Vodca Absolut Ridicol: petrecere in stilul anilor… ’80 (sau anatomia unei cepe degerate)
In mod normal, aici trebuia sa troneze la loc de cinste un articol in care proslaveam statornicia, consecventa cu care vodca Absolut se diferentiaza de restul distilatelor din porumb. Numai ca niste isteti de la biroul de marketing local s-au gandit ca pot transforma acest articol intr-unul din care marea lor vodca sa iasa foarte sifonata dupa evenimentul de aseara.
Evenimentul de aseara a fost un mare succes, judecand dupa pozele de pe Instagram ale celor care au reusit sa intre. Dar intr-o adevarata panoplie trebuie sa prindem cu agrafa si articole mai putin placute, cum este cel de fata. Despre ce e vorba?
Se da urmatorul enunt: cum poti sa cheltuiesti o palarie de bani pentru organizarea unui eveniment si sa obtii atatea reactii negative in randul consumatorilor si formatorilor de opinie? Simplu: cheltuiesti palaria de bani in felul urmator:
– tiparesti niste invitatii mestere. Aratau chiar bine, ingenios facute, care te invita, citez: la „un eveniment exclusiv, o experienta multi senzoriala”.
– inviti niste artisti care strang lumea la usa (la propriu, la orice usa). Este vorba de Woodkid, un artist pe care poate chiar voiam sa-l vad.
– angajezi ditamai firma de PR (nu dau nume ca nu e vina lor, ei si-au facut treaba) care mi-au trimis prin curier invitatia, au facut „follow-up”, s-au asigurat ca vin
– bagi restul palariei de bani in organizarea propriu-zisa, „in situ„.
Apoooi… tii oamenii la usa, in frig, la cheremul unor baietasi cu muschi si cefe late, de la paza, complet depasiti de cei 10.000 de oameni care au dat „Attend” pe Facebook.
Acum serios, domnule istet de la marketing, cand vezi pe Facebook 4700 de oameni „attending” si stii ca pe o invitatie tiparita intra doi oameni, e greu sa-ti imaginezi ca trebuie sa faci un acces facil pentru aproape 10.000 de suflete? Inainte sa-ti freci mainile ca evenimentul este un succes, te gandesti ca oamenii aia nu sunt niste vite care intra printr-o strunga?
Ultima data cand am stat la o coada era inainte de Revolutie. Eram copil, dar tin minte cum vecinele mele veneau cu un scunel pliant, furat de la sotul pescar, cu care iarna pichetau intrarile in alimentara. Alea din spate, unde venea camionul cu carne sau cu portocale. „Am apucat carne” se destainuiau vecinii in bloc, seara.
Mi-a evocat fix acest „am apucat vodca” organizarea voastra de doi lei. Eu nu am apucat nici vodca, nici concert, nici alte surprize pregatite de voi cu drag si sarg inauntru dintr-un simplu motiv: nu am reusit sa intru! Cu mama invitatiei trimise prin curier de firma de PR.
Mai tineti minte esecul de acum doi ani de la Desperados? Macar atunci era cald si lumea s-a refugiat in terasele din zona, evident drcuind de zor. Nu va mai umplu si feu frigiderele, aveti destul de refrigerat dupa cati oameni ati refrigerat la propriu aseara (pentru ca spre deosebire de mine, mai cu capul pe umeri si mai grijuliu la degeraturi, altii s-au incapatanat si au asteptat mai mult de o ora pe un frig neasteptat – este vorba de proverbiala canicula dintr-o seara instelata de decembrie).
Mai am doua vorbe pentru istetii de la marketing/BTL:
1. Ati invatat in scoala sau pe plantatia Absolut de scalele Likert? Alea cu atitudinea fata de brand? Da, alea de la -2 -1 0 +1 +2. Alea care ajuta marketerii sa atribuie unui brand atitudinea consumatorului fata de acesta, de la „enthuziast” (+2) la „adopter” (+1) la „indifferent” (0) la „skeptical” (-1) la „hater” (-2). Cam cat credeti ca aveti de la mine pentru brandul vostru pentru „izbanda” de aseara? va reamintesc definitia brandului: brandul este ceva care exista in mintea consumatorului, acel ceva fiind influentat de suma experientelor personale (sau lipsei acestora) cu brandul respectiv.
ANi de zile brandul Absolut s-a straduit sa puna putin staif peste un distilat de cereale care are destula treaba cu ciroza, una din bolile mileniului. Ce au construit o armata de intelepti intr-ale marketingului de produs ati daramat voi cu trei usi de acces pentru cei ce nu aveau, citez „bulina gri pe invitatie”. Deci stiati de la inceput ca unii, mai cu trei perechi de gonade, vor intra prin filtrele de acces, in vreme ce altii vor sta pe la usi cu invitatia in mana, simtind cum le cresc urechile ca in desenele animate, nu?
Cam ce experienta credeti ca am avut eu aseara cu Brandul Absolut? Nu va obositi sa raspundeti, nu intereseaza pe nimeni. Respectul meu pentru voi ca origanizatori este zero barat, iar atitudinea mea fata de brandul Absolut s-a dus undeva langa cea pentru brandurile „Snagov”, „Carpati” si „Lastun”. Sunteti un brand din anii ’80, cu o atitudine de anii ’80. Ultimul care m-a tinut la coada in frig a fost Ceasca. Acolo sunteti si voi si asa o sa ramaneti de acum incolo. Eu nu am stat prea mult in frig, altii da. Totusi, a meritat sa imi mai rup 15 minute din timp sa va dau o spetie peste sapca ia cu staif, pentru a o meritati cu prisosinta.
2. Nu cereti agentiei de PR sa scoata castanele din foc pentru acest articol. Nu prea au ce sa faca, doar n-o sa-i puneti pe ei sa raspunda la zecile de injuraturi de pe pagina evenimentului, nu?
PS Va astept cu inscrieri la Ador, Effie, Golden Drum pentru camapania din iarna asta. Sunt convins ca o sa faceti un princreen cu articolul meu cand o sa redactati studiul de caz. Meritati toate premiile din lume. Si de la mine, hmmm, nici macar o ceapa degerata.
Si acum, pentru conformitate, sa citam de la organizatori despre spiritul marcii Absolut care trebuie sa se regaseasca in spiritul petrecerii Absolut:
„ABSOLUT lansează Transform Today, cea mai nouă provocare creativă a brandului, o campanie ce reunește patru colaborări cu artiști ce au încercat să își depășească limitele, să își asume riscuri, transformându-se ei înșiși şi dezvoltand permanent disciplinele lor creative.
ABSOLUT a provocat întotdeauna limitele culturii contemporane propunând colaborări creative dintre cele mai versatile, cu artiști precum Andy Warhol, Louise Bourgeois, Damien Hirst, Spike Jonze, Ellen von Unwerth sau Swedish House Mafia. ABSOLUT este astfel de peste trei decenii sinonim cu arta, iar noua platformă globală de comunicare nu face altceva decât să reconecteze brandul cu generația noului mileniu. Prin limbajul comun al artei, Transform Today dorește să scoată în evidenţă latura creativă din noi toți și să inspire noi transformări artistice.”
Bla bla bla. Tiuneti minte: Absolut: nici o ceapa degerata. Asta ati facut cu un buget urias de marketing, va doresc un P&L sheet fericit, ati mai organizat un eveniment in spiritul Absolut. Absolut ridicol.





Bryan Ferry said,
6 decembrie 2013 @ 12:35 pm
As da like, dar mi-e sa nu se inteleaga ca mi-a placut ceva la evenimentul de-aseara
vali said,
6 decembrie 2013 @ 1:00 pm
cum, mă doru, lansarea desperados a fost nașpa?
punKreas said,
6 decembrie 2013 @ 1:10 pm
Cum si-au permis astia sa lase bloggerii sa stea la coada? Doamne fereste, merita impuscati in cap. Unde mai pui ca era si frig afara si nu era niciun piscot.
vali said,
6 decembrie 2013 @ 1:20 pm
serios că nu mă prind de ce faci asta. deci comentariul apare, după care nu i;l mai văd după care il aprobi tu manual peste două ore. wtf?!
Radu Oncescu said,
6 decembrie 2013 @ 1:27 pm
Ca să nu mai menționăm că lumea cerea pe Facebook invitații la petrecere (cel puțin pe timeline-ul meu am văzut două sau trei statusuri de genul) cu două sau trei zile înainte de eveniment.
Doru Panaitescu said,
6 decembrie 2013 @ 4:32 pm
Vali: acum le-am aprobat. La petrecerea Desperados nu am ajuns, dar am auzit de la prea multa lume ca s-a stat pe la usi. De-asta am mentionat-o.
Punkreas: a stat toata lumea la coada. 10000 de oameni. GG ei.
gadjodillo said,
6 decembrie 2013 @ 4:38 pm
eu aş mai corecta, pe ici-pe colo textul ăsta. evident, nu sînt greşeli de necunoaştere, ci de grabă. doar că-s multe.
madalin durca said,
6 decembrie 2013 @ 4:54 pm
Doru, data viitoare ramai la cana de vin fiert in jurul focului. Singurii cu cefa lata care ti-ar putea strica socotelile sunt ursii 🙂
vali said,
6 decembrie 2013 @ 5:41 pm
ok. te faci că nu înțelegi. eu public comentariul ăsta, el apare, peste juma de oră dispare și îl aprobi tu din nou când ai timp și chef. de ce?
nina said,
6 decembrie 2013 @ 5:56 pm
Parerea mea e ca puteau salva chiar si in al 12-lea ceas situatia, daca trimiteau afara 10000 de sticle cu vodca. Macar nu mai simtea nimeni frigul. 😀
Doru Panaitescu said,
6 decembrie 2013 @ 6:24 pm
Vali, le-am vazut pe toate odata. Nu stiu de ce le vezi apoi nu le mai vezi. E posibil sa vezi ca publicat comentariul (care e de fapt in moderare) cat timp e aceeasi sesiune. Cand se inchide sesiunea (si intri din nou in alt tab sau a expirat sesiunea si i-ai dat f5 evident nu mai apare). Si eu patesc asta frecvent, mai putin la blogurile cu alte pluginuri de comentarii (custom, cum e al tau de pilda, unde imi arata ca e in asteptare). Nu stau sa dau unapprove si iar approve, doar ma stii, nu am timp sa public pozele de pe coclauri, dramite sa pazesc wordpressuri…
Doru Panaitescu said,
6 decembrie 2013 @ 6:25 pm
Gadjodillo – ajuta-ma cu cu sugestii de corectura, in privat sau public, chiar apreciez. Da, e scris in graba, ma uit.
Pokoy said,
6 decembrie 2013 @ 9:33 pm
ceva bauturica gratis a fost?
maria said,
6 decembrie 2013 @ 11:59 pm
Stai asa, ai avut noroc. Noroc ca te-ai nascut barbat. Eu impreuna cu ovarele mele si cu rochia de pe mine nu m.am simtit prea norocoasa, mai ales in timp ce barbati din spate se impingeau sa intre desi oricum nu puteau. Cel mai nadpa eveniment la care am fost in viata mea. Auzi cica doar cu invitatie vip poti sa intri. Dar ce? Invitatiile astea le an scos eu la imprrimanta? Nu tot ei ni le-au dat? De ce ca sa ne tina in frig la usa? Doamne. Oribil a fost aseara
Doru Panaitescu said,
7 decembrie 2013 @ 6:15 am
Pokoy, tu citesti pe diagonala? Nu auzi ca nu am apucat sa trecem de cerberi, cu invitatia lor cu tot? Din auzite, cica nu era decat vodca long drink la bar. Pe bani. Dar nici daca intrai inauntru nu reuseai sa ajungi la bar sa-ti cumperi, ca nu aveai loc. Hangasrul avea o capacitate de 4000 de persoane si acolo erau aproape dublul capacitatii.
alex ilie said,
17 decembrie 2013 @ 9:59 am
Fripturistilor, nu ati invatat inca ca la orice e moka e si inghesuiala, taranime etc. De la desperado am zis ca in viata mea nu mai merg la ceva gratis, pentru ca orice retard care normal nu are ce cauta acolo se duce… ca e gratis… ca nu i se cere nimic i se da, poate sa fie mult ***/ frig in cazul party-ului absolut dar oile tot se duc… Felicitari si pneumonie placuta va doresc din tot sufletul 😉
Doru Panaitescu said,
19 decembrie 2013 @ 8:26 am
Alex: inainte de a primi interzis permanent pentru jigniri inutile, ne spui si noua ce am invatat noi din comentariul tau?
Iti mai prezint o data scena: primesc o invitatie de la Absolut pentru un eveniment. Obisnuit cu evenimentele NORMALE, unde sunt tratat cu respect, unde ma astept sa gasesc o intrare semnalizata, eventual cu o parcare langa, cu niste fete dragute care imi verifica invitatia, ma trec/cauta pe o lista de invitati, imi cer o carte de vizita si imi arata unde este garderoba (banuiesc ca stii ce e o garderoba), am un sentiment de sincera repulsie cand vad ca ajung intr-o intersectie blocata de trei imbecili de paznici/gardieni/purtatori de ceafa groasa care intreba de bulina gri de pe invitatii VIP, iar dupa ce parchez constat ca trebuie sa stau in frig intre 1 si 2 ore pentru a intra la un eveniment. Asa ca nu te supara pe mine ca dau viteza unor batuti in cap care nu sunt in tare sa organizeze un eveniment pe care si-l doresc memorabil. Primirea unei invitatii nu te face mai fripturist decat altii, asa cum o tastatura de pilda in cazul tau nu te-a facut mai destept. De acum, dupa logica ta, cand primesc o invitatie pe care nu e trecut un pret de intrare ar trebui sa nu merg sa nu cumva sa ma inghesui pe scari, corect?
Propun un decret de lege prin care ori ce eveniment de acum incolo trebuie sa aiba o taxa de intrare: cu cat taxa e mai mare, cu atat evenimentul va avea mai mult staif.
Asa ca, pentru tine si amici de-ai tai care probabil nu fac diferenta intre un veceu si o chiuveta, imi permit un sfat: va rog, mergeti si comentati pe Youtube, unde gradina e incapatoare; aici primesc drept sa comenteze doar cei care au un elementar bun simt si o practica minima in dezbaterea unor idei, nu in criticarea sau jignirea unor persoane pe care nici macar nu le cunosc.