la oferta ta: e nevoie de transparenta, de oferte, de masurabilitate, de comparabilitate … de prezentare a canalului media pe care se face expunerea, de controlare a expunerii (inclusiv filtrarea de care “customizata pe romana” de care vorbim aici) … si nu in ultimul rand de rezultate dovedite. Povestea cu pretul apare abia in momentul in care vorbim de cereri multiple si sustinute (care apar de obicei pe vehicule media care si-au dovedit deja functionalitatea).

    Eu cred ca asocierea hi5 cu o regie din romania este benefica mai ales pt posibilitatea hi5 de a se “exprima” pe piata romaneasca de publicitate. Cred ca e o provocare pt Arbo … sa gaseasca/dezvolte noi tehnici…. dar mai ales .. e o provocare pt publisherii romani de online :)

  15. Doru Panaitescu said,

    14 Februarie 2008 @ 12:26 am

    Gabi:
    1. Am corectat, mea culpa.
    2. Da, asa este, si nu numai ABN, ci si Romtelecom si altii.

    Cristi: Da, e discutabil. Asta si facem, si toti trebuie sa traga invataminte de aici.
    Si publisherii, si vanzatorii lor, si agentiile si clientii.

  16. Cunostinta comuna said,

    14 Februarie 2008 @ 12:26 am

    Yep! Mustrarea este indreptatita, pertinenta si mi-o asum. M-am lasat luat de val si-am sarit putin calul! Nu-mi cer scuze fata de toti ochii neprihaniti care au fost obligati sa suporte asa niste vorbe suburbane, intrucat e lucru stiut ca odata si odata toti trebuie sa ne pierdem inocenta (si VAI celor ce raman nevinovati pana la adanci batraneti), dar, imi cer scuze fata de Doru pe al carui blog le-am postat. Justificari? Slabe si insuficiente dar, tot le zic. 1. Nu-mi place sa-mi intre cineva in casa, sa stea cu mine la masa pt ca dupa ce pleaca sa ma vorbeasca de rau prin vecini. 2. Nu-mi place ca atunci cand unul munceste altul sa stea “pe ciuci” si sa-i vaneze scaparile. 3. Nu-mi place publicitatea negativa (phii… aici ma intersectez cu CNA-ul). 4. Q.E.D. stim cu totii cuvinte argotice, n-are Gaby monopolul closetului, ce poate fi mai simplu decat sa cobori nivelul discutiei si sa tragi o tranta prin hazna? Vidanja verbala nu-i seaca niciodata…

  17. Note to self | de ce? blog said,

    14 Februarie 2008 @ 12:46 am

    […] amuza-te de cateva ori pe seama scandalurilor inventate din nimic. La esal.ro cumperi Asus EEE PC la cel mai mic pret de pe piata si drept cadou, iti dublam […]

  18. Cristi Parvan said,

    14 Februarie 2008 @ 10:26 am

    Gabi .. i-ati un ragaz si citeste ce scrii inainte de a te avanta in justificari. Decuplezi agentii de clienti, faci presupuneri globale despre agentii, decuplezi consumul de online de … vanzarea de pblicitate … ; justifici folosire de online pt “cautare de noi parteneri si relatii” … . Toate astea … sunt discutabile (eu cred ca chiar eronate), incearca sa-ti confirmi punctele astea de vedere in jurul tau inainte de a le sustine public cu atata siguranta.

    Eu o sa ma retrag din discutia asta, pt ca nu cred ca ajuta la ceva. Cu siguranta gasesti aproape de tine oameni in care sa ai mai multa incredere si care sa-ti nuanteze opiniile. Dar daca imi acorzi dreptul de a fi o sursa de informatii/opinii macar in ceea ce priveste comportamentul meu si oarecare expertiza in research … “ia de bune” urmatoarele info:

    1. toate siteurile despre care am o opinie/recomandare …. sunt siteuri pe care m-am uitat suficient cat sa vorbesc in cunostinta de cauza.

    2. In research daca ai o ipoteza (Ex: % din agentii care..) si vrei s-o verifici incerci sa gasesti sursele de date care ar putea sa o confirme/infirme. Lansarea publica de “presupuneri extreme” si asteptarea de reactii nu-i o metoda de research.

  19. Sorin said,

    14 Februarie 2008 @ 11:08 am

    Mustrarea daca ti-o asumi “cunostiinta comuna” poate ca ar trebui sa iti spui si numele…sau partea aceasta nu ti-o asumi?
    doru ar trebui sters acel comentariu absolut rautacios din partea unui tip/tipa care se ascunde in spatele calculatorului.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment