Cum am ajuns să mă implic într-o campanie internațională #urbanbynature

Toamna si-a intrat in drepturi, dar unii au ramas cu gandul încă la apusurile lungi pe care au preferat sa le admire în natura. Si eu la fel, mai ales ca imi aduc aminte cu placere de campania Strongbow Red Berries care a fost fix pe placul meu deoarece a militat pentru aducerea in atentia opiniei publice a unui fenomen extrem de imbucurator pentru mine: observarea pasarilor din oras.

urban-birding

Desi noi le-am micsorat habitatele, unele pasari s-au adaptat de minune vietii tumultoase din marile metropole ale lumii si chiar din localitatile mai mici.

rszdsc07976-crop_2048x1366
[Acest uliu cu picioare scurte (Accipiter brevipes) a fost vedeta iesirii din Herastrau, aceasta specie fiind greu de vazut si de catre birdwatcherii cu experienta]

Cu ocazia primului #urbanbirding din Bucuresti, am profitat de pasiunea mea pentru pasari pentru a le povesti jurnalistilor si bloggerilor despre legatura dintre pasari, fructe si habitatele urbane, respectiv dintre fructele rosii, unele din ele regasindu-se si in reteta cidrului Strongbow Red Berries si pasarile care mananca fructe si raspandesc semintele in ecosistem, inclusiv in orase.

rszdsc09468_2048x1365
[Incepatorii in birdwatching pot afla multe secrete ale observatiei pasarilor din oras de la eruditii din domeniu chiar si intr-o plimbare de cateva ore prin parcurile Bucurestiului]

De altfel, constructia inedita realizata de Strongbow, o mierla uriasa de cativa metri, a atras atentia trecatorilor din Piata Roma si, ulterior, invitatilor de la Roaba de Cultura transmitand acelasi mesaj: mierla, unul din cei mai simpatici si mai usor de vazut vecini inaripati de-ai oamenilor, si un mare mancator de fructe, a cuibarit in mijlocul Bucurestiului, asa cum o fac sutele de mierle pe care nu le vedem de fapt.

13537523_1198048163571749_3169471150354334120_n
[Mierla din Centrul Vechi, cu o intaltime de peste 4 metri, una din cele mai suprinzatoare vehicule de atragere a atentiei publicului din campania neconventionala Strongbow Urban Act]

Campania Strongbow Red Berries Local Act in Romania a avut ca tema conexiunea cu natura prin intermediul pasarilor, exact genul de proiect in care ma implic cu drag. Si daca în urma întalnirii cu mine, prietenii pe care mi i-am facut in #urbanbirding vor privi si pe viitor cerul în cautare de pasari, aceste remarcabile ambasadoare ale libertatii, voi simti cu adevarat ca aportul si munca mea legata de fotografia in natura nu au fost in zadar.

rszdsc08022_2048x1365
[Un ticlean (Sitta europea) surprins in zona Palatului Mogosoaia in tura de birdwatching urban unde am vazut peste 35 de specii de pasari intr-o plimbare de dupa-amiaza]

Iata si videoclipul campaniei:

video-strongbow

https://www.facebook.com/strongbow.RO/videos/1281488075227757/

Mai multe detalii despre aceasa campanie gasiti pe blogul Strongbow.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu