Senzational

In putine randuri m-am entuziasmat la vederea cifrelor de audienta ale site-urilor romanesti. Speta de fata m-a facut sa imi schimb insa parerea despre puterea publisherilor de a face un targeting eficient pentru atragerea audientelor online de care au nevoie in portofoliu.

La momentul achizitiei portofoliului Mirabilis de catre Inform Media, ma asteptam la o duplicare maricica intre masini.ro si bestauto.ro. La fel am crezut si in cazul timisoreni.ro – parte din reteaua Roportal, versus tion.ro, portalul regional dedicat orasului Timisoara din cadrul retelei Inform.

In mod normal, doua site-uri care trateaza aceeasi tema in mod probabil genereaza audiente duplicate. Adica 70-80-90% din audienta unui site se regaseste in audienta celuilalt site (concurent sau nu).

Nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut cifrele obtinute din SATI. Duplicarea dintre tion.ro si timisoreni.ro este foarte mica: doar 0.43%. Probabil este si motivul pentru care managementul Inform Media a autorizat tranzactia Roportal: aveau nevoie de trafic de Bucuresti in retea, dar in acelasi timp nu voiau sa canibalizeze un trafic existent prin seria de preluari strategice.

Mai jos dovada.

Singura duplicare mai consistenta comparativ cu restul comparatiilor este intre roon.ro si roportal.ro. Dar si ea este acceptabila … ~ 16%. Ceea ce inseamna ca, in cazul tion.ro/roportal.ro, InformMedia atinge cel putin 225.000 vizitatori unici pe luna. Aviz clientilor care deschid sucursale prin Timisoara si care mai cumpara pe site-urile „centrale” cu 60% trafic de Bucuresti si 4-5% trafic de Timisoara.

Da, duplicarea in media a fost subiect tabu vreme de ani de zile. Din pacate putini stiu ca aceasta duplicare poate fi evidentiata/estimata in cazul mixului de vehicule (in anumite medii), iar pentru mediaplanurile pe medii digitale, duplicarea poate fi evidentiata exact si mai mult, inclusiv eliminata (daca se doreste acest lucru).

[later edit] Sunt curios cate din tranzactiile de site-uri din Romania (achizitii de actiuni, preluari totale) au la baza si acest considerent. Ca tot e la moda acum pe final de an, intru pregatirea temeinica a portofoliilor pentru 2009. Si Inform Media e in faza in care mai arunca un ochi prin piata dupa site-uri bune. Daca aveti vreo intentie de exit, dati-mi de veste sa va pun in legatura.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

Un comentariu »

  1. Alexandru said,

    25 noiembrie 2008 @ 9:21 pm

    Poate greşesc, dar dacă mă gândesc practic, atunci când găseşti o informaţie pe timişoreni.ro, nu cred că mai ai nevoie să o citeşti şi pe tion.ro. Din acest motiv cred că duplicatele sunt mai puţine în cazul acesta.

    Nu am nici un fel de statistică, aşadar nu atac ce spui aici, doar fac o presupunere.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu