Presupusa camatarie sau curajul de a paria pe viralizare: Provident

Exista agentii in Romania care se lauda ca “fac virale”. Oameni buni, potoliti-va: nu exista agentii care “fac virale”, exista doar videoclipuri (si alte materiale purtatoare de mesaj comercial) care se viralizeaza pe spatele consumatorilor.

Despre Provident nu am musai o parere buna. Cum nu am in general despre orice institutie (bancara sau nu, legala sau nu) care ofera vreun tipd e credit. E doar un rau necesar intr-o economie libera.

Dobanzile practicate de Provident, mari, mici, nu sunt importante. Afacerea este transparenta, agentii lor de vanzari iti explica pe indelete ce ai de plata, cand si cum, iar tu alegi daca iei sau nu banii, daca esti un bizon smiorcait sau un om care restituie un imprumut la care s-a inhamat in cunostinta de cauza.

Ce mi-a placut insa la ei a fost ca au avut curajul sa ia taurul de coarne pe o tema mai mult decat sensibila pe aceasta piata: camataria. Trebuie sa ai multa incredere in echipa, in departamentul de comunicare, in oamenii din organizatie, in agentia de cumonicare /productie cu care lucrezi incat sa scoti pe piata asa ceva. Pariu pe milionul de afisari si pe multe premii?

Dar exista si fata nevazuta a medaliei: cand esti un cont public, mai apar si misto-urile de rigoare. Pana apare vreo replica la acest videoclip foarte bun (si o spun cu mana pe inima), v-am gasit o parodie pe tema imprumuturilor… Ma rog, asta e mai mult un fel de Banca Transilvania intersectat cu Provident, dar na, gura lumii – sloboda (nota: videoclipul de mai jos nu are legatura cu campania Provident, dar il gaseati oricum in sugestii pe Youtube).

Oricum, de apreciat curajul unui brand din zona financiar-nonbancara sa iasa pe sticla cu faza asta cu camataria. Frumos, iata ca intre timp a ajuns la aproape un milion de vizualizari. Intrebarea este: cate milioane de vizualizari face pana la finalul lui 2015? Eu cu singuranta il voi arata tuturor cursantilor mei de la sesiunile mele de training de #publicitateonline, ca primesc foarte des intrebarea: “dar un viral romanesc bun imi arati?” si de la Rompetrol – Cantec la Injectoare nu am mai vazut ceva atat de bine realizat. Felicitarile mele sincere echipei!

Facebooktwitterpinterestlinkedinmail

Pe aceeaşi temă

Lasă un comentariu