Cu Cobra pe coclauri si nu numai #cobraCB
Asa cum v-am promis saptamana trecuta, am plecat in weekend iar pe coclauri. Nu doar pentru a gasi lighioane de fotografiat, ci si pentru a testa un model de top din gama de statii radio in Citizen Band (CB) de la Cobra , oferita de Falcon Electronics.
Este vorba de modelul 29 LX CB Radio, o statie relativ voluminoasa (bine, eu o compar cu un model mobil) si cu o greutate nu de neglijat (peste 2 kilograme), dar cu performante pe masura.
Totul a inceput la Falcon Electronics la service – situat convenabil pentru mine, in incinta Ciclop de pe bd. Magheru, unde am dus Patrolozaurul pentru a gasi cel mai bun loc de a instala statia.
Staţiile de format mare sunt asociate de cele mai multe ori cu performanţe de înalt nivel şi o pozitionare clara: echipament destinat cu precadere profesioniştilor. Avand un design mai degraba clasic, vintage chiar, statia are mai multe caracteristici aparte care o scot din noianul de statii mini care nu ofera nici performante si nu au nici aspect grozav, in vreme ce modelul 29 LX EU are o nota de distinctie prin elementele cromate, forma butoanelor si aspectul general.
Pentru ca nu e usor sa montezi o astfel de statie fara sa faci modificari in bord, am optat pentru montaj in spatele scaunului copilotului. Nu e cea mai buna alegere, dar momentan copilotul meu s-a descurcat cu manevrarea statiei si pe asfalt si pe teren. Asta dupa ce am incercat sa o montez sub scaunul din dreapta, pentru a evita privirile curiosilor.
Mergand cu statia CB la drum, am remarcat nu doar ecranul mare si usor de citit, dar si un sistem de autocalibrare extrem de util si de usor de folosit. Nu o sa enumar toate functiile, dar m-a frapat posibilitatea de a regla volumul microfonului, nu doar al difuzorului (extrem de utila in teren mai ales, unde receptia slaba datorata distantelor mari este un mare impediment in comunicare). De asemenea, pentru pretiosi, puteti modifica inclusiv culoarea afisajului.
Oricum, puterea de emisie limitata la 4W, maximul admis de lege, face ca aceasta bijuterie de statie sa te ajute la limita performantei pe care le poate oferi o statie in frecventa libera. Avantajul de a avea o statie pe masina este remarcabil pe teren, dar absolut indispensabil pe asfalt, in conditiile unui mare numar de kilometri de autostrada cu care Romania este inzestrata. Dar si pe teren ii sta bine. Iata un detaliu de montaj al antenei (si ascultati sfatul meu: nu o montati pe capota sau pe portbagaj: cea mai buna receptie o aveti pe plafon, preferabil cat mai central):
[frumoasa antena, dar nici cu Cheile Sohodolului nu mi-e rusine :D]
Dar hai sa lasam traseele cu care am scapat de ambuiteiaje si sa va arat ce lighioane am gasit pe coclauri. Tot in chei am gasit si alte lighioane: o soparla de ziduri…
Cobra promisa – de fapt un sarpe mult mai simpatic si inofensiv, sarpele de casa…
Si maestrul camuflajului, un fluture pe care poate mi-l identifica Andrei…
Si preferatul meu, direct de pe cornet, sarpele rau, cu care am avut o intalnire deosebita: a stat langa mine mai mult de 5 minute, la un metru distanta de piciorul meu. O intalnire emotionanta, mai ales ca e o specie agresiva, motiv pentru care a surclasat viperele mele preferate si a devenit noua mea feblete:
Si acum sa va spun si ce e un cornet. In zona Mehedintiului, coamele calcaroase unde gasesti herpetofana sunt doar stanca si padurice. Paduricea este de fapt formata din corn, un copac care ofera pe finalul verii niste fructe incredibil de parfumate si gustoase (si din care am auzit ca se face si o tuica minunata ;))
Bonus final: o intalnire cu un mamifer pe cat de frumusel, pe atat de coltos. Un chitcan, aflat pe meniul viperei cu corn, dar si a sarpelui rau, numit si sarpe de sadina in zona. Chitcanul nu a fost prea fericit ca l-am luat cu manusa spre xaminare, asa ca a muscat cu pofta din manusa. Manusa a rezistat:
Si cum veneam noi spre casa, cum am intrat pe defileul Oltului de la Brezoi, am deschis statia pe drumul european. In maxim 10 secunde am aflat de la colegii camionagii ca Dealul Negru este blocat.
Cu ocazia asta va invat doua scurtaturi, de fapt doua solutii pentru situatia in care gasiti blocaj intre Brezoi si Ramnicu Valcea, respectiv intre Ramnicu Valcea si Pitesti:
Pentru blocaj intre Brezoi si Valcea, iesiti pe la OMV-ul care urmeaza dupa Brezoi pe ruta Pausa – Jiblea Veche – Berislavesti – Suici – Valea Danului – Curtea de Arges si de acolo Merisani – Bascov – Pitesti. Pentru aceasta ruta aveti nevoie de o masina inalta, preferabil 4×4, deoarece intre Jiblea si Valea Danului aveti mai multe zone decopertate, cu mult pietris si pante serioase ce trebuie urcate la aderenta redusa.
Pentru blocaj intre Valcea si Pitesti, mergeti pe ruta Aldesti – Blidari – Piatra – Tigveni – Curtea de Arges – Merisani – Bascov – Pitesti.
Va redau pe scurt si cateva specificaţii tehnice ale statiei:
Dimensiuni 57 mm (H) x 184 mm (I) x 235mm (L)
Greutate 2,5 kg
Microfon 4-pin Dynamic
Controlul Frecvenţei – Control Automat al Frecvenţei (Phase Lock Loop – PLL)
Puterea de emisie la antenă 4 W / 1 W
Gama de frecvenţe: AM/FM 26,565 – 27,99125 MHz
Toleranță: 0,005 %
Consum curent: 1,5 A maxim.
Emisie :
Modulație : FM/AM
Frecvență răspuns : 300 Hz – 3000 Hz
Impedanță ieșire : 50 Ohm nebalansată
Recepție :
Sensibilitate : <1μV pentru 10dB (S+ N)/N Selectivitate : 6dB @ 7 KHz, 60dB @ 10 KHz Rejecția frecventei intermediare : 80 dB, caracteristic Atenuare canale adiacente : 60 dB, caracteristic. In concluzie: o statie cu capabilitati deosebite, la care singurul defect vizibil este dimensiunea ce iti reduce posibilitatile de instalare. In rest, nu prea ai ce sa-i reprosezi, iar functia de autocalibrare o propulseaza direct in topul preferintelor mele pentru astfel de echipamente.
Osim said,
2 septembrie 2014 @ 10:13 am
Statie e superbuna ! O am ! Utilitatea ei maxima este data de discutiile cu tiristii care spun unde este amplasat radarul :)) !
Doru Panaitescu said,
2 septembrie 2014 @ 6:02 pm
Daca nu mergi la offroad, poti spune ca aia e utilitatea ei maxima. Pentru cine iese pe coclauri insa, ai mai mult de castigat din comunicarea cu celelalte masini din convoi.