Clasamentul furnizorilor de media online in 2009

Plecand de la un post de-al lui Dragos Stanca, am intocmit un top al incasarilor furnizorilor de care vorbea Dragos.

Din pacate, datele de bani la care am avut acces nu imi permit sa le dau publicitatii, dar topul este destul de edificativ, iar suma estimarilor si a sumelor deja confirmate pentru mai mult de jumatate de clasament imi indica o depasire semnificativa a baremului de 20 milioane de Eur (adica peste nivelul declarat oficial de IAB Romania pentru 2008). Alte pareri? [va rog fara certuri pe primele pozitii din top daca nu sunt argumentate cu cifre].

Topul de mai jos este o suma de informatii culese de autorul popular si anonim (unii furnizori mi-au zis de buna voie, altii au zis “esti pe acolo”), altii nu mi-au zis nimic. Vorbesc de bani facuti pe audiente de Romania preponderent (adica am inclus aici si Softpedia de exemplu).

Ca idee, mai mult de zece jucatori au depasit milionul in 2009, ceea ce ma face sa cred ca piata va ramane fragmentata in continuare, facand deosebit de utile serviciile conexe – de auditare de mediaplan sau de inchiriere de adserver independent care deja sunt disponibile pe piata din Romania.

Topul asadar:

1. ArboInteractive

2. MPI

3. Adevolution

4. F5 Xmedia

5. Intact Interactive

6. Internetcorp

7. DigitalAds

8. SMInteractive

9. Ibu Protv SA

10. Inform Media

11. Adtarget/Rol.ro

12. Medianet

13. Mediacafe

14. Softpedia

15. Hyperactive

16. Adevarulonline

17. Hotnews

18. Httpool

19. Sanoma Hearst

20. Radio Regie Music / Lagardere.

21. Thinkdigital

22. Carnation

23. Machteamsoft

[Lista poate comporta adaugiri sau modificari de pozitie – stiti cum sa dati de mine daca aveti ceva de declarat sau de obiectat].

Era parca un studiu facut pe blogosfera care zicea de niste sute de mii cheltuite. Mai aveti vreun link valid catre un articol despre suma stransa prin declaratiile blogerilor?

[update 1] Deja am facut prima modificare, F5 Xmedia a urcat 3 locuri in clasament :).

[update 2] Si a doua modificare: in urma declaratiilor culese din piata dupa publicare, am repozitionat Digital Ads pe locul 7.

[update 3] Am adaugat ThinkDigital, Carnation si Machteamsoft in clasament.

[update 4] o precizare pe care eu nu o consideram necesara, dar care trebuie amintita datorita numeroaselor intrebari similare: Ringier nu este in top pentru ca a fost vandut prin regii anul trecut. Daca cineva are cunostinta sa fi depasit suma de 100.000 euro din vanzari proprii ale departamentului de publicitate online sa ma traga de maneca.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

5 Comments »

  1. mihai said,

    4 martie 2010 @ 4:31 pm

    Doru, vrem si noi pe 14 -13 e cu ghinion si cine stie… Altfel perfect de acord.

    r: daca imi dai cifra exacta pe email pot sa te pozitionez corect (eu am facut niste estimari pentru toti jucatorii, nu am cum sa stiu chiar cifra cu zecimala).

  2. Gabriel David said,

    5 martie 2010 @ 9:56 am

    Incearca sa faci acest exercitiu si cu agentiile de media sa vezi daca ajungi la acelasi rezultat 🙂 eu cred ca vei fi pe acolo 🙂

    r: exercitiul cu agentiile e mult mai greu de facut. In primul rand ca nu imi vor raspunde toti (si cred ca fix aia mari nu imi vor raspunde :)). In al doilea rand, agentiile vad lucrurile din punctul lor de vedere, dar asta nu inseamna toata piata. Regiile, brokerii si publisherii din lista de mai sus cumuleza bugete in proportie de 60-90% de la agentii. Suma adunata de la toate agentiile (presupunand ca le-as afla sau le-as putea estima corect) este aproximativ 75% din suma reala (cu tot cu clienti directi).
    Din acest motiv datele estimate de agentii sunt mereu mult mai mici decat in realitate (si in 2009 s-a vazut clar acest lucru, estimarile Initiative si Zenith erau mult sub cifra oficiala de la IAB).
    In al treilea rand, suma corecta a pietei ar fi bugetele date de clienti pe media. Si asta cel putin in Romania (si cred ca si in alte tari) este nu dificil, imposibil de aflat.
    Asa ca ramanem cu piata furnizorilor, la car emai adaugam un 15-25% de comisioane, taxe, onorarii si alte acareturi de pe drum (diferenta intre ce dau clientii si ce primesc publisherii) si cam pe acolo e cifra aproape de realitate. Din pacate eu nu vad o metodologie mai exacta de atat (alta decat obligarea prin lege, biserica sau mai stiu eu ce a diversilro jucatori de a-si declara cheltuiala/venitul din media online, dupa caz).

  3. 2Parale Blog » Noutati din piata, saptamana 1-7 martie said,

    8 martie 2010 @ 12:17 pm

    […] Cum se impart bugetele de publicitate online Afla care sunt liderii furnizorilor de media din online, atat ca numar de vizitatori unici si afisari, cat si ca incasari. […]

  4. Codruta said,

    11 martie 2010 @ 10:45 pm

    Oricum e binevenit acest clasament 🙂

    r: daca as avea aprobarea tuturor celor listati l-as bate si in cuie. 🙂 eroarea nu e foarte mare totusi.

  5. Mircea Popescu said,

    11 mai 2010 @ 11:43 pm

    Destul de subtire la vanzari F5, judecand dupa ce trafic sustine.

    r: te rog nu uita ca sunt destul de noi pe piata comparativ cu ceilalti jucatori din top, iar inertia plannerilor (si mai ales vehementa vanzatorilor vechi la usa agentiilor cu bugete) – destul de mari.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un comentariu