„Analiza” SATI

Facuta de Business Standard, dar IMHO sub standard. Seamana cu concluziile unei probleme de statistica de prin facultate (n. a. ASE) si sincer, ma indoiesc teribil ca asta asteapta piata de publicitate de la o analiza.

Nu stiu exact ce background are dl. Cerbu, coordonatorul proiectului cu pricina, dar citind „analiza” am avut senzatia citirii unui raport de tara impersonal, mediocru si „reprezentativ din punct de vedere statistic”.

Trecand peste inadvertentele inerente (ARBOinteractive nu vinde parinti.com, Sanoma isi vinde singura spatiile; Adevolution este mult inaintea lui MPI ca si marketshare – faptul ca in SATi nu are toate site-urile sub aceeasi umbrela distorsioneaza topul real – ), ce am remarcat eu din cifrele pe martie:

– mai mult de 10% din site-urile platitoare nu au date. Platesc si nu primesc ceea ce au platit. Interesant (sau dubios, dupa caz) ca jumatate din ele sunt inscrise de Adevolution (ma refer la cele cu date N/A)

Si inca o observatie: dupa parerea mea, SATI nu are si nici nu va avea nici un cuvant de spus in privinta calitatii site-urilor. Vrem nu vrem, transparenta Internetului nu reuseste sa aleaga bobul de neghina. Site-uri precum Rol.ro (atat spam dupa spam dupa spam, cat si continut explicit), freenews.ro (continut explicit si redirect de la salutbucuresti), standard.ro – de la care eu prsonal nu ma asteptam – (spamdexing) ajung in Heatmap si implicit in mediaplanurile din agentii.

Pe cand un cod etic de publishing?

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

4 Comments »

  1. Andrei Ghica said,

    26 aprilie 2008 @ 10:01 am

    Doru, hai sa privim si altfel.
    Au trecut niste luni bune de cand SATI livreaza niste date pe care majoritatea celor din piata le-a tot asteptat. Iata ca a venit vremea si datele exista. Pana una alta cineva a facut o analiza. Cred ca nu e rau ca exista. Faptul ca s-au strecurat mici greseli de genul „parinti”, de exemplu, cred ca nu e atat de grav. parinti a fost la arbo o perioada f lunga de timp; de aici si greseala probabil.

    Luni bune de zile peste tot vedeai/citeai/auzeai – SATI in sus, SATI in jos – iaca.. avem date SATI si nimeni nu face nimic cu ele. In plus, unele clasamente din trafic.ro s-au cam dat peste cap ( unele din ele… http://www.decent.ro/?p=109 http://www.decent.ro/?p=106 ), deci acum… unii parca parca s-ar intoarce la trafic.ro 🙂

  2. Doru Panaitescu said,

    26 aprilie 2008 @ 10:18 am

    Corect. O analiza e mai mult decat nici o analiza. Totusi, erau la Business Standard niste fete (se stiu ele care) in redactie care au mai scris de piata asta. Si puteau sa scoata niste prime concluzii, si sa le si verifice cu niste oameni mai ancorati in realitatile pietei decat managerul de proiect.

    Tie ce iti spune fraza de mai jos?

    „In primul trimestru al lui 2008, cele 23 de site-uri de stiri masurate de SATI au avut, in medie, pe luna, 7,6 milioane vizitatori si 121 milioane de afisari. In martie, site-urile masurate fara intrerupere in trimestrul I au crescut cu 12% fata de ianuarie si cu 14% fata de februarie in ceea ce priveste vizitatorii unici, cu 3% fata de ianuarie si cu 7% fata de februarie in ceea ce priveste numarul de afisari.”

    Mie nu-mi spune nimic. Cred ca orice elev de clasa a noua poate sa redacteze un text in care sa arate cresterile de la o luna la alta. Daca piata considera frazele de mai sus analiza, I rest my case.

  3. Andrei Ghica said,

    26 aprilie 2008 @ 10:30 am

    Speranta mea, Doru, este sa vedem cat mai des analize pe cifrele SATI. Altfel consider ca toata tevatura asta a fost de pomana si sa treaca timpul. Si cred ca vor aparea din ce in ce mai des. Ca de obicei (si nu o spun cu rautate), cred ca trebuie sa mai avem rabdare. Si pana la urma.. de ce n-am avea? 🙂
    Zi frumoasa iti doresc, acum fug la un miel la protap si un bors de miel 🙂

  4. Orlando » Blog Archive » analiza Business Standard pe cifrele SATI said,

    30 aprilie 2008 @ 12:30 pm

    […] iar intregul document se afla aici. O analiza interesanta, despre care au mai scris Vivi, Ionut si Doru (ultimul o cam […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu