Barfe din piata de advertising (online sau nu)

Sunt pe mai multe categorii (caprarii), asa ca le pun pe liniute ca sa fie usor de urmarit.

– cica unele agentii, in loc sa renunte la mediile clasice ( TV, print si outdoor) pentru medii mai masurabile/interactive, taie din bugetele online ca sa se vada cat de cat pe sticla. Deci nimic nou sub soare. Se vor trezi de-abia pe la sfarsitul anului sa faca ceva repede pe net cand vor fi dati iar afara de pe sticla.

– cica sunt deja agentii in piata care fac planificarea media dupa Sesame only (asta inseamna dupa modulul de planning din SATI). Publisheri, bagati-va cat mai e timp si impartiti-va site-ul in sectiuni/categorii relevante, ca iar ramaneti pe afara in 2009.

– cica sunt publisheri care au fie trei categorii/zone la fiecare site inscris in SATI, fie peste 150. In ambele cazuri, plannerul online se vede nevoit fie sa puna site-ul integral si sa riste sa aiba impact mic, fie sa il scoata. Aviz “istetilor” (o sa revin cu un post detaliat pe tema asta).

– cica se pregateste o ofensiva a furnizorilor de adserving pentru agentii (afara e o chestie normala sa pui tracking code-uri pentru bannerele de campanie sau sa livrezi “cod in cod”). In Romania unii planneri inca mai cred in povestile unor furnizori (de tipul “marketingul online sunt eu, credeti-ma pe cuvant ca se livreaza afisarile alea”). O fi 2009 anul in care agentiile vor lua (independent sau sindicalizat) adservere in chirie pentru a masura independent campaniile si pentru a evidentia/elimina duplicarile de audienta pentru campaniile de produs?

– cica sunt publisheri care dau in nas si fac reduceri de personal/salarii/bugete. Eu stiu doi. Or mai fi si altii?

De vazut.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

3 Comments »

  1. Martayellow said,

    14 ianuarie 2009 @ 6:49 pm

    Din punctul meu de vedere, e prea mult spus: “planificarea media dupa Sesame only”. Mai degraba as spune ca se face selectia site-urilor dupa Sesame. Insa alocarea afisarilor pe fiecare site, nu prea se poate face cu Sesame. Si asta face parte din planificare, nu? Astept cu interes postul detaliat.

  2. Doru Panaitescu said,

    14 ianuarie 2009 @ 7:20 pm

    La trainigul de la Brat/Sati maharul de la Sesame a recunoscut ca nu s-a gandit la posibilitatile Internetului de a delimita geografic audienta sau de a limita in frecventa campaniile, astfel incat se eficientizeze mediaplanul. Un fel de “Iarna nu-i ca vara” in varianta media 🙂

  3. Faliment, dezvoltare, crestere (?) » Mircea Scarlatescu said,

    19 ianuarie 2009 @ 1:52 pm

    […] toate aceste discursuri? Nu pare ceva gen “curaj gaina, ca te tai?”:P Nu de alta, dar uite ce ne spune Doru: – cica unele agentii, in loc sa renunte la mediile clasice ( TV, print si outdoor) pentru medii […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu