Camionul Coca-Cola: cum arata noua sanie cu care Mosu’ merge in “Caravana Luminitelor de Craciun”

Am fost luni la startul caravanei Coca-Cola (am tot povestit despre asta zilele trecute). Dar ce nu stiti este ca aceasta caravana se bizuie pe aportul unui mic monstru. Este vorba de un “American Classic Truck”, un Freightliner de 40 de tone care cutreiera saptamanile astea pana de Craciun prin tara noastra pentru a aprinde atat admiratia copiilor mari (a se citi barbatilor) pentru un simbol al Americii, cat si pentru a aprinde luminitele de care povesteam spre bucuria celor mici.

resizeDSC09432_1600x1069

Da, este vorba de camionul lui Mos Craciun, un fel de sanie moderna, in varianta americana, care arata impecabil, ca in povestile copiilor care vor si roti, nu doar coarne la sania lui Mosu’.

resizeDSC09411_1600x1069

Eu l-am gasit parcat cuminte la piata Charles de Gaulle.

resizeDSC09416_1600x1069

Azi inca il mai puteti vedea la Băneasa Shopping City (intre orele 15:00 si 21:00, de maine pana vineri inclusiv la Carrefour Orhideea (15:00 – 21:00), dupa care de sambata pleaca in tara, pe urmtorul traseu:

– 7 decembrie: Ploiesti Shopping City (10:00 – 14:00), in Ploiesti
– 8-9 decembrie: Piaţa Victoriei (15:00 – 21:00) in Timisoara
– 10 decembrie: Kaufland Timişoara II, Strada Damaschin Bojinca 4, tot in Timisoara
– 11 – 12 decembrie: Piaţa Unirii (15:00 – 21:00), in Cluj-Napoca
– 14 – 15 decembrie: Palatul Culturii (15:00 – 21:00), Iasi.

Dar sa revin la camion, despre care am aflat cateva date tehnice:

Capul tractor este produs de Freightliner, unul din cei mai mari producatori americani de camioane. Motorul este legat de o cutie automata in 12 rapoarte, iar trenul de rulare este unul clasic pentru un cap tractor de dimensiuni asa de mari, cu retarder si diferentiale blocabile manual (de catre sofer).

original-coronado-mountain_WxH_Normal

[sursa foto: Freightliner Trucks]

Dar cel mai mult m-a impresionat propulsorul acestui gigant. Motorul este un motor Cummins (lider mondial in productia de motoare de mari dimensiuni), cu un litraj impresionant: 14945 centimetri cubi (adica de 10 ori mai mare decat un motor de Logan de 1,5 DCi!). Motorul turbodiesel, care are o baie de ulei impresionanta (aproximativ 50 de litri!) are sase cilindri in linie (litrajul de 15000 cmc impartit la sase cilindri inseamna ca fiecare cilindru are aproximativ 2,5 litri, ma exact cat o sticla mare de Coca-Cola la oferta!) dezvolta 600 cai putere, suficienti pentru a pune in miscare o incarcatura de pana la 40 de tone (poate sa duca si mai mult probabil, dar soselele Europei au limita de incacare pe axe, norma europeana interzicand transporturi de gabarit normal de peste 40 de tone). Ganditi-va ca numai motorul Cummins are 1,3 tone, iar capul tractor are 8,0 tone la gol (fara combustibil si sofer/alti pasageri).

Am aruncat si un ochi inauntru: este unul din putinele vehicule produse vreodata de om pentru care as renunta cateva saptamani bune la Patrolozaurul meu de mers pe coclauri. Evident, la schimb 🙂

resizeDSC09430_1600x1069

Am profitat de invitatia celor de la Coca Cola si am facut cateva poze monstrului pe roti, dar nu am plecat pana nu am vazut la lucru si o alta jucarie: generatorul de lumina pentru luminitele de Craciun:

resizeDSC09426_1600x1069

Automatul de lumina functioneaza pe baza de senzor: orice telefon pui acolo la locul potrivit, automatul inmagazineaza cantitatea de lumina primita si tine evidenta donatiilor pentru satul Pietroasele, unde va merge caravana de Craciun.

Si in prezenta unor promoterite angajate de Mosul de-ti era mai mare dragul sa devii din nou copil, micutii s-au pus pe incarcat cum se cuvine masinaria Mosului:

resizeDSC09424_801x1200

Am plecat zambind spre casa, bucuros ca am vazut una din cele mai mari jucarii pentru oameni mari care redevin mici la vederea acesteia, insa numai dupa ce am tras un nou instantaneu cu zambetul Freightlinerului, cu care voi ramane ceva vreme cu gandul. Oare Mos Craciun asta nu are nevoie de un copilot?

resizeDSC09437_801x1200

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

2 Comments »

  1. Nicu said,

    4 decembrie 2013 @ 5:49 pm

    Si este inmatriculat in Romania! Deci poate il vedem si in extrasezon 🙂

  2. turbo said,

    11 decembrie 2013 @ 4:51 pm

    arata foarte bine noua sanie a lu’ Mos’ Jon!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu