Boom se tine de cuvant – 3,5 milioane in primele sase luni

Da, inca un val de PR pozitiv pentru Boom – au anuntat 3,56 milioane pentru prima jumatate a anului.

Calculul e simplu: conform sezonalitatii pietei de online advertising (asa cum am calculat-o eu de-a lungul anilor anteriori), prima jumatate a anului reprezinta 40-45% din total.

Rezulta la un calcul simplu ca Boom va ajunge in acest an la incasari de 3,56/0.4(.45) = 7,9 – 8.9 milioane euro.

Nu vreau sa ma gandesc ca Boom reprezinta mai putin de 30-35% din piata, ceea ce ne duce la cifre “monstruoase”:

– pesimist 22.6 milioane Euro

– optimist 29.6 milioane Euro

Evident, avem doua variabile: cota de piata Boom (discutabila) si respectiv sezonalitatea pietei (mai putin discutabila). Asistam asadar la o dublare si in acest an a pietei de online advertising (ma asteptam la o estompare a acestui ritm inca din 2006, dar aceasta estompare refuza sa se arate la orizont), fata de o piata a publicitatii totale care are un ritm de crestere de maxim 20-30% (intr-o usoara descrestere de la an la an)

Cred ca in cativa ani Internetul are sanse sa ajunga la 5 – 10% din total advertising bucks – care nu mai par chiar atat de greu de atins. Calin Rotarus facuse la un moment dat o estimare de 110 milioane euro pentru 2012 parca – cifra deloc hazardata acum, la jumatatea lui 2008.

[later edit] A mai scris despre asta si Vivi.

Pareri?

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

Un comentariu »

  1. Piata de publicitate online, evaluata independent de IAB Romania si PwC | Informatorul va informeaza said,

    22 mai 2010 @ 11:24 am

    […] de regia Boom la inceputul lunii iulie, consultantul independent Doru Panaitescu aprecia, atunci, pe propriul blog ca anul acesta publicitatea online din Romania ar urma sa se situeze intre 22,6 milioane de euro […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu