Miscare importanta in piata de publicitate online: Thinkdigital preia operatiunile AdEvolution

ThinkDigital Romania și AdEvolution au semnat un acord de colaborare în urma căruia, până la finalul anului, operațiunile de business ale celor două companii se vor integra. Comunicatul de presa suna bine, dar in spate se prefigureaza o consolidare a pozitiei de lider de piata pentru Thinkdigital in Romania.

Într-o piață dificilă și fragmentată, consolidarea este cheia spre un business de digital marketing sănătos. Am spus cam același lucru în momentul în care compania pe care am fondat-o în 2009, Q2M, a fuzionat cu ThinkDigital. Doi ani mai târziu, se confirmă că am avut dreptate și sunt convins că alianța pe care am semnat-o astăzi cu unul dintre cei mai vechi și respectați playeri din piață se va transforma, la fel, într-un proiect de succes”, spune Dragoș Stanca, managing director ThinkDigital Romania.

Val Voicu, unul din veteranii publicitatii online (il stiu de cand era la iMedia si vindea Eva.ro, dar si alte site- uri), va ramane consultant, titulatura oficiala din comunicat fiind “business development advisor”. Probabil ca, usor usor, Val se va retrage din afacere. Sau va incepe un alt business dupa aceasta integrare, cine stie?

Aflat “umar la umar” cu Mediafax Group, Thinkdigital incearca sa obtina suprematia pe o piata puternic fragmentata, in care Google, Facebook si Yahoo fura serios din “placinta” bugetelor locale. Gurile rele afirma (si nu fara temei) ca piata agentiilor cheltuieste peste 50% din bugete pentru proprietarii internationali de inventory romanesc.

Conform ratecardului public de pe pagina grupului, Mediafax Group gestioneaza in acest moment aproximativ 180 de milioane de afisari de pagini lunar pe cele aproximativ 50 de site-uri din portofoliu. La o medie de 5 sloturi de publicitate in medie, un miliard de bannere sau poate si mai mult.

Spre comparatie, tot la nivelul lunii august, Thinkdigital gestioneaza (fara a pune la socoteala felia de la AdEvolution, proaspat lipita la portofoliul lor) aproximativ 130 milioane de afisari de pagini pe aproximativ 50 de site-uri locale. Probabil ca prin “inghitirea” portofoliului Adevolution (care numara 90 de site-uri, din care insa aproape un sfert sunt site-uri de talie mica, sub 15000 vizitatori unici lunari), ii vor depasi pe cei de la Mediafax Group. Asta fara a pune la socoteala Facebook-ul “local”, gestionat to de ei.

Evident, cifrele sunt discutabile in functie de cum se face masuratoarea (conform SATI, fara SATI in ecuatie, cu portofoliul international de la Thinkdigital sau nu etc etc etc).

In acest context, consolidarea pietei este de asteptat sa continue, in toamna prevestindu-se alte achizitii. Ramane de vazut ce politica va adopta Mediafax Group pentru a contracara aceasta miscare. Deocamdata la Orlando Nicoara pe blog e liniste; probabil vom avea vesti “de contracarare” de la Mediafax Group in curand pe blogul sau.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

2 Comments »

  1. Magenta said,

    20 august 2014 @ 6:10 pm

    Ce “contracarare” sa fie daca Orlando e si in spatele Adevolution & Val Voicu? Primul lucru pe care l-a facut Orlando inainte sa paraseasca Netbridge a fost sa-si mute portofoliul pe Adevolution si Beyond Media (intre timp si ea falimentata)!

    http://sorin-tudor.ro/legaturi-bolnavicioase/

    http://stirile.rol.ro/afacerile-de-pe-internet-au-intrat-in-anul-consolidarilor-117312.html

  2. Doru Panaitescu said,

    20 august 2014 @ 11:21 pm

    Stefan: ce spui tu e vechi si arhicunoscut. Intre timp lucrurile s-au mai schimbat. Eu zic sa te mai informezi inainte sa vii cu linkurile alea vechi.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu