Restante foto: Gradinita 4×4 de la Calugareni se muta la Comana in 2012

Pe locul unde Sinan Pasa si-a pierdut niste dinti acum niste ani, multe masini de teren ale pasionatilor de offroad din Bucuresti si-au pierdut feciaoria de strada. Calugareni este un loc cu un teren variat, cu multa mlastina, cu pante si gropi numai bune de invatat tehnica 4×4. Si chiar daca am scris la momentul potrivit despre tura, mai scot acum cateva imagini de la naftalina.

Desi Calugareniul este aproape de Bucuresti, putina lume stie ca acolo terenul este propice pentru offroad. De aceea, cativa veterani ai acestui sport au facut acolo un loc de pelerinaj pentru a-i initia pe incepatori in tainele pilotajului 4×4. Cu nimic mai prejos decat alte zone celebre de offroad precum Luana, Sarata Monteoru, Cheia, Frunzanesti (Impotmoliada) sau Talea, Calugareniul este un loc cu renume in randul practicantilor de offroad din Bucuresti sau imprejurimi. Mai jos, cateva imagini de la una din ture, cu comentariile de rigoare.

Prima oprire: Groapa lui Nike (Nike&Patrol) – la prima vedere nu credeam (pe vremea aia) ca cineva si-ar baga masina de buna voie acolo:

Si totusi a iesit (cu blocantul pus, evident, dar a iesit):

A urmat a doua masina, un alt Patrol, mai nou si cu roti mai mari, din sens invers fata de traseul ales de prima masina:

Si iese spectaculos:

Urmeaza o a treia masina, un Mitsubishi Pajero de aceasta data:

Si a patra, un Jeep Wrangler bine garnisit:

Si vine si randul meu (observati va rog cat de „stock” arata masina mea pe vremea aceea: fara portbagaj, fara proiectoare, cu rotile de strada, doar bara fata apucasem sa o montez). Am intrat cu emotii in groapa lui Nike, dar am iesit fara probleme:

Dupa care schimbam peisajul si trecem la sporturi acvatice, Trecem canalul si-n lung:

Si-n lat:

Si iar in lung:

Si in final gasim balta suprema de balaceala:

De unde iesim cu ceva apa la galosi dar si iarba pe faruri:

Si continuam cu o ravena, care trebuie intai coborata (nu va speriati, stopul lipsa de pe spate arata clar ca masina are nevoie de o bara serioasa, pe principiul: „ce de plastic sau cade de pe masina e in plus”):

Si apoi urmeaza urcarea:

Si iar coboram (observati audienta de pe margine – e important sa vezi de afara ce se intampla, ca sa intelegi tehnica dinauntru):

Tehnica 4×4 nu se invata nici in parcarea mall-ului, nici intr-o calatorie „de test” pe autostrada pana la mare, nici pe un drum forestier accesibil si cu o Dacie veche. Exista locuri numai bune (in padure si nu numai) unde poti testa atat aptitudinile masinii, cat mai ales pe cele ale soferului. Iar prezenta altor masini asemanatoare te ajuta:

– sa ai incredere ca poti sa incerci ceva nou si cineva te va putea asista sa scoti masina de unde tocmai ai infipt-o (nu te teme ca ai o masina invincibila, mereu vei gasi o balta mai mare – vezi foto mai sus – o parte din monstruletii de mai sus au avut nevoie de sufa sa iasa din baltoace)

– sa vezi cum fac altii – de regula daca esti incepator, vei fi ultimul care va testa ravena cu pricina

– sa stii ca nu esti singurul sonat care isi pune masina in dunga de dragul sportului/adrenalinei

– sa poti face comparatii intre masini si sa decizi daca masina ta e ok, mai trebuie preparata sau chiar schimbata

– sa inveti intr-un mediu oarecum sigur limitele tale si ale masinii

Bonus: cunosti oameni cu aceleasi apucaturi ca ale tale, schimbi idei, ceri recomandari de echipament / zone de bananait / service-uri bune.  Intr-un cuvant, incepi sa devii parte integranta din comunitatea adunata in jurul pasiunii tale.

Weekendul asta are loc o actiune similara la Comana, unde peste 100 de masini sunt asteptate la traditionalul start al sezonului de offroad 2012. Daca ai o masina de teren (nu SUV) cat de cat apta si vrei sa inveti cate ceva si sa participi activ la un spectacol pe cinste. Solul va fi destul de moale, asa ca adu-ti si echipament de recuperare (sufe, ocheti, hilift) si asigura-te ca iti functioneaza troliul, blocantele, reductia, selectorul de 4×4. Pata de rugina de pe scaun (pentru cunoscatori) va fi si ea la locul ei :). Aici si aici marturii ale editiilor 2009 si 2010 (in 2011 nu am participat, eram la o tura speo in pestera Sura Mare – asa se intampla cand ai prea multe pasiuni – mai pierzi)

Revin cu fotografii dupa evenimentul ce va avea loc in aceasta duminica la Comana (evenimentul va avea loc pe teren privat si se va percepe taxa de participare, cum este si normal).

[update] Stateam cu emotii ca o sa vin la eveniment si doar o sa ma uit, dar mi-am cumparat de la GTC Auto MRL-uri AVM nou noute, le-a pus Mircea in 15 minute si acum trage Patrolozaurul de zbarnaie. Abia astept sa ii prezint baltile din Comana. Din nou.

Si pentru cei care cred ca ce e mai sus este extrem, se inseala. Asta este offroad extrem.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu