Distractie cu Dacia Duster? Nu, distractie cu 40 Dacia Duster

Weekendul care a trecut m-am simtit ca AliBaba. Am descoperit o comunitate stransa si unita, petrecareata si cu chef de distractie. Locul de intalnire fiind Slanic Prahova, cred ca va e usor sa ghiciti pe ce s-a pus accentul intr-o intalnire anuala cu specific 4×4: distractie in salina dublata de distractie cu masinile pe dealuri.

slanic2015DSC03007_1200x802

Este vorba de Intalnirea anuala a Dusteristilor, aflata la cea de-a opta editie, prilej de noroiala si aventuri, inclusiv pentru mine, eu, pacatele mele, fiind aici pe post de invitat-fotograf-copilot de imprumut. Dar sa nu anticipam…

slanic2015DSC02551_1200x800

Seara de vineri ne-a prins evident pe drum. Omul de legatura de la agentie (multumesc, Marian, pentru implicare si coordonare de la “turnul de control”) m-a avertizat ca imi voi petrece weekendul alaturi de un nou model de Dacia Duster – versiunea “papuc” sau pick-up. Cand am ajuns la locul de intalnire, pe toti pilotii care merg cu Dacia Duster in Campionatul national deoffroad i-a busit rasul: hainele mele de camuflaj erau perfect decupate din camuflajul proaspat al masinii cu care mergeam spre locul de intalnire.

slanic2015DSC02403_1200x800

Am ajuns destul de repede la Slanic (gratie povestilor lui Mihai, unul dintre piloti), ne-am cazat si am luat o cina prelungita in decursul careia nu aveam cum sa nu remarc organizarea serioasa: aproape 100 de oameni si 40 de masini erau prezente din toate colturile tarii la cea de-a opta editie a Intalnirii Dusteristilor.

slanic2015DSC02481_1200x800

Acestia au un forum dedicat – o comunitate destul de inchisa in care Renault Romania se implica activ, mai ales ca, asa cum am aflat, cativa din membrii clubului Duster sunt chiar pilotii care merg cu cele doua Dustere de uzina echipate de concurs.

slanic2015DSC02493_1200x800

Modificarile sunt minore, tocmai pentru a demonstra ca Dacia Duster poate participa cu succes alaturi de baietii mari din liga “tractoarelor” – adica acele acarete care nu mai seamana a masini (reamintesc celor care au deschis televizoarele mai tarziu ca in Campionatul national de Offroad dificultatea traseelor a crescut vertiginos in ultimii ani; de pilda pentru Standard esti obligat sa ai troliu si echipajul casti, pentru Open deja esti obligat sa ai rollcage interior, doua extinctoare etc). Eu am venit insa cu un Duster pick-up standard (cred, na ca uitai sa intreb daca roll-bar-ul de protectie exterioara a caroseriei este standard sau poate fi comandat ulterior… desi tind sa cred ca asa vine direct din fabrica).

slanic2015DSC02406_1200x800

Ziua de sambata a inceput cu o mica expozitie de modele Dacia Duster. Atat localnicii, cat si participantii la eveniment au avut ocazia de a vedea cateva modele de Dacia Duster diferite de masina standard: cele doua masini echipate de uzina pentru patriciparea la campionat, pick-up-ul cu care venisem eu (motorizarea identica, doar ca avea de fabrica un roll-cage exterior de rigidizare si protectie a caroseriei), plus vedeta miniexpozitiei, o autospeciala Duster modificata pentru a servi drept ambulanta de transport, dotate cu senile.

slanic2015DSC02498_1200x800

Aceasta avea o garda impresionanta la sol si, din spusele pilotilor de la uzina, si ei prezenti la eveniment, aceasta ambulanta a trecut cu brio testul deplasarii fara probleme prin zapada de peste 50 de centimentri, pe drumuri care nu vazusera iarna asta plugul de zapada sau materialele antiderapante aruncate in mod obisnuit de edili.

slanic2015DSC02484_1200x800

Dupa mica expozitie am mers la mina din Slanic, o destinatie interesanta de vizitat si fotografiat in orice sezon. Aerul incarcat cu aerosoli si temperatura constanta (aproximativ 12 grade) o fac propice vizitarii in orice sezon.

slanic2015DSC02434_1200x800

Accesul se face cu niste microbuze ale Salrom, care coboara in melc cateva zeci de etaje (pana la cota -208m) unde haul pe care il poti admira este impresionant. Aproape 3 milioane de metri cubi de minereu de sare au fost extrasi in zecile de ani de exploatare, mina fiind in prezent deschisa publicului larg.

slanic2015DSC02442_1200x800

Mina este aranjata in interior pentru a primi turisti. De la podetul ce duce spre o zona cu cascada de solutie salina saturata…

slanic2015DSC02448_1200x800

Prilej de cristalizare cubica a sarii in toate directiile…

slanic2015DSC02455_1200x800

Si pana la ghereta de unde poti cumpara o sare cinstita, numai buna de pus in cada. Interesant a fost comentariul unei distinse dudui cu zulufi aurii: “Uite, au sare de mare!” De unde sa stie saraca duduie ca, pe vremea cand se potcoveau primele mamifere in Cezozoic, cuta asta diapira a fost o laguna pe locul fostei mari Tethis?

slanic2015DSC02458_1200x800

Toti participantii la eveniment au fost de acord ca ar merge o cursa pe sare, dar din respect pentru acest obiectiv turistic am folosit doar microbuzul de acces si cele cateva triciclete si minimasinute autopropulsate ce pot fi inchiriate contra unor sume modice pentru distractie.

slanic2015DSC02478_1200x800

Asa ca ne-am suit in micii “bolizi”, am scos aparatele de filmat si am tras cateva liniute ecologice pe o pardoseala sclipitoare de clorura de natriu.

slanic2015DSC02465_1200x800

Dupa pranz am poftit in vagoane: un sarpe urias alcatuit doar din Dustere a luat calea codrilor:

slanic2015DSC02532_1200x800

A urmat o verificare tehnica in special a anvelopelor cu care erau incaltate masinile:

slanic2015DSC02535_1200x800

Apoi a urmat o speciala prin sleauri, unde din fericire (sau din pacate) nu a fost nevoie de echipamente de recuperare, toate masinile trecand cu brio zonele cu namol. Iata intrarea in traseu:

slanic2015DSC02547_1200x800

De aici am ajuns la manastirea Crasna, pe un drum mai mult decat pitoresc…

slanic2015DSC02552_1200x800

Dupa un traseu mixt, care a combinat noroiul din belsug, cu sleauri…

slanic2015DSC02586_1200x800

asortat din belsug cu zone albe, lasand Dusterele sa danseze pe gheata.

slanic2015DSC02560_1200x800

De aici, de la parcarea adhoc, o mare parte din participanti, cei care vazusera deja manastirea cu alte ocazii, au mers in continuare prin munte pe un drum deschis chiar de George Catrina, unul din pilotii de la uzina.

slanic2015DSC02579_1200x800

De aici am continuat pe un traseu care a pus ceva probleme, mai ales datorita sleaurilor, namolului si bolovanilor din traseu. Aici a trebuit sa iau in picioare cizmele inalte aduse special pentru noroiala si sa plec in recunoastere, dar si in calitate de fotograf si cameraman de ocazie pentru caravana creata adhoc, la lasarea serii.

slanic2015DSC02605_1200x800

Sigur, bucla de traseu de noapte era si un bun prilej de orientare. Unii chiar pusesera tabletele in geam 🙂

slanic2015DSC02604_1200x800

Urmele de animale salbatice se amestecau cu urmele de taietori de lemne. Au aparut repede si urmele de Duster, bucla facuta de noi ocolind manastirea printr-un frumos traseu de padure unde Dusterele albe stropite cu noroi se pierdeau in peisajul hivernal.

slanic2015DSC02598_1200x800

Seara s-a sfarsit cu o troliere spectaculoasa, la lumina celorlalte Dustere. Evident, totul datorita iesirii din traseul stabilit de catre unul din soferii mai nabadaiosi, prilej pentru ceilalti sa mai invete nitica tehnica de recuperare offroad, dar si regie de lumina pentru fotografie de noapte.

slanic2015DSC02614_1200x800

Si masina cu pricina, chiar inainte de extragere 🙂

slanic2015DSC02627_1200x800

A urmat o cina festiva despre care imi e rusine sa povestesc, ca doar stiti ca nu prea tin la bautura. Am tras repede pe dreapta, nu inainte de a fotografia atractia serii, un Duster dulce facut din ciocolata si glazura (pe care nu l-am gustat, vinul craiovenilor cu care am impartit masa facandu-mi mai mult cu ochiul).

slanic2015DSC02719_1200x800

Dansul si muzica au continuat discret in noapte, in ton cu sforaielile mele firesti dupa o zi plina si devoratoare de energie. A doua zi de Duster se anunta cu multa adrenalina si abia asteptam sa vad masinile in actiune in traseul de trial. (va urma)

slanic2015DSC02609_1200x800

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu